پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
اگر امروز اسلامی وجود دارد به برکت خون حسین (ع) است
30 تیر 1402 - 14:19
شناسه : 36062
0
امام جمعه موقت تهران: آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر امروز اسلامی وجود دارد به برکت خون حسین (ع) است، گفت: بسیاری از دستاوردها در جامعه اسلامی به برکت قیام عاشورا و خون سیدالشهدا است از آن جمله می توان به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد.
ارسال توسط : منبع : شبستان
پ
پ

جمهور آنلاین/ آیت الله سیداحمدخاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۳۰ تیر) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه وفای به عهد از صفات خدا است، گفت: خدا همواره به عهد خود وفا می کند و کسی وجود ندارد که به اندازه خداوند وفای به عهد داشته باشد و یکی از مورادی که خداوند به آن وعده داده پایمال نشدن خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در راه خدا شهید می شوند؛ اعمالشان محفوظ است، گفت: در قرآن این موضوع به صراحت بیان شده است که گمان نبرید که شهدا مرده اند بلکه آنها زنده هستند و نمونه این شهدا حسین علیهم السلام است.

امام جمعه موقت تهران در تاکید دوباره این امر که شهدا زنده هستند به این تاریخ وقوع حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: ۱۳۸۴ سال از شهادت امام حسین (ع) و یارانشان می گذرد اما امروز همچنان سراسر ایران عزادار سیدالشهدا (ع) است که این امر تاکیدی بر زنده بودن شهدا است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر امروز اسلامی وجود دارد به برکت خون حسین (ع) است، گفت: بسیاری از دستاوردها در جامعه اسلامی به برکت قیام عاشورا و خون سیدالشهدا است از آن جمله می توان به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد که امام خمینی (ره) با مدد از خون امام حسین (ع) توانست رژیم ستمگر پهلوی را سرنگون کند و ما امروز همه مدیون حسین (ع) هستیم.

وی با بیان اینکه مجالس حینی باعث زنده ماندن اسلام شده است با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که حضرت می فرماید مجالس عزادایر امام حسن (ع) را دوست دارد خطاب به صاحبان این مجالس گفت: قدر این مجالس را بدانید و به واسطه این مجالس عاشورای امروز را نیز برای همگان تبیین کنید و همراه با شور حسینی بر شعور حسینی نیز تاکید کنید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به برگزاری تجمعاتی در سراسر کشور برای حجاب و عفاف و با قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این تجمعات از این تجمعات به عنوان یکی از راههای مقابلع با بی حجابی یاد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ آیه از قرآن کریم به مقوله حجاب و عفاف توجه و تاکید دارد، گفت: حجاب مانند نماز و روزه از ضروریات و متن دین است.

آیت الله خاتمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص حجاب و عفاف و با تصریح دوباره این بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی که بی‌حجابی هم منکر شرعی هم منکر سیاسی است، گفت: رفتار ما در مقابله با بی حجابی باید در چهارچوب قرآن انجام شود؛ همانطور که امام خمینی (ره) به این امر اشاره داشت که فردی که مرتکب منکر می شود؛ بیمار است و باید با مهربانی با اون برخورد کرد تا درمان شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران اجازه نمی دهد احکام اسلام مورد هجمه قرار بگیرد، تاکید کرد: این ملت برای حاکمیت دین اسلام بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده است و برای حاکم ماندن اسلام و قرآن باز هم شهید می دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه ارکان نظام متحد هستند و بی حجابی را یک منکر می دانند، گفت: هیچ مسئولی از بی حجابی ها حمایت نمی کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به هتک حرمت دوباره به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد گفت: با این کارهای احمقانه از جایگاه اسلام و قرآن چیزی کم نمی شود اما با این وجود ملت های مسلمان باید دولت سوئد را از این اقدام پشیمان کنند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه همه دولت ها باید بدانند اهانت به قرآن؛ هزینه سنگینی برای آنها دارد از اقدامات دولت ایران و عراق در مقابله با این اقدامات توهین آمیز تقدقر و تشکر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.