جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
آتش نشانی عشق است و عشق است و عشق ولاغیر
08 مهر 1402 - 14:24
شناسه : 38356
4
به مناسبت روز آتش نشان؛ آتش‌سوزی و حریق واژه‌هایی هستند که همه ما با شنیدنش احساس خوبی نداریم، اضطراب شاید بهترین لغتی باشد که پس از این دو واژه سراسر وجودمان را فرا می گیرد، مخصوصا اگر این واقعه در نزدیکی ما اتفاق افتاده باشد اما آتش‌سوزی هر چقدر تلخ و منفی برای برخی افراد کسب و کار محسوب می‌شود، آنان که لباسی یک دست قرمز رنگ به تن داشته و خود را به هر دری می‌زنند تا آتش خاموش شود.
ارسال توسط : نویسنده : یوسفی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، آتشنشانی عرصه ایثارگری و فداکاری است و اینان با عشق به دل حوادث می زنند تا ایمنی و آسایش را به ارمغان آورند،در تقویم ما هفتم مهرماه به پاس تقدیر از زحمات این بزرگمردان انتخاب شده است به همین مناسبت به سراغ برخی آتش نشانان شیرازی رفتیم تا قدردان زحمات آنها باشیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: اگر عشق به شغل آتش نشانی نبود از خودگذشتگی برای جان و مال مردم برای هرکسی راحت نیست.
هادی عیدی پور ، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز دربه مناسبت روز آتش نشان اظهار داشت: زمانی که یک آتش نشان برای استخدام در این شغل پیش قدم می شود باید یک پروسه سخت را طی کند تا ورود این شغل شریف شود و بعد از آن تحت آموزش های مختلف قرار می گیرد چراکه دوره های ضمن خدمت ما بسیار دوره های دشوار و سنگینی است.
عیدی پور با اشاره به اینکه هر آتش نشان در ابتدا بین دو تا سه ماه آموزش می بیند تا بتواند شغل خود را به نحوه مطلوبی انجام دهد، بیان کرد: اما وقتی وارد این شغل می شوند خدمت به مردم و نجات جان و مال آنهاست که این عشق و شوق و ماندن در این عرصه را در وجود آنها ماندگار می کند.
وی خاطر نشان کرد : آن چیزی که هر اتش نشان را در این شغل نگه می دارد تا از جان خود برای حفظ جان دیگران و حتی مال آنها به خطر بیندازد همین عشق خدمت خدمت به مردم است، چرا که یک حادثه دیده بعد از امید به خدا بعد به آتش نشانانی که به دل حادثه می زنند .
آتش پاد دوم عیدی پور با بیان اینکه در این مسیر خانواده هر آتش نشان سختی زیادی را تحمل می کند چرا که نمی دانند پس هر خداحافظی آیا سلامی وجود دارد یا که نه ، اظهار کرد: زمانی که هر آتش نشان از منزل خارج می شود شاید دیگر برگشتی برای او وجود نداشته باشد.
وی اعلام کرد : چندی پیش در یک حادثه دوتن از همکاران ما به درجه رفیع شهادت نائل شدند در صورتی که دوسال به انتهای خدمت آنها باقی مانده بود و در آستانه بازنشستگی بودند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ذات زندگی آتش نشان در ایستگاه و زیر زنگ خوابی و هر لحظه بیدار بودن برای یک نجات حتی در زمان های استراحت نیز پر استرس است.
عیدی پور در تعریف شغل آتش نشانی چنین گفت: آتش نشانی عشق است و عشق است و عشق ولا غیر….
وی ادامه داد: اگر غیر از این عشق باشد هیچ آتش نشانی حتی با حقوق و مزایای بالا نیز نمی تواند در این شغل دوام بیاورد .
آتش پاد دوم با اشاره به اینکه گاهی در یک صحنه ما با همکارانمان با اعضای خانواده خود مواجه شدیم ، گفت: چندی پیش یکی از همکاران ما در یک صحنه تصادف با جسد فرزند خود مواجه شد و این لحظه برای تک تک اعضای تیم عملیاتی سخت و دردآور بوده چراکه با هر اعلام عملیات این فکر به سرمان می خورد که شاید برای یکی از نزدیکان باشد.
وی خاطر نشان کرد: اما آتش نشانان هیچوقت مردم را از خود جدا ندانستند و همان کار را که قرار است برای خانواده خود قرار دهیم برای هموطنانمان هم انجام می دهیم.
آتش پاد دوم عیدی پور در خصوص انتظارات آتش نشانان این چنین گفت: انتظار می رود که خواسته های این بزرگ مردان اجابت شود، چراکه اتش نشانان نیز دچار مشکلاتی از جمله وضعیت معیشت ، مسکن و… هستند که با رفع این دغدغه ها کیفیت خدمت رسانی را افزایش دهیم.
وی اعلام کرد : در شهر شیراز این اتفاق با شهردار و اعضای شورای اسلامی این کلانشهر رقم خورد و مطالبات آتش نشانان دنبال می شود.
آزاد از دیگر آتش نشانان شیراز در خصوص زندگی و کار یک آتش نشان گفت: آتش نشانی شغل نیست بلکه عشق و دنیایی از علم است که بتوان کار مهم و بزرگی برای مردم انجام داد.
وی با اشاره به اینکه آتش نشانی صرفا انجام یک عملیات نیست،اعلام کرد: یک آتش نشان هر روز با حوادث کوچک و بزرگی در ارتباط است وعلاوه بر خدمت به جان و مال مردم جانفشانی نیز دارد .
آزاد در خصوص خانواده یک آتش نشان همچنین گفت: خانواده یک آتش نشان نیز با شغل آتش نشانی و خطرات این شغل دست و پنجه نرم می کنند .
این آتش نشان شیرازی با تصریح اینکه آتش نشانی یک شغل شریف است ، افزود: یک آتش نشان هر لحظه با جان خود بازی می کند، تمام اعضای خانواده نیز با این از خود گذشتگی و استرس در ارتباط هستند و بعد از خداحافظی انتظار سلام بعدی را می کشند.
وی با بیان اینکه وقتی یک عملیات در ایستگاه اعلام می شودتمام افراد در مرحله اول تمام گوش هستند که شاید این آدرس محل زندگی خود یا نزدیکان باشد، یادآور شد: چندی پیش در اعلام یک عملیات تصادف و گیرکردن شخص در خودرو با اعزام واحد های عملیاتی فرمانده عملیات با جسد برادر خود مواجه می شود و این صحنه جو روانی سنگینی برای همه بود.
همسر این آتش نشان نیزبا بیان اینکه آتش نشانی شغل شریفی است ، گفت: خطر ، استرس ، دوری همیشه همیشه با یک آتش نشان و خانواده او در ارتباط است.
وی اعلام کرد: گاهی با یک تاخیر در جواب تلفن یا دیر آمدن به منزل دلمان هزار راه می رود و استرس از زندگی ما به دور نیست، آتش نسان به صورت فیزیکی در عملیات وجود دارد و خانواده با فکر و استرس.
همسر آتش نشان آزاد اظهار داشت :گاهی خانواده یک آتش نشان در لحظات حساس و مهم و حتی در بیماری همسر یا فرزند را در کنار خود ندارد.

