امروز فضای رقابت تمام شده و زمان خدمت است
08 تیر 1403 - 17:13
شناسه : 49217
2
امام جمعه همدان: همدان-امام جمعه همدان گفت:امروز فضای رقابت تمام شده و زمان خدمت است.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین،، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه رعایت تقوا در بزنگاه‌ها مهمتر است اظهار کرد: امروز فضای رقابت تمام شده و زمان خدمت است.

وی افزود: شرایطی در جامعه ایجاد می‌شود که رعایت تقوا را حساس‌تر می‌کند و در فضای انتخابات باید توجه بیشتری به رعایت تقوا داشت.

وی با بیان اینکه هنوز فرصت برای مشارکت در انتخابات است افزود: رهبر معظم انقلاب اول صبح در انتخابات شرکت کردند و فرمودند آبرو و سرافرازی کشور ما با شرکت بالا در انتخابات اتفاق می‌افتد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دشمنان امروز منتظرند ببینند که در کشور ما چه اتفاقی رخ می‌دهد افزود: افرادی که ما را تحریم می‌کنند و در تلاشند زندگی مردم را سخت کنند، دارو به کشور نمی‌دهند، ۴۵ سال است تمام تلاش خود را برای زمین زدن انقلاب انجام دادند در حال دعوت به عدم مشارکت هستند.

وی با بیان اینکه کمترین نتیجه مشارکت کور شدن چشمان دشمنان است بیان کرد: به این مساله باید اندیشید که آیا رای دادن موجب تقویت اسلام است یا تضعیف آن که قطعا تقویت آن.

شعبانی با بیان اینکه برخی گلایه‌هایی دارند ادامه داد: سلایق مختلف و نگاه‌های متفاوت در انتخابات حضور دارند و افراد می‌توانند به‌ فرد مورد نظر خود رای دهند.

وی با بیان اینکه راه حل تغییر‌ها انتخابات است خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) حاکم مصر را عزل کرد و دلیل آن را عدم توانایی او دانست در حالی که از دوستدارانش بود؛ امام علی مالک اشتر را که به مصر فرستاد و او را دارای دو ویژگی دانست که ما نیز آن را نیاز داریم.

امام جمعه همدان گفت: مالک به نقل از امیرالمؤمنین خیرخواه اسلام و امام است و ما هم رئیس جمهوری می‌خواهیم که نسبت به اسلام، کشور و ولایت خیر خواه باشد.

وی با اشاره به اینکه دومین حسن مالک اشتر این بود که نسبت به دشمن تسامح نداشت و با شدت برخورد می‌کرد اظهار کرد: خاصیت مردمسالاری این است که ما تابع عموم و اکثریت باشیم هر فردی که از صندوق بیرون بیاید، باید در برابر قانون خاضع باشیم.

شعبانی با بیان اینکه فردی که رای می‌آورد ممکن است مطلوب یک شخص نباشد افزود: مهم این است همه ما این فرآیند رابپذیریم و تابع باشیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به عقل سیاسی اعتقاد داشته باشد تصریح کرد: همه کمک کنند دولت منتخب پیش برود و دولت هم به اداره تخصصی اعتقاد داشته باشد هرجا متخصصی و نیروی کارآمدی است از آن استفاده کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب محصور در ستادهای خود نشود ادامه داد: هدف رئیس جمهور خدمت و پیشبرد اهداف باشد، تا دیروز وعده بود و فردا فرصتی برای عمل کردن به وعده‌هاست.

وی با اشاره به اینکه همه کاندیداها وعده دادند خاطرنشان کرد: بعد از اعتماد مردم رئیس جمهور متواضع‌تر باشد نکند که چند میلیون رای آورده طوری دیگر رفتار کند.

شعبانی با بیان اینکه شهید رئیسی متواضعانه رفتار می‌کرد و سلوک اخلاقی داشت و به آرای خود مغرور نشد گفت: رئیس جمهور در پیشگاه الهی باید در برابر تک تک آرا پاسخگو باشد و مسئولیت‌پذیر.

وی با بیان اینکه به انسان‌های با فکر پوسیده در مدیریت اعتماد نشود اظهار کرد: اگر دولت بخواهد خدمت کند، وزرا مهم هستند چرا که شاید نقش یک وزیر، استاندار و مدیرکل از مدیر ارشد کشور بیشتر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه افرادی را به عنوان مسئول باید انتخاب کرد که خیرخواه مردم باشند افزود: امیرالمؤمنین می‌فرماید از انسان‌های تنبل بپرهیزید و باید از افرادی که حوصله کار کردن ندارند دوری کرد.

وی با بیان اینکه از افرادی که برای کار نکردن بهانه می‌آورند باید پرهیز کرد گفت: تورم مردم را آزار می‌دهد و امید است که این مشکلات برطرف شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.