ارگانون پزشکی (قسمت نهم)
18 خرداد 1403 - 19:53
شناسه : 48124
1
 بعضي از علائم ايجاد شده توسط داروها در بسياري افراد زيادترند و در ساير افراد ، كمياب ترند  و بعضي هم تنها در تعداد خيلي كمي از افراد سالم ايجاد مي شوند
ارسال توسط : نویسنده : دکتر امیرعباس جعفری منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

(۱۱۵)

جمهور آنلاین: در میان این علائم نه تنها تعداد اندکی از آنها بصورتی ناقص می افتند یا در شرایط خاصی آشکارا با علائم قبلی با بعد بعد خودشان متضادند . بلکه هیچکدام از آنها حاصل واکنش ثانوی واقعی یا واکنش نیروی حیاتی هم نمی باشند و تنها نشان دهنده حالت متناوبی از رویدادهای گوناگون کنش اولیه می باشند که به آنها کنشهای متناوب گویند.

(۱۱۶)

بعضی از علائم ایجاد شده توسط داروها در بسیاری افراد زیادترند و در سایر افراد ، کمیاب ترند  و بعضی هم تنها در تعداد خیلی کمی از افراد سالم ایجاد می شوند.

(۱۱۷)

گروه اخیر به پدیده ای بنام حساسیت های فردی(ایدیوسینکرازیها) تعلق دارند که در سرشت های فردی خالصی که از نظر دیگر سالمند دیده می شود. این افراد کم و بیش استعداد آن  را دارند که حالت مرضی خاصی را در برابر چیزهای خاصی نشان دهند و بنظر می رسد که در بسیاری از افراد دیگر چنین اثری را ایجاد نمی کنند ولی اینگونه عدم توانایی در ایجاد چنین اثری روی دیگر افراد ظاهری است . برای ایجاد این تغییرات و همینطور تمام تغییرات مرضی دیگر در افراد سالم دو عامل ضروری دارد: یکی قدرت ذاتی ماده تاثیر گذارنده و دیگری قابلیت نیروی حیاتی به واکنش در مقابل اثر ماده مورد نظر.اختلالاتی را که در حالت سلامت  افراد حساس و دیگر افراد بوجود آمده  و معروف به ایدیوسینکرازی است نمی توان به سرشت های خاصی نسبت داد. بلکه به عواملی که آنها را ایجاد می کنند هم نسبت  داده شوند و در آنها باید قدرت ایجاد همان تغییرات روی تمام افراد دیگر وجود داشته باشد ولی ظاهرا تنها تعداد کمی از سرشت های سالم دارای استعداد نشان دادن این نوع  حالت مرضی آشکار  در برابر این مواد هستند .

اما درواقع نشان داده شد، که این مواد چنین اثراتی روی هر فرد سالمی نیز ایجاد می کنند و زمانی که این مواد به شکل داروهای هومیوپاتیک جهت درمان بکار برده می شوند دارای عمل هومیوپاتیک موثر روی تمام کسانی هستند که بنظر    می رسد تنها قدرت ایجاد آن را در افراد به اصطلاح  ایدیوسینکراتیک دارند .

(۱۱۸)

هر دارویی اثرات ویژه ای روی ساختار انسانی دارد. این دقیقا همان اثر را به همان روش با هر ماده دارویی دیگری از جنس دیگر ایجاد نمی کند .

(۱۱۹)

همانطور که هر گونه گیاهی در شکل ظاهری و روشن زندگی و در طعم و بو با هرگونه گیاهی دیگر تفاوت دارد، هر ماده معدنی هم با تمام مواد دیگر در شکل ظاهری و در خواص فیزیکی و شیمیایی تفاوت دارد که خود به خود برای جلوگیری از بروز هرگونه اشتباهی با نوع دیگر کافی است .

به همین ترتیب تمام آنها به طور مشخصی در خصوصیات بیماریزائیشان و در اثرات درمانی شان با یکدیگر تفاوت ذاتی دارند.

هر یک از این مواد تغییراتی را در سلامت انسان به شیوه ای خاص و متفاوت ایجاد می کنند به طوریکه باعث می شوند از احتمال اشتباه گرفتن آنها با هم جلوگیری   می شود .

(۱۲۰)

بنابراین داروها را باید از روی وابستگی حیات، مرگ و بیماری و سلامتی انسان به آنها  به طور کامل و دقیق از یکدیگر  جدا ساخت و برای رسیدن به اهداف مذکور با آزمایشات دقیق و ناب آنها روی انسان سالم به منظور مشخص نمودن قوا و اثرات واقعی آنها جهت بدست آوردن دانش  صحیح از آنها و توانا ساختن خود در اجتناب از هرگونه اشتباه در کاربرد آنها در بیماریها آنها را در معرض آزمایش قرار دهیم. به همین دلیل تنها از روی انتخاب درستشان است که بالاترین موهبت الهی در زمین یعنی سلامتی جسم و روح را بتوان به سرعت و بصورتی دائمی بازگرداند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.