جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
آغاز کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه در فارس
03 مهر 1402 - 16:21
شناسه : 38252
3
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد: مرادی گفت: در راستای جلوگیری از بهره‌برداری و تخریب مراتع کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز می شود.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، حجت اله مرادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، دوشنبه سوم مهر ماه از حرکت کوچ پاییزه به مراتع قشلاقی استان خبر داد و اظهار کرد: ورود دام به مراتع قشلاقی، قبل از پانزدهم آبان ماه ممنوع است.
مرادی افزود: ورود هرگونه دام به مراتع استان از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ تعیین شده است لذا آندسته از مرتعداران و دامداران ساکن در مراتع ییلاقی استان که قصد عبور دام از این مراتع را دارند می بایست در زمان جابجایی دام تقویم زمان بندی کوچ را رعایت واز ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه با توجه به لزوم تمدید سالانه پروانه چرا مرتعداران کوچنده در هنگام جابجایی دام، اعلام کرد: بایستی پروانه چرای معتبر(تمدید شده) یا قرار داد طرح مرتعداری مرتع قشلاقی را به همراه داشته باشند.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از شرکت های باربری خواست از صدور بارنامه به مقصد استان‌های فارس و بوشهر تا قبل از تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ بدون مجوز حمل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خودداری نمایند.
مرادی با بیان اینکه حمل دام توسط تریلی، کامیون و کامیونت در استان فارس از تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ بلامانع است گفت: به استناد تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، جریمه هر واحد دامی متخلف هفت میلیون و ۲۰ هزار ریال می‌باشد. وی درپایان از مردم و طبیعت دوستان استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را با شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.