پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
بانک‌ها باید اموالشان را برای تأمین سرمایه واگذار کنند
24 تیر 1402 - 21:46
شناسه : 35873
3
زنگنه: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: بانک‌ها باید برای تأمین سرمایه، دارایی‌هایی‌هایی مانند املاک و اموال قابل انتقال و غیرقابل انتقال را در حد توان واگذار کنند.
ارسال توسط : نویسنده : یوسفی منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن زنگنه گفت این تصمیم برای تأمین نسبت کفایت سرمایه بانک‌هاست تا به سطح تعیین شده در لایحه برنامه هفتم برسند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: اگر بانک‌های غیردولتی در مهلت مقرر اموالشان را واگذار نکنند، بانک مرکزی مستقلاً ورود می‌کند و سهام و دارایی آن‌ها را با سازوکار مشخصی می‌فروشد.

زنگنه گفت: بی‌انضباطی بانک‌ها از عوامل تورم است و زمانی که بانک‌ها بیش از حد مقرر تسهیلات می‌دهند و دچار بی‌انضباطی می‌شوند، معمولا نقدینگی و تورم به وجود می‌آید.

او همچنین گفت که کمیسیون تلفیق دولت را ملزم کرده تا سامانه‌ای را برای مستغلات و املاک بانک‌ها ایجاد کند؛ همچنین بانک‌ها باید در یک مهلت مشخص، تمام اموال و دارایی‌هایشان را در سامانه‌ای درج کنند و پس از آن، اگر املاک یا سهامی کشف شود، بانک مرکزی می‌تواند اموال را در یک شرکت مشخص تملک کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: بی‌انضباطی مالی برخی بانک‌ها در حدی است که امکان ادامه کار ندارند؛ سال‌های گذشته با انحلال برخی مؤسسات مالی به مردم ضرر می‌رسید و هنوز پرونده‌هایی در این باره وجود دارد.

محسن زنگنه گفت: اختیارات جامعی به بانک مرکزی دادیم تا اموال خود بانک، سهامداران و مدیران متخلف را ضبط کند؛ به بانک و مجامع قضایی هم اختیار دادیم تا خارج از نوبت تخلفات را بررسی کنند و حقوق سهامداران و سپرده گذاران تأمین شود.

مصوبات کمیسیون تلفیق باید پس از تصویب در صحن مجلس، به تأیید شورای نگهبان برسند تا به قانون تبدیل شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.