افتتاح پروژه مخزن آب روستای بیدزرد
26 خرداد 1403 - 8:30
شناسه : 48509
0
با حضور وزیر کشور انجام شد ؛ پروژه مخزن آب روستای بیدزرد شامل ساخت مخزن دوهزار متر مکعبی، خط انتقال به طول ۱/۷ کیلومتر و تجهیز چاه با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال با حضور وزیر کشور افتتاح شد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، آیین افتتاح پروژه مخزن آب روستای بیدزرد با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، فرماندار شیراز و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

وزیر کشور در مراسم بهره‌برداری از پروژه مخزن روستای بیدزرد شیراز ضمن گرامیداشت یاد شهید جمهور و شهدای راه خدمت گفت: شهید آیت‌الله رئیسی عمر با برکتی داشتند و در تمام پروژه‌ها نقش اساسی ایفا میکردند؛ شهید رئیسی به محض تصدی مسئولیت با یک مشکل بزرگ عمومی به نام تنش آبی در اکثر نقاط کشور مواجه شدند که در مدت سه سال بر بخش عمده‌ای از آن‌ها فائق آمدند؛ بسیاری از سدها آبگیری و مشکل بسیاری از روستاها و شهرها رفع شد.

احمد وحیدی افزود: کار مهمی در حوزه آب و فاضلاب انجام شد که باید از وزارت نیرو و شرکت های آب و فاضلاب استان‌های مختلف تشکر کنیم؛ اقداماتی مانند این پروژه که مردم ما را از مهم‌ترین نیاز خودشان یعنی آب مستغنی می‌کند و جزو خدمات بزرگ، ماندگار و قابل تقدیر است.

وی استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی را موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های طرح ها و افزایش سرعت انجام کار دانست و گفت: گروه جهادی یعنی اینکه برای انجام کار، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و این گروه های جهادی نقطه عطف بسیار مهمی در پروژه‌های عمرانی ماست که گاهی به خاطر فقدان همین نوع نگاه، اتمام پروژه ها طولانی می‌شود.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در این مراسم ابراز داشت: در ابتدای دولت سیزدهم هزار روستای استان فارس دچار کم‌آبی و تنش آبی بودند اما با تلاش جهادی که انجام شد، مشکل بیش از ۳٠٠ روستا حل شد و معظلات ۳٠٠ روستای دیگر نیز تا انتهای سال جاری رفع خواهد شد.

ایمانیه با بیان اینکه مسئله آب اولویت بسیار بالای استان فارس است افزود: اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند؛ هدف‌گذاری ما این است که تا پایان دولت چهاردهم، مشکل آبرسانی تمام روستاهای دچار تنش آبی در سطح استان رفع شود.

بهمن بهروزی مدیرعامل آبفا شیراز نیز گفت: سالانه ۳۵ هزار مشترک جدید معادل ۱٠٠ هزار نفر به شهر شیراز اضافه می‌شود و این افزایش جمعیت، سالانه ۱٠٠ هزار متر مکعب مخزن را می طلبد.

بهروزی افزود: با طرح جهادی در روستاها، از محل منابع داخلی ۲۸۸ کیلومتر شبکه راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص افتتاح مخزن آب روستای بید زرد نیز گفت: سال گذشته بخش عمده‌ای از این روستا با تانکر آبرسانی می‌شد ولی با ایجاد این مخزن، منطقه بطور کامل تحت پوشش مدیریت آبفا شیراز قرار گرفت.

بهروزی ادامه داد: مخزن آب روستای بید زرد با حجمی در حدود دو هزار متر مکعب، خط انتقال ۱/۷ کیلومتر، حجم بتن هزار و ١٠٠ مترمکعب و حجم آرماتور ۱۲۰ تن، جمعیت شش هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر عامل آبفا شیراز اذعان داشت: با اجرای این طرح، کمبود ذخیره و افت فشار آب آشامیدنی در شبکه روستای بیدزرد مرتفع شده و علاوه بر این، مشکل بی آبی محله‌ «تنگ نظری» نیز که قبلا با تانکر آبرسانی می‌شد، رفع می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.