مرتضی دیداری
مرتضی دیداری کمک فرمانده ایستگاه ۱۸ صنعت نیز در خصوص تاثیر شغل آتش نشانی در زندگی شخصی اظهار کرد: قبل از ورود به این عرصه در مرحله اول تصور هرشخص از این شغل فرق می کند چرا که اغلب مردم در جریان تمام ابعاد این شغل مهم نیستند .
دیداری گفت: یک آتش نشان با کوچکترین خطرات تا بزرگترین آنها در ارتباط است، وقتی وارد این عرصه می شوی علاوه بر عشق و علم باید یک بدن کاملا آماده و ورزیده داشته باشی.
وی ادامه داد: یک آتش نشان کمتر با خانواده در ارتباط است و کمتر همدیگر را می بینند و تمام امور منزل بر دوش دیگر اعضای خانواده است.

مرتضی دیداری

کمک فرمانده ایستگاه ۱۸ صنعت با بیان اینکه یک آتش نشان با جان و دل جان و مال هموطنان را نجات می دهد ، اظهار کرد: گاهی یک آتش نشان در یک عملیات با خانواده خود مواجه می شود و فشار روحی و روانی بدی تا متحمل می شود.
دیداری اذعان داشت: گاهی آتش نشانان در لحظات حساس در کنار خانواده خود نیستند، وقتی شخص به یک عملیات می رود مثل این است تمام اعضای خانواده در آن عملیات هستند چرا خانواده استرس چند برابری را متحمل هستند.
وی گفت: برای هر آتش نشان و خانواده اواین امکان وجود داردکه بعد از هر خداحافظی سلامی دیگر وجود نداشته باشد و فقط عشق به این شغل است که آنها را در این عرصه نگه داشته است.
سیروس رزمجویی فرمانده ایستگاه ۲۴ آتش نشانی شیراز نیز در خصوص این شغل خطیر و شریف گفت: آتش نشان ها قشری از جامعه هستند که مرتب با خطر در ارتباط هستند ، استرس شغلی خاصی برای خود و خانواده دارد که قرار است در این عملیات چه اتفاقی رخ دهد.
رزمجویی با بیان اینکه شغل یک آتش نشان مثل اعزام یک رزمنده به جنگ است، افزود: در ابتدای هر شیفت کاری علاوه بر عشق به کار پیامد ناخوش آیند مرگ برای خود و خانواده وجود دارد.
وی ادامه داد:در مدت شیفت کاری با هر تاخیر در تماس یا حضور خانواده استرس بزرگی را متحمل و گاهی حتی دچار حملات استرسی و عصبی شده اند.
فرمانده ایستگاه ۲۴ آتش نشانی شیراز با تاکید براینکه فقط عشق و عشق و عشق است که این استرس و از خودگذشگی را بر راه دشوار آتش نشانی سهل می کند، اظهار داشت: گاهی در حوادث با اعضا خانواده و دوستان مواجه می شویم که فشار روانی بزرگی مواجه می شویم، اما در تمام عملیات ها تمام مردم مثل اعضای خانواده ما هستند و سلامت جان و مال آنها برای ما در اولویت است.
در زندگی ما انسانهایی وجود دارند که با فدا کردن جان و آسایش خود و خانواده، امنیت را به زندگی همنوعانشان می بخشند تا امنیت کامل به زندگی آن ها هدیه دهند. این انسان های فداکار آتش نشانانی هستند که برای بارها حماسه آفرینی کرده و از خود گذشتگی های بسیار تاریخی از خود به جای گذاشته اند، شاید آن عشق و آعتماد است شیشه را کنار سنگ نگه می دارد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.