جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
آغاز به کار نمایشگاه طلا، جواهرات و گوهر سنگ ها از ۲۵ مهر ماه
30 مهر 1402 - 15:35
شناسه : 38941
3
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس خبرداد؛ نهاوندی از آغاز به کار هفتمین نمایشگاه طلا، نقره، جواهرات، گوهرسنگ‌ها، ساعت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته و همچنین بیست و دومین نمایشگاه تخصصی آرایشی و بهداشتی در تاریخ ۲۵ مهرماه تا ۲۸ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شیراز خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ
به گزارش جمهور آنلاین، محسن نهاوندی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این نمایشگاه از ساعت۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقمندان است .‌
نهاوندی با اعلام اینکه مجری این نمایشگاه شرکت رستاک پاد ویژن است ، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اعلام آمادگی ۶۰ مشارکت کننده برای حضور در هفتمین نمایشگاه طلا و جواهرات گفت: ۳۰ درصد از مشارکت کنندگان از فارس و ۷۰ درصد دیگر از هفت استان کشور هستند.
نهاوندی ادامه داد: با استقبال صنعتگران خارج از استان در این نمایشگاه امیدواریم که شاهد دستاورد‌های مطلوب در حوزه ساحت و تکنولوژی ساخت طلا و جواهر باشیم.
محمود بندرچی، مجری این نمایشگاه نیز در ادامه این نشست هدف از برگزاری این نمایشگاه را حضور سازندگان و بنکداران صنعت طلا و جواهر در فارس اعلام کرد و افزود: متاسفانه سرمایه گذاری در حوزه سازندگی طلا در این استان در وضعیت مناسبی نبوده است.
وی با اعلام اینکه ۸۰ درصد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه تولید کننده هستند، خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان از استان‌های یزد، تهران، مشهد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و… در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.
بندرچی اعلام کرد: ورود شمش بدون مالیات اجرایی شده، این مهم به چرخه فعالیت طلا کمک خواهد کرد.
محمد زرین‌مهر، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز نیز در این نشست با ابراز امیدواری از اینکه خوشبختانه مهاجرت تولید کنندگان طلا و جواهر از فارس کاهش پیدا کرده است، گفت: در بازار طلای فارس هیچگونه کار خارجی ارائه نمی‌شود
زرین مهر همچنین اعلام کرد: ۲۰ درصد از طلای مصرفی در فارس در این استان تولید می‌شود.
دولتشاه، طراح، مدیر ساخت سکه حرمین و عضو پژوهشکده طلای کشور نیز در بخش پایانی این نشست با اشاره به اینکه در هفتمین نمایشگاه طلا و جواهرات شیراز سکه حرمین معرفی می شود ، اعلام کرد: برای ساخت این سکه سه هزار و ۴۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است.
دولتشاه خاطر نشان کرد: این سکه حاصل طراحی‌های هنری مشترک چهار حرم مطهر امام رضا، حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی (ع) و شاه عبدالعظیم است.
وی با یادآوری اینکه ۲۰ مهرماه و در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس، دستور ضرب آن توسط رئیس جمهور صادر شده است ، اظهار داشت: این سکه بعد از معرفی در نمایشگاه شیراز در ۲۰ آذرماه در نمایشگاه طلا و جواهرات مشهد رونمایی خواهد شد.
وی عنوان کرد: نماد مسجد النبی در این سکه حکاکی شده و ۱۲ گنبد به نشانه امامان شیعه نیز در آن طراحی و آیه قرآنی یا مقلب القلوب و الابصار بر روی آن ضرب شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.