پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی از فرودگاه همدان
06 خرداد 1403 - 14:30
شناسه : 47636
1
استاندار همدان: همدان- استاندار همدان از اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی از فرودگاه همدان خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی از فرودگاه همدان با بیان اینکه خداوند را شاکریم یک بار دیگر مقدمات سفر حجاج بیت الله الحرام از همدان مستقیم به سرزمین وحی فراهم شد اظهار کرد: این پروازها با پیگیری‌های مجدانه در سال گذشته انجام شد و امسال هم با همراهی و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در این پروازها ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از فرودگاه همدان به سرزمین وحی سفر می‌کنند گفت: زائران استان کردستان و همدان طی ۱۴ پرواز در مدت ۶ روز به سرزمین وحی عزیمت خواهند کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه بازگشت حجاج مستقیما بار دیگر از همدان خواهد بود افزود: در این حوزه مسئولان، دستگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری “ایران ایر” و “هما” همکاری لازم را دارند.

*پرواز همدان مشهد راه اندازی شد

استاندار همدان از راه‌اندازی مجدد پرواز مشهد از فرودگاه همدان خبر داد و گفت: با پیگیری صورت گرفته از حوزه معاونت اقتصادی و تاکید بنده بر این موضوع، قول پرواز مشهد را به ما داده‌اند تا پروازها مستقیما از همدان به مشهد انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم حداقل هر هفته دو پرواز از همدان به سمت مشهد انجام شود افزود: برای سایر سفرها هم پیگیریم مقدماتی فراهم شود.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: قبلا پرواز همدان ـ مشهد و همدان ـ کیش برقرار شد اما به دلیل استقبال مقطعی و مستمر نبودن این سفرها برای شرکت‌های هواپیمایی صرفه اقتصادی نداشت که امیدواریم با راه‌اندازی مجدد این سفرها از سوی هم استانی‌ها، استقبال لازم صورت گیرد.

*همدان یکی از ایستگاه پروازی به سمت شهر جده عربستان است

رئیس شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ایام عزیمت زائران بیت الله الحرام فرا رسیده و از استان همدان بیش از ۳ هزار نفر در قالب ۱۷ کاروان عازم بیت الله الحرام هستند.

محمود مسگریان با اشاره به اینکه همدان یکی از ایستگاه پروازی به سمت شهر جده عربستان است گفت: چند سالی است که این امکان برای زائران استان همدان و کرمانشاه فراهم شده تا از یک فرودگاه بین‌المللی در امنیت کامل و نزدیک‌ترین مکان به شهر خود به سمت بیت الحرام عزیمت کنند.

وی با بیان اینکه امسال نیز استانداری همدان و منتخبین مجلس شورای اسلامی پیگیری کردند که پرواز حجاج از همدان صورت گیرد افزود: در اواخر کار مشکلاتی از سمت فرودگاه عربستان بود و از پذیرش هواپیماهای شرکت معراج ممانعت می‌کرد اما با پیگیری مسئولان استان رفع شد و حجاج توانستند امسال نیز از فرودگاه همدان عزیمت کنند.

*عرضه ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی در فرودگاه همدان

مهدی پیما؛ معاون پشتیبانی اداره فرودگاه نیز از عرضه ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی در فرودگاه همدان خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس استان همدان ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی به زائران بیت الله الحرام عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران می توانند در پیام‌رسان بله ثبت‌نام ارز مسافرتی خود را انجام دهند که به هر نفر ۵۰۰ دلار ارز اختصاص می‌یابد گفت: باند فرودگاه نیز از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز آغاز به کار کرده و این دومین پرواز است که زائران استان همدان وکردستان به سرزمین وحی سفر می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.