جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
اجرای مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری کلانشهر شیراز به همراه سایر دستگاه های خدمات رسان
05 مهر 1402 - 9:27
شناسه : 38289
4
مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری شیراز به همراه سایر دستگاه های خدمات رسان در جهت ارتقای توان عملیاتی و افزایش تاب آوری در مقابله با حوادث گوناگون مانند بارندگی های شدید و احتمال وقوع سیل برگزار شد. ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات خدمات رسان، به منظور بهره وری زمان بحران توسط شهرداری کلانشهر شیراز خریداری شد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری این کلانشهر در مهر ماه جاری در بوستان کوهستانی دراک برگزار شد.

مسعود زارعی ،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر در این مانور بیان کرد: شهرداری شیراز در تهیه تجهیزات مورد نیاز فصل زمستان و برطرف نمودن نواقص سنوات گذشته اقدامات مؤثر و قابل قبولی انجام داده است.
زارعی ضمن بازدید میدانی از این مانور گفت: از اقدامات مثبت شهرداری، برگزاری مانورهایی با موضوعات مختلف بحران به صورت مستمر در جهت رفع نواقص عملیاتی و تجهیزاتی در زمان بحران است‌.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر هدف از اجرای مانور را اینگونه تحلیل کرد: اجرای مانور، موجب ارتقای توان نیروهای عملیاتی شهرداری و افزایش تاب آوری این مجموعه بزرگ در مقابله با حوادث گوناگون مانند بارندگی های شدید و احتمال وقوع سیل دانست.

او گفت: شهرداری شیراز و معاونت محیط زیست و خدمات شهری اقدامات مؤثر و قابل قبولی در تهیه تجهیزات مورد نیاز زمان بحران در جهت آمادگی کارکنان در مواجهه با بحران های احتمالی فصل بارندگی انجام داده است.

غلامرضا غلامی ،معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در خصوص تجهیزات مورد نیاز مدیریت بحران گفـت: این تجهیزات به دستور شهردار کلانشهر شیراز جهت استفاده در فصل بارندگی از قبیل پمپ های خودمکش ، پمپ های آبکش، دیزل ژنراتور، ۲۰ دستگاه کامیون یدک کش، واتر جت و سایر اقلام مورد نیاز با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان ، به منظور بهره وری در زمان بحران های شهر شیراز خریداری شده است‌.

غلامی اعلام کرد: تمامی زیرگذرهای سطح شهر مجهز به پمپ های خود مکش که با کوچکترین آب گرفتگی بدون حضور نیروی انسانی ، فعال گردیده و تخلیه آب را انجام می دهد و این گوشه ای از اقداماتی است که در این حوزه صورت پذیرفته است.

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل شهرداری شیراز اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش در پاییز و زمستان، مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری شیراز به منظور هماهنگی سازمانی و بین دستگاهی و در جهت آگاهی شهروندان برگزار شد.

محمد جواد شمسایی رئیس اداره بحران شهرداری شیراز که بنا به دستور معاون محیط زیست و خدمات شهری، فرمانده، مجری و برگزار کننده این مانور بود، بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر شروع فصل پائیز و زمستانی پر بارش و حساسیت و دستور شورای اسلامی شهر، شهردار کلانشهر شیراز، معاون محیط زیست و خدمات شهری، این اداره برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را با شهرداری مناطق یازده گانه، سازمان ها و سایر حوزه های خدمات رسان همچون اورژانس، اداره آبفا شهرستان شیراز و هلال احمر به منظور آمادگی و ارتباط بین دستگاهی و هماهنگی و حضور در مانور انجام داد.

وی گفت: به منظور آمادگی شهرداری در مواجهه با بحران های مختلف و آگاهی شهروندان از این آمادگی ها ، اداره بحران و پدافند غیر عامل شهرداری شیراز در راستای تحقق اصول مدیریت بحران (پیش بینی، پیشگیری و آمادگی) در طول سال و فصول مختلف مانورهای متفاوتی را طراحی و با همکاری دستگاه های خدمات رسان درون سازمانی و برون سازمانی اجرا می‌نماید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.