یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
ثبت جهانی همدان حاصل وحدت و انسجام در استان
03 شهریور 1402 - 22:39
شناسه : 37276
4
استاندار درگردهمایی فعالان گردشگری؛ همدان - استاندار همدان با اشاره به اینکه ثبت جهانی با وحدت و انسجام در استان اتفاق افتاد و نتیجه اقدام مشترکی در سطح ملی بود، گفت: جهانی شدن همدان اتفاق بسیار بزرگی است و با این اتفاق جهانیان به تاریخ کهن همدان سر تعظیم فرود می‌آورند.
ارسال توسط : نویسنده : یوسفی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، علیرضا قاسمی‌فرزاد درگردهمایی فعالان گردشگری و میراث‌فرهنگی به مناسبت روز همدان که در هتل بابا طاهر برگزار شد اظهار کرد: هر سرزمینی باید به داشته‌های خود توجه و افتخار کند و یکی از داشته‌های ما در عرصه فرهنگی تاریخ بلند همدان است.

وی افزود: اقتصاد استان را در کنار پویایی صنعت و معدن باید در گردشگری هم فعال کنیم چراکه هر چه از قدمت گردشگری می‌گذرد بر ارزشش اضافه می‌شود و باید به شایستگی از آن نگهداری و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: زیرساخت‌های گردشگری در استان باید تقویت شوند و خدمات به صورت پکیج کامل به گردشگران ارائه شود تا سبب ماندگاری گردشگر و رونق این صنعت شود.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه ایرلاین یکی از ضرورت‌های استان است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم این اتفاق عملی شود و پرواز در همدان رونق داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مطالبه جدی ما ثبت جهانی هگمتانه بود و هرساله کشور ما فقط یک سهمیه دارد و نباید اجازه سوخت شدن این سهمیه را می‌دادیم، افزود: ️دستگاه‌ها در همدان همکاری بالایی داشتند و از تمام آن‌ها تشکر می‌کنم.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ️استان ما از نظر جاذبه‌های گردشگری غنی است و گردشگری همدان دو بال اصلی هگمتانه و غار علیصدر را داراست.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه‌ گفت: ثبت جهانی “هگمتانه و مرکز تاریخی همدان” تنها با همکاری همه دستگاه‌ها و دست‌به‌دست هم دادن عملی می‌شد که در همدان این اتفاق افتاد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه پس از ثبت جهانی نام همدان در ردیف نام‌های بلند و پرآوازه در دنیا قرار می‌گیرد و جایگاه خود را در دنیا پیدا می‌کند، افزود: این ظرفیت مهم باید به بهترین نحو به جهانیان شناسانده شود.
وی با بیان اینکه همدان تاریخ بلندی دارند، اضافه کرد:این آسمان در طول تاریخ پر از ستاره بوده و نه فقط برای ایران که برای دنیا مثال‌زدنی است و این تاریخ پرافتخار باید در ذهن کودکان این مرز و بوم نهادینه شود.

گردهمایی فعالان گردشگری

گردهمایی فعالان گردشگری

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه باید کتابی فاخر درباره همدان نگاشته شود تا تاریخ و تمدن این کهن‌دیار به جهانیان معرفی شود، گفت: با تدوین ظرفیت‌های فرهنگی، نام همدان بیش از پیش در تاریخ ماندگار شده و به دنیا معرفی می‌شود.
وی عنوان کرد: نامه شعبه وزارت خارجه در همدان به زودی صادر می‌شود و می‌توانیم پایگاهی در همدان داشته باشیم تا در زمینه گردشگری پیشرفت کنیم.
نایب رئیس جامعه هتلداران کشور در این گردهمایی بیان کرد: شرایط خوبی برای ثبت جهانی “هگمتانه و مرکز تاریخی همدان” از گذشته در این همدان وجود داشت و امروز نیز با همدلی و همکاری تمام مجموعه‌ها ادامه دارد.
شهرام شیروانی با اشاره به اینکه قطعا ثبت‌های جهانی به جذب گردشگر کمک می‌کند، افزود: امیدواریم پس از جهانی شدن همدان بتوانیم در نمایشگاه بین‌المللی گردش شرکت کنیم.
وی با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه سبب می‌شود مقصد جدیدی در غرب کشور برای جذب توریست فراهم کنیم، گفت: جذب گردشگری در تمام حوزه‌های فرابخشی استان می‌تواند اثربخش باشد.
شیروانی با اشاره به اینکه فواید ثبت جهانی به مردم می‌رسد، اظهار کرد: همگی دست به دست هم می‌دهیم‌ همدان را در خور ارزش‌های خود معرفی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید بسته‌های تشویقی گردشگری را برای فعالان این حوزه در نظر بگیرند، افزود: گردشگری در دوران پسا کرونا رونقی نداشته و این صنعت در همدان همچنان تحت تاثیر قطعی آب سال گذشته قرار دارد‌.
در ادامه معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌های شاخص گردشگری و تبلیغاتاین حوزه، به برند‌سازی همدان کمک کنیم.
علی خاکسار ادامه داد: ثبت جهانی که از یک دهه پیش همه فعالان میراث‌فرهنگی همدان دغدغه‌اش را داشتند در حال رخ دادن است و امروز شاهد حضور ارزیاب یونسکو در همدان هستیم.
وی اضافه کرد: با ابتکار اداره میراث فرهنگی “هگمتانه و مرکز تاریخی همدان” که شامل ۱۱۵ اثر است در فهرست جهانی قرار می‌گیرد و این افتخار بزرگی برای همدانی‌هاست.
خاکسار با اشاره به اینکه با ثبت جهانی ظرفیت‌های همدان را به جهانیان معرفی می‌کنیم، گفت: هر اثر جهانی قطعا می‌تواند شهر و استان را از مزایای خود برخوردار کند و برای کشور هم آورده زیادی داشته باشد.
وی تصریح کرد: تاکنون تورهایی که به مقصد ایران برنامه‌ریزی می‌شدند از مسیر کلاسیک بازدید می‌کردند اما با ثبت جهانی بیستون، اورامات و هگمتانه این معادله تغییر می‌کند و تورها غرب کشور را هم شامل می‌شوند.
به گفته معاون گردشگری استان همدان ثبت جهانی آغاز راه است و قطعا پس از جهانی شدن مسیر دشواری پیش رو داریم و باید ارزش‌های خود را به جهانیان معرفی کنیم.
در این مراسم محمد فیضی به عنوان پیشکسوت حوزه گردشگری و رسانه در استان همدان مورد تقدیر قرار گرفت همچنین جامعه حرفه ای هتلداران ایران از استاندار همدان ؛ حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و معاون امور اقتصادی وی تقدیر به عمل آورد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.