یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
آغاز بهسازی محوطه و ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
14 خرداد 1403 - 13:45
شناسه : 47954
2
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس خبر داد ؛ معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از اقدام این معاونت در راستای ایجاد زیباسازی و بهسازی ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: رضایتمندی مسافران و افزایش گردشگر اولویت مهم این استان است.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد فرخ‌زاده  اظهار کرد: پایانه مسافری خارجی ویترین ورود گردشگر به استان است و شرایط گذشته به هر دلیل اصلاً قابل پذیرش نبود.

وی افزود: فارس باوجود ظرفیت‌های بی‌نظیر خود در گردشگری دارای زیرساخت‌های مطلوبی در کسب رضایت گردشگر و زائر نبوده است، از این رو ضرورت دارد با سرعت اقداماتی انجام شود.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس تصریح کرد: فرودگاه نقش مؤثری در توسعه گردشگری دارد و اغلب گردشگران خارجی از ضعف ترمینال خارجی و متناسب نبودن آن با شیراز زیبا گلایه دارند، این در حالی است که تکمیل ترمینال خارجی در دست احداث در کنار ترمینال فعلی سال‌هاست که از سوی مسئولان کشوری برای تزریق بودجه کافی مورد بی‌مهری قرار گرفته و این ترمینال دارای ضعیف‌ترین میزان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه رسیدن به آمار بالای گردشگر ورودی نیازمند تکمیل زیرساخت‌های زیادی در حوزه حمل‌ونقل است و فرودگاه جایگاه مهمی در این حوزه دارد، اضافه کرد: درصدد هستیم با توسعه فرودگاه شهید دستغیب، ضمن افزایش درآمدها از محل پروازهای عبوری، توان پذیرش این فرودگاه را به عنوان محل ورود گردشگران خارجی جنوب کشور بیش از پیش توسعه دهیم.

وی با تقدیر از یک کار جمعی، فوری و ارزشمند با مشارکت اداره کل فرودگاه استان، شهرداری شیراز، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاونت حمل‌ونقل، سازمان سیما و منظر، شهرداری منطقه دو، ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم جهت زیباسازی و بهسازی محیط فرودگاه ترمینال خارجی در کمترین زمان ممکن انجام شد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری هدف از این اقدامات را ایجاد جلوه‌های زیبای بصری در ترمینال و مسیرهای دسترسی و معابر فرودگاه دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا ترمیم و روکش آسفالت ورودی ترمینال خارجی یکی از اقدامات انجام شده است که ۴۲۰ تن آسفالت گرم جهت ورودی ترمینال خارجی و ۷۰ تن نیز برای بهبود وضعیت پارکینگ استفاده شده است.

فرخ‌زاده در تشریح برخی اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: ۳۷ نیوجرسی بتنی شکسته شده تعویض و رنگ شد و حدود ۳۰۰ عدد استوانه راهنمای مسیر و ۵۷ عدد تقسیم کننده نیز توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تعویض شد، همچنین بلوک‌های بتنی شکسته شده در معبر اصلی و مسیر تردد نیز اصلاح و تعویض شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با شش هزار قلم گل فصلی، شش هزار گلدان پرچین و ۱۰ هزار قلمه گل رز، ۷۰ درختچه و سه اصل درخت نارنج در محوطه فرودگاه به فضای بیرونی این ترمینال جان دوباره‌ای بخشید.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری در پایان تصریح کرد: اقدامات عمرانی و زیباسازی همچنان ادامه خواهد داشت تا به وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.