یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
احداث دهکده لجستیک در شیراز
14 تیر 1403 - 14:11
شناسه : 49563
0
در نشست خبری مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس مطرح شد؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس از کلنگ‌زنی دهکده لجستیک شیراز در جوار راه آهن شیراز-بوشهر خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های متعدد حمل و نقلی در سرنوشت اقتصادی و تحولات زیرساختی آن و توسعه سایر مناطق کشور تاثیر و نقش مهمی خواهد داشت.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، ناصر رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در یک نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در چهلمین روز شهادت حضرت آیت الله رئیسی مراسم آغاز عملیات اجرایی ، افتتاح ،تخصیص وتحویل اراضی واحد های نهضت مسکن ملی در کشور در شورای عالی مسکن برگزار که در این مراسم بیش ۱۱۰هزار قطعه زمین واگذار شد.

وی با بیان اینکه با توجه به استقرار استان فارس در یک شاهراه ترازیتی آینده کشور در سند آمایش سرزمین ۲۰ میلیون نفر جمعیت را در سواحل کشور مستقر خواهند شد گفت: حدود ۲۷ نقطه برای این مهم تعریف شده است که در استان فارس نیز مراحل اولیه در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: ۶ شهرک دولتی در سطح فارس ایجاد شده است و در مدار تامین زمین مسکن ملی ۵۷ هزار واحد در مدار تامین زمین نهضت ملی مسکن در طرح جوانی جمعیت و سایر نیاز های جمعیتی و … مد نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان سه استان حادثه خیز در کشور انتخاب شده است، افزود : تلاش برای اتمام راه های اتصالی به سایر استان ها از طریق راه آهن و بزرگراه ادامه دارد.

 

رضایی ادامه داد: از ۴۸۰ هزار درخواست ثبت نام شده برای نهضت ملی مسکن ۱۷۲ هزار نفر حائز شرایط بوده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: با تصویب ایجاد شش شهرک دولتی در استان فارس، ۷۵ هزار از این واحد‌ها در این شهرک‌ها احداث خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین اعلام کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت از ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول، کار واگذاری ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه انجام شده و ۵ هزار قطعه دیگر در آستانه تعیین تکلیف

است

مشکل تامین زمین در حوزه لارستان وجود ندارد

حسن شیبانی مدیر کل راه و شهرسازی لارستان نیز در این نشست با بیان اینکه جنوب فارس نزدیکی با کشورهای حوزه خلیج فارس و جزایر مهم دارای اهمیت ویژه است ، اظهار داشت: از سه سال گذشته تاکنون تمام پروژه های عمرانی نیم تمام در مدار بهره برداری قرار گرفته است .

شیبانی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۷ هزار متقاضی مسکن ملی که از این تعداد ۱۶ هزار و ۷۰۳ نفر از این افراد حائز شرایط بودند.

وی ادامه داد: در این حوزه بیش از سه هزار هکتار زمین تامین شده است که از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام پروژه ها حوزه مسکن در حال ساخت است .

او گفت: در بخش تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت بیش از ۱۸۰۰ قطعه زمین تامین و تحویل داده شده است و ۱۵۰۰ قطعه زمین نیز آماده تحویل است .

شیبانی با بیان اینکه حدود ۲۱۷ کیلومتر راه اهم شهری ، بزرگراه و روستایی احداث شده است، افزود: در حوزه بهسازی راه ها نیرحدود ۱۶۰ کیلومتر راه و بیش ۳۷۰ کیلومتر راه توسط خیرین احداث شده است.

وی ادامه داد: در سفر ریاست محترم جمهور به فارس حدود سه هزار میلیارد تومان در حوزه جنوب فارس از محل سفر و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ و بانک ها اعتبار تخصیص داده شد .

وی با بیان اینکه ۱۷ نقطه حادثه خیز در سطح جنوب استان رفع شده است ، افزود: حدود ۷۰ کیلومتر راه روستایی احداث و ۱۶۰ کیلومتر بهسازی انجام شده است.

وی در پایان از ایمن سازی ۴۵۸۰ کیلومتر شبکه راه، روکش ۲۴۰ کیلومتر از مسیر‌های جاده‌ای، ۵ هزار کیلومتر خط کشی، رفع خطر از ۱۷ نقطه پر تصادف در منطقه، مقاوم سازی ۱۲۰ ابنیه فنی و احداث ۷۰ کیلومتر راه روستایی از دیگر اقدمات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پروژه بزرگ کتابخانه لارستان و اشکنان، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهر و مجتمع فرهنگی-هنری خنج نیز در همین مدت به مرحله بهره‌برداری رسیده یا دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است.

احمد علی جعفری مدیرعامل بانک مسکن استان فارس نیز افزود: بانک مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن استان فارس به عنوان استان برتر با ۱۴ همت ۳۲ هزار واحد تسهیلات پرداختی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است ‌.

وی افزود : از ابتدای سال گذشته تاکنون مجموع تسهیلات پرداختی ۱۳/۴ دهم همت بوده که ۳۶هزارو ۸۷۳ فقره تسهیلات پرداختی انجام شده است.

بهره برداری از ایستگاه هواشناسی سرچهان در سال جاری

مسعود حقیقت مدیر کل هواشناسی استان فارس نیز اظهار کرد: در دولت سیزدهم تعداد ۳۰ ایستگاه هواشناسی در سراسر استان فارس راه اندازی شده است که تنها یک شهرستان استان فاقد ایستگاه است.

حقیقت اظهار کرد: شهرستان سرچهان تنها شهرستان فاقد ایستگاه هواشناسی است که این مهم امسال به بهره برداری می رسد.

 

فخرالدین کشاورز مدیر کل فرودگاه های استان فارس نیز در این نشست خبری گفت: در پنهه جغرافیایی استان فارس ۸فرودگاه وجود که فرودگاه های شهید آیت الله دستغیب و فرودگاه شهرستان لارستان به صورت بین المللی است.

تحویل ۳۸۳ واحد مسکن ملی به متقاضیان واجد شرایط

علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز با اعلام اینکه در بحث نهضت ملی مسکن در بخش فارس و لارستان ۳۰ هزار متقاضی زمین وجود دارد که برای این تعداد ۲۶ هزار زمین تأمین شده است و ۱۹ هزار و ۲۶۶ زمین در مراحل پروانه ساخت است، از این تعداد آمار، ۳۸۳ واحد به صورت رسمی تحویل داده شده است.

وی با اعلام اینکه ۲ هزار واحد مسکن مهر با مشکلاتی چون سیستم فاضلاب نامناسب و نداشتن آسانسور و عدم اتمام بعضی از واحدها مواجه بود که با توافقات صورت گرفته رفع نواقص این پروژه در حال بررسی است تا با تأمین منابع در دستور کار قرار بگیرد.

حمیدی با یاداوری اینکه در سفر قبلی شهید آیت‌الله رئیسی ۷ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی به متقاضیان تحویل داده شد امروز ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آماده تحویل است.

وی همچنین با بیان اینکه تا امروز ۲۵۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است، گفت: در بازسازی منازل خسارت دیده از سیل و زلزله در دولت سیزدهم، ۱۰ هزار و ۶۵ مورد بازسازی واحدهای مسکونی داشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: در دولت شهید جمهور طرح هادی ۱۱۰۰ روستا نیاز به بازنگری داشت که از این تعداد ۶۷۵ طرح هادی بازنگری شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.