ارگانون پزشکی (قسمت هشتم)
31 اردیبهشت 1403 - 9:14
شناسه : 47383
1
در مورد اثرات خالص دارو ها با حقايق ثبت شده قديمي تر با وجود عدم در نظر گرفتن هرگونه ايده و هدف درماني اين مواد و انطباق زياد اين مفاهيم با موارد گزارش شده
ارسال توسط : نویسنده : دکتر امیرعباس جعفری منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

(۱۱۱)

جمهور آنلاین: مطابقت مشاهدات من در مورد اثرات خالص دارو ها با حقایق ثبت شده قدیمی تر با وجود عدم در نظر گرفتن هرگونه ایده و هدف درمانی این مواد و انطباق زیاد این مفاهیم با موارد گزارش شده نویسندگان مختلف دیگر باید ما را به راحتی متقاعد سازد که مواد دارویی موثر در تغییرات مرضی می توانند در بدن افراد سالم با این خاصیت و قوانین  طبیعی و جاودانه خود عوارض مرضی قابل اعتماد و خاص بوجود آورند که هر کدام طبق ویژگی و ماهیت ذاتی خود ایجاد می کنند.

(۱۱۲)

در نسخه های قدیمی مربوط به اثرات خطرناک داروهای مصرف شده در دوزهای بسیار بالا با حالات خاصی مواجه میشویم که نه در شروع مصرف بلکه در مراحل پایانی این رویدادها غم انگیز ایجاد شده بود و این که حالات ماهیتی دقیقا مخالف حالا ظاهر شده در مراحل اولیه داشته اند.

این علائم کاملا متضاد با واکنش اولیه(شماره ۶۳)یا کنش واقعی این داروها روی نیروی حیاتی یا واکنش ثانویه بودند( شماره های ۶۲ تا ۶۷) و این اثرات در مصرف دوزهای متوسط از همان دارو یا نادر بوده و یا به سختی قابل مشاهده بودند. در دوزهای کوچک و کمتر به حال مشاهده نمی شوند  ولی در شفابخشی هومیوپاتیک، موجود زنده تنها به مقدار مورد نیاز جهت ارتقاء مجدد سلامتی و بازگشت به حالت معمولی در مقابل مواد دارویی هومیوپاتی واکنش نشان         می دهند.

(۱۱۳)

تنها استثنا در این مورد داروهای نارکوتیک یا خواب آور می باشند.چون آنها در واکنش اولیه خود، گاهی حساس، گاهی تحریک پذیری را از بین می برند. اغلب اتفاق می افتد که در واکنش آنها حتی با دوزهای تجربی متوسط روی افراد سالم یک افزایش حساسیت و تحریک پذیری بیشتر مشاهده می شود.

(۱۱۴)

به استثنای مواد مخدر در تجربیات با دوزهای متوسط دارو روی افراد سالم، تنها اثر کنش اولیه شان مشاهده  می کنیم یعنی آن علائمی که نشانگر اختلال سلامتی انسان بوده و در آن یک حالت مرضی دراز مدت یا کوتاه مدت عارض می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.