ارگانون پزشکی (قسمت چهارم)
26 اسفند 1402 - 18:18
شناسه : 45152
1
اين روش درماني برمبناي قانون جاودانه، طبيعت صورت مي گيرد. هنر درماني خالص هوميوپاتي و يا تنها روش صحيح درمان چيزي كه احتمالا نوعي هنر محسوب مي شود
ارسال توسط : نویسنده : دکتر امیرعباس جعفری منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

(۵۳)

جمهور آنلاین:  درمانهای ملایم و لطیف واقعی تنها براساس روش هومیوپاتی قابل انجام هستند ( شماره های ۷ و ۲۵) که برطبق یافته های ما و برمبنای قیاس به صورتی بی چون و چرا درست ترین نوع درمانی است و بوسیله این روش درمانی که کاملترین درمان است سریعترین مطمئن ترین و دائمی ترین درمانها حاصل می شود. چرا که این روش درمانی برمبنای قانون جاودانه، طبیعت صورت می گیرد. هنر درمانی خالص هومیوپاتی و یا تنها روش صحیح درمان چیزی که احتمالا نوعی هنر محسوب می شود. مستقیم ترین راه درمان است و مثال خط مستقیم دو نقطه معین را به هم متصل می سازد.

(۵۴)

روش درمانی آلوپاتیک از چیزهای زیادی علیه بیماریها استفاده کرده است و همیشه چیزهای نامناسب، قرنها بصورت مختلف کار خود را توجیه کرده و روش خود را ” سیستم درمانی کامل” نامیده است.

هریک از این روشها بدنبال یکدیگر و از زمانی به زمان دیگر تفاوت زیادی هم با یکدیگر داشته اند خود را “طب منطقی ” نامیده اند .

هریک از بنیان گذاران چنین سیستمی روش خود را مبتکرانه ارج می گذارند و معتقد بوده که توانسته به ماهیت درونی اصیل سلامتی و بیماری نفوذ کند و با صراحت آن را تشخیص داده و بر اساس آن مشخص میکرده که چه ماده مضر و زیان آوری می بایست از بدن بیمار خارج و چه کار باید صورت گیرد . تمام این فرضیات برمبنای تصورات بی پایه و اساس بوده بدون اینکه طبیعت را صادقانه مورد پرسش قرار دهند و صدای طبیعت را بدون پیش داوری بشنوند.

بنظر آنها بیماری عوارضی هستندکه همیشه به یک صورت خود را نمایش         می دهند به همین دلیل اکثر این سیستم ها تصاویری از بیماریهای تخیلی خود را به طریقی متفاوت طبقه بندی می کنند آنها بر مبنای تخیلات خود اثراتی را به داروها نسبت می دادند که به تصورشان این عوارض غیرطبیعی را حذف و یا آنها را      درمان می کنند( می توانید برای بررسی ادعاهای آنها به ماتریامدیکاهای مختلف  نگاه کنید  .

(۵۵)

در هر صورت پس از مدت کوتاهی برای افکار عمومی روشن شد و متقاعد شدند  با هریک از این سیستم ها  و روشهای درمانی تنها بر زحمت بیماران افزوده و چند برابر می شود حتی اگر بنظر خودشان درست عمل کرده باشند و اگر چنین نبود که پزشکان مذکور برای حفظ اعتبار خود هر چند گاهی به کمک  آزمایشات خود تعداد محدودی دارو بعنوان تسکین بخش جهت رفع ظاهری دردها کشف کرده و مردم بی گناه و بیماران را مدتی به آنها دلخوش نمی کردند. از مدتها قبل مردم این پزشکان به ظاهر موجه را ترک کرده بودند.

(۵۶)

با کمک این روشهای تسکینی ( آنتی پاتیک یا انانشیو پاتیک) که توسط افرادی چون جالینوس ارائه شده بود که باید با ضد درمان  نمود و هفده قرن سابقه داشت پزشکان تا امروز امیدوار بودند بتوانند با فریب بیماران از طریق بهبود یافتن ها و تسکین های فوری و کاذب به طرز شکست ناپذیری به اعتماد بیماران غلبه کننئ. در آنچه بعد از این مطرح خواهیم کرد می بینیم در مورد بیماریهایی که دوره سریعی ندارند این روشها ی درمانی چقدر بی فایده و زیان آور است. تنها چیز قطعی  در روشهای درمانی مورد نظر آلوپاتهای رابطه  روشن قسمتی از رنج های حاصل از بیماریهای طبیعی ولی چه نوع رابطه ای؟

در حقیقت عکس یک  رابطه شیوه  صحیحی که باید با آن این روش را ترک کرد البته در صورتی که شخص قصد فریب و اغوای بیمار مبتلا به بیماری مزمن را نداشته باشد .

(۵۷)

یک پزشک معمولی براساس  آنتی پاتی خود به درمان بیماران می پردازد و بدون در نظر گرفتن بقیه عوارض  باقیمانده دارویی را تجویز می کند که طبق مدارک موجود درست ضد عارضه مورد درمان عمل می کند با این تصور که سریعترین آْرامش را برای بیمار فراهم می سازد.

چنین پزشکی دوزهای زیادی از تریاک را جهت انواع دردها تجویز می کند به این امید با ایجاد رخوت تمام حس ها را سرکوب کرده و بیمار را زمانی کوتاه آرام می سازد. مثلا همین  دارو برای درمان اسهال تجویز می کند زیرا باعث می شود حرکات دودی کانال روده ها متوقف و رخوت پیدا کند. همین دارو را برای بی خوابی بکار می برد چرا که با ایجاد حالت گیجی نوعی خواب آور یا کوماتوز را سبب می شود.

چنین پزشکی مسهل را برای بیماری تجویز می کند که برای مدت درازی از یبوست رنج می برد و یا مثلا دست سوخته را در آب سرد فرو می برد که به دلیل پایین بودن درجه حرارت آن به سرعت باعث کاهش درد بیمار می شود مثلا مثل اینکه معجزه کرده باشد. او بیماری را که از سرماخوردگی و کاهش گرمای حیاتی رنج می برد درون وان گرم قرار می دهد طوریکه بیمار بلافاصله گرم می شود و به بیماری که از ضعف رنج می برد شراب می دهد تا به او جان تازه ای بدهد و او را سرحال آاورد .

پزشکان آلوپاتیک از روشهای دیگر دارویی ضد( آنتی پاتیک) استفاده می کنند اما تعداد آنها محدود است زیرا طب سنتی تنها عملکرد اولیه و اختصاصی تعداد اندکی از دارئها را می شناسد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.