پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور در کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع
10 خرداد 1403 - 7:26
شناسه : 47801
3
جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله اراکی و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و اعضای کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت
پ
پ

به گزارش جمهورآنلاین به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت، در ابتدای جلسه دکتر مظفر، نایب رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع، گزارشی از بررسی های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع درباره وضعیت نخبگان و تولید علم در کشور ارائه نمود.
بنابراین گزارش در ادامه جلسه دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت علمی و آموزشی کشور، به وضعیت رتبه علمی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه پرداخت و بر بهبود وضعیت حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و نیز افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای دانشجویان دکتری و بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.
وی همچنین به افزایش برخی شاخص های علمی و فرهنگی در ۲,۵ سال اخیر اشاره کرد که از جمله مهمترین آنها افزایش تعداد مجلات نمایه شده بین المللی کشور از ۶۸ مجله به ۱۰۱ مجله و نیز اقدامات خوب و موثر فرهنگی در آموزش عالی، اختصاص ۵% بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی مطابق برنامه هفتم و تخصیص ۱۱۰درصدی بودجه دانشگاه‌ها در ۳ سال اخیر می‌باشد.
وی در ادامه بر اهمیت رسیدگی به مشکلات معیشتی اساتید دانشگاه‌ها تاکید کرد و آنرا مهمترین عامل مهاجرت نخبگان علمی کشور قلمداد کرد.
در ادامه جلسه دکتر نعیمی، مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، با بررسی آماری وضعیت فرهنگی، اجتماعی و روانی دانشگاه‌های دولتی در شش کلان مسأله روانی – اجتماعی دانشجویان، توضیحاتی را ارائه کرد.
در خاتمه دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نیز گزارشی از مجموعه اقدامات فرهنگی وزارت علوم را ارائه کرد و پس از آن اعضای کمیسیون ضمن بیان نظرات خود به منظور حل مسایل مطرح شده، پیشنهادهای را مطرح کردند.
ادامه بررسی این موضوع به جلسه آتی کمیسیون موکول شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.