غنی سازی ۶۰% پاسخی به خباثت جنایت کاران نظنز است/ واکسن‌ کرونایی داخلی را تقویت می‌کنیم
25 فروردین 1400 - 11:41
شناسه : 997
4
جمهور آنلاین/ رئیس جمهور گفت: اینکه اعلام کردیم که غنی سازی ۶۰% می شود، پاسخی به خباثت جنایت کاران نطنز است.
ارسال توسط :
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: باید در سراسر کشور احساس کنیم ماه رمضان آمده است نه اینکه کسی در خیابان سیگار بکشد و یا غذا بخورد؛ باید مناسک الهی رعایت شود و معنویت و برادری را احساس کنیم. این ماهی است که تهدید‌ها را نمی‌شنویم.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز در کشور ما و بسیاری از کشور‌های جهان مردم با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شدند بعضی‌ها فکر می‌کنند، چون عید نوروز بوده شیوع بیماری افزایش یافته است؛ البته تردد‌ها و رعایت نکردن‌ها تاثیر گذار است، اما همه دنیا با یک موج شیوع مواجه است، الان وقت شعار نیست وقت عمل است. البته بخش بهداشت و درمان ما کار سنگینی بر عهده دارد و ما قدردان آن‌ها هستیم همه مسئولان کشور در سراسر کشور مسئولیت بزرگی دارند ما باید نشان دهیم به همه اصولی که ما گفته شده کاملا پایبند هستیم.

وی تصریح کرد: همه مسئولان در سراسر کشور مسئولیت بزرگی دارند ما باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنیم. هر وقت مراعات مردم در دستورالعمل‌های بهداشتی به ۸۵ تا ۹۰ درصد افزایش یافته اوضاع آرام شده هر جا اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به ۴۵ تا ۵۰ درصد کاهش یافته اوضاع بر هم ریخته است من به عنوان کسی که مسئولیت دارم و هر روز آمار را بررسی می‌کنم به این نتیجه رسیدم.

روحانی ادامه داد: اساس کنترل بیماری کرونا به دست خود ماست همه ما مسئول هستیم و هیچ کس نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت فرار کند.

رئیس جمهور گفت: در این مقطع واکسن نقش مهمی را ایفا می‌کند، ممکن است کسی واکسن زده باشد و باز هم مبتلا شود، ولی واکسن مصونیت بسیار بالایی از مرگ و میر می‌دهد. یعنی کسی که واکسن زده است ممکن است مبتلا شود، اما جانش حفظ می‌شود.

واردات واکسن خارجی کرونا یک وظیفه است

وی تاکید کرد: حفظ جان مردم برای ما اولویت دارد. در این شرایط وارد کردن واکسن به عنوان یک وظیفه است هر شرکت خصوصی، بیمارستان و موسسه‌ای که می‌تواند از هر کجا واکسن مورد تایید وزارت بهداشت وارد کند می‌تواند با ارز نیمایی واکسن وارد کند. البته وزارت بهداشت و درمان هم وظیفه دارد و در چارچوب ستاد کرونا تصویب کرده عمل می‌کند.

روحانی اظهار داشت: واکسن آزاد هم بیاورید تا مردم بتوانند استفاده کنند به قیمت معمولی. این کار می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند؛ البته واکسن‌های داخلی را تقویت می‌کنیم. برخی به من می‌گفتند اجازه ندهید به دنبال سه یا چهار واکسن بروند، دنبال یک واکسن بروند.

رئیس جمهور گفت: ممکن است واکسن داخلی تابستان به دست مردم برسد در این مقطع وارد کردن واکسن خارجی وظیفه ماست؛ وزارت بهداشت مسئولیت خودش را دارد، شرکت‌های خصوصی هم می‌توانند واردات را انجام دهند این یک وظیفه مهم است.

روحانی با بیان اینکه چرا از مذاکرات و حرف زدن می‌ترسیم، گفت: ما قدرتمندیم و نباید خودمان را ضعیف بدانیم؛ از مذاکره وین نترسید.

وی تاکید کرد: انتخابات روز بسیار مهمی برای ماست، اما هیچ فردی حق ندارد معیشت مردم را برای انتخابات به گروگان بگیرد؛ بگذارید تحریم‌ها برداشته شود و این به نفع انتخابات است.

رئیس جمهور گفت: حرف ما روشن است و می‌گوییم آمریکا باید به شرایط ۲۰۱۵ برگردد و به محض آنکه آمریکا تعهداتش را اجرا کرد و دیدیم درست است به تعهاتمان برمی گردیم.

روحانی با بیان اینکه استفاده از IR ۶ و اینکه غنی سازی را به ۶۰ درصد رساندیم پاسخی به خباثت جنایت کاران نظنز است، تصریح کرد: نمی‌توانید در نطنز جنایت کنید و ما ساکت باشیم؛ ما دو دست شما را یکی با IR ۶ و یکی با غنی‌سازی ۶۰ درصد می‌بریم؛ مردم بدانند اگر افرادی علیه ملت ما توطئه کردند ما پاسخ خواهیم داد.

وی بیان کرد: اگر صهیونیست‌ها بر علیه ملت ما توطئه کردند، پاسخ خواهیم داد؛ اولین گام همین بود. می‌خواهید ‌در مذاکرات دست ما خالی شود ولی دست ما پر است؛ برابر توطئه شما پاسخ می‌دهیم ولی فعالیت ما صلح‌آمیز و تحت نظر آژانس بین‌المللی است.

 

 

باشگاه خبرنگاران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.