یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
افزایش گوشت قرمز با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان
05 آبان 1402 - 21:51
شناسه : 39118
1
استاندار همدان: همدان - استاندار همدان گفت: عرضه گوشت قرمز باید با تمهیدات جهاد کشاورزی و هماهنگی با بخش خصوصی افزایش یابد تا قیمت آن برای مصرف کنندگان مناسب تر شود.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست ستاد تنظیم بازار استان همدان اظهار کرد: اگر بخش خصوصی می تواند از دیگر نقاط گوشت گرم وارد کند، از آنها حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخش خصوصی برای ساماندهی قیمت گوشت قرمز اقدام به وارد کردن آن به استان نکند، استانداری سازوکارهای دیگری برای این مساله پیدا خواهد کرد.

استاندار همدان در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه کشتارگاه های مرغ باید متناسب با ظرفیت تعیین شده کشتار داشته باشند،افزود: کشتارگاهی که ظرفیت آن ۱۶ هزار تن است، ۶۰ هزار تن مرغ کشتار می کند که این مساله باعث کاهش کیفیت گوشت مرغ و نارضایتی شهروندان می شود.

وی ادامه داد: اگر در کشتارگاه ها امحا و احشای مرغ بدرستی پاک نشود ، این مساله اثرات نامناسبی روی مرغ تحویلی به شهروندان خواهد گذاشت.

استاندار همدان تاکید کرد: کشتارگاه ها باید به اندازه پروانه صادر شده ، کشتار کنند، در غیر این صورت باید تجهیزات و ظرفیت کشتار مرغ را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: در راستای تامین نیاز مردم، جوجه ریزی ماهانه استان نباید از سه میلیون قطعه کمتر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این نشست گفت: افزایش قیمت کود برای استفاده کشاورزان که با ۳۰ درصد افزایش مواجه شده بود، به قیمت قبل بازگشت.

رضا بهراملو افزود: میزان کشت کلزا امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است که نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

وی ادامه داد: برای تامین نیاز کشاورزان در حال حاضر ۱۰ هزار تن کود در انبار ذخیره سازی کردیم و در حال خرید آن از پتروشیمی ها هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در باره افزایش عرضه گوشت قرمز در همدان نیز گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا گوشت گرم گوساله کیلویی کمتر از سه میلیون ریال توزیع شود.

وی در باره وضعیت کشتارگاه های مرغ نیز گفت: چهار کشتارگاه در حال آماده سازی و ۲ کشتارگاه دیگر نیز در نوبت راه اندازی قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست از اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از ابتدای سال خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۹۳ هزار نفر در قالب ۴۸۷ هزار خانوار مشمول دریافت این کالابرگ الکترونیکی می شوند.

یوسف شعبانی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از مشمولان طرح از آن استقبال کرده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.