جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
اعلام ویژه برنامه های یکمین سالگرد شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع)
01 آبان 1402 - 13:23
شناسه : 39002
6
معاون فرهنگی ، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع): طلایی گفت: ویژه برنامه های سالگرد شهدای حرم شاهچراغ (ع) توسط تولیت آستان احمدی و محمدی در حرم مطهر و همچنین سپاه فجر در ۵۰ نقطه استان برگزار خواهد شد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ
به گزارش جمهور آنلاین، حجت الله طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) در تشریح ویژه برنامه های یکمین سالگرد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) گفت: ویژه برنامه های سالگرد شهدای حرم احمد بن موسی (ع) از دوشنبه یکم آبان ماه آغاز تا چهارشنبه ۱۰ آبان ادامه دارد.
طلایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) اعلام کرد: ۴آبان ماه روزی بود که داعشی های بی دین و کور دل به سومین حرم اهل بیت حمله و تعدادی از زائرین را به خاک و خون کشیدند.
وی با بیان اینکه این یک اتفاق تاریخی در انقلاب اسلامی است و یک حادثه تلخ و در عین حال با شکوه است، ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای مطرح کردند این واقعه و شهدای حادثه تلخ و باشکوه را باید همانند واقعه عاشورا زنده نگه داشت .
طلایی با اشاره به بخشی دیگر از سخنان رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند خدا لعنت کند دشمنان اهل بیت و حرم شاهچراغ (ع) اظهار داشت: باید بدانیم چه وظیفه ای بردوش داریم و چه کاری برای انجام این وظیفه مهم باید اعمال شود، شیراز جاذبه های گردشگری زیادی دارد اما نکته مهم این است که اینجا سومین حرم اهل بیت است و باید تمام تلاش ها برای تحقق این موضوع انجام شود.
طلایی با بیان اینکه این حادثه تلخ تروریستی ۱۳ شهید و بیش از ۲۰ نفر مجروح داشت، اضافه کرد: علاوه بر دریافت پیام تسلیت از سران ۵۷ کشور ، مقامات چندین کشور به ویژه عتبات عالیات در عراق و سوریه در مراسم خاکسپاری شهدای حرم حضور داشتند.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) با اشاره به هماهنگی برنامه بزرگداشت یکمین سالروز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی، چون سپاه فجر و صدا و سیما ، سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه هنری و… از برگزاری محفل انس با قرآن کریم در قالب ملی، سرودخوانی قرآنی کودکان، همخوانی قرآنی دانش آموزان در قالب طرح شهید سلیمانی، سخنرانی حجت‌الاسلام حدائق، مراسم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در شبستان امام خمینی (ره) با سخنرانی سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس و برگزاری ختم کامل آیات قرآن کریم (۳۵۰۰ختم) به مدت ۱۰ روز خبر داد.
طلایی قرائت زیارت عاشورا در حرم سید میر محمد، غبارروبی گلزار شهدای حرم با همکاری سپاه فجر ،سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، سخنرانی زینب سلیمانی، اجرای سرود شهرستان آباده، مرثیه خوانی حاج سعید و محمدحسین حدادیان، برپایی موکب حرم احمد بن موسی (ع)، برپایی میز مشاوره و پاسخ به شبهات دینی و شرعی، ویژه برنامه کودکان و تجمع دانش آموزی از ویژه برنامه های روز پنجشنبه چهارم آبان ماه همزمان با سالروز شهدای تروریستی حرم احمدی و محمدی اعلام کرد.
طلایی ادامه داد: قرائت دعای ندبه در حرم احمد بن موسی (ع) در روز جمعه ۵ آبانماه، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین کاویانی در شبستان امام خمینی (ره)، دوره بازخوانی و تفسیر المیزان و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در منازل شهدای حرم نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.
وی به برگزاری ویژه برنامه‌هایی توسط بانوان همزمان با سالروز شهادت شهدای حادثه حرم نیز خبر داد و گفت: کرسی آموزشی تلاوت قرآن کریم در رواق دارالعباده، محفل قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا در رواق دارالذکر، کرسی تلاوت تخصصی قرآن کریم، نشست‌های ویژه بانوان همانند مشاوره و صحیفه خوانی، ویژه برنامه هیات دخترانه ویژه سالگرد شهدا و تبیین حادثه حرم در بوستان کودک و ویژه برنامه کودکانه همراه با روایت گری از جمله این برنامه‌هاست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.