جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
برگزاری نخستین همایش ملی علوم کاربردی سلامت در شیراز
24 مهر 1402 - 21:03
شناسه : 38744
3
رییس موسسه آموزش عالی زند شیراز خبر داد: حسینی از برگزاری اولین همایش‌ ملی علوم کاربردی سلامت با هدف پیشگیری از بیماری‌های‌ ناشی از‌ کم تحرکی ۲۶ و ۲۷ مهر ماه در شیراز خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : یوسفی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، ابراهیم حسینی ،رییس موسسه آموزش عالی زند شیراز پیش از ظهر دوشنبه ۲۴ مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این همایش با همکاری دانشگاه‌های برتر کشور با هدف نحوه چگونگی سیر و شرایط لازم برای بهبود وضعیت جسمانی، تشویق فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزشی راه‌کارهای اهمیت سلامت برگزار می شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: این همایش با استقبال کم نظیر دانشجویان روبه‌رو شده و تعداد زیادی برای شرکت در این نشست علمی ورزشی ثبت نام کرده‌اند.
رئیس دانشگاه زند شیراز با بیان اینکه این کنفرانس با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه تربیت بدنی برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این کنفرانس، دانشگاههای تهران، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید چمران و … کرده‌اند.
شیوا صدیقی معاون پژوهشی و مدیر اجرایی همایش در ادامه این نشست با اعلام اینکه چکیده مقاله‌های ارائه شده در این همایش به صورت کتاب چاپ و در اختیار اساتید و دانشجویان گذاشته می شود، گفت:دانشگاه خوارزمی، فدراسیون ورزشی، پژهشکده علوم حرکتی، هیئت دوچرخه سواری و نیز موسسه استعدادیابی در این همایش حضور فعال دارند.
وی گفت:یکی از ماموریت‌های ما این است که در زمینه‌های علمی، اطلاعات نوین در اختیار مردم قرار دهیم.
او اعلام کرد:از دستگاه های اجرایی سراسر کشور نیز به منظور حمایت از این رویداد دعوت شده که مورد استقبال قرار گرفته است.
همت شیخ خانی دبیر هماش در ادامه اعلام کرد: فیزیولوژی ورزشی، علم تمرین در زمینه سلامت، فعالیت‌های ورزشی گروه‌های خاص، مسائل قلبی، عروقی، کبد چرب، پیشگیری از چاقی و نیز رابطه مقابله با بیماری سرطان از طریق ورزش از دیگر محورهای همایش است.

شیخ خانی گفت: پس از فراخوان، تعداد ۱۷۰ مقابله به دبیرخانه همایش ارسال و بعد از بررسی وارزیابی از سوی کارشناسان و کمیته داوران ۱۰۰ مقاله به صورت شفاهی و پوستر معرفی شدند.
وی اعلام کرد: در حاشیه این کنفرانس نیز کارگاه های تحقق سلامتی و تندرستی با تاکید بر ویژگی‌های فیزیکی بدن و بهره گیری از قوانین فیزیکی، تغذیه ورزشی و اصول تمرین در تناسب اندام و کاهش وزن برگزار می‌شود.
اسکند رحیمی دبیر علمی نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی در علوم ورزشی سلامت نیز اعلام کرد: اطلاع رسانی نوین در مورد تاثیر ورزش در سلامت جسمی، روحی و روانی آحاد جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها، اصول تمرین‌ و آسیب‌ شناسی ورزشی، بیومکانیک روانشناسی ورزشی از دیگر اهداف همایش است.

رحیمی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت از اساتید خارج از استان فارس بود، گفت:شرکت کنندکان در مورد اهمیت و تشویق نوجوانان، جوانان و به ویژه بانوان به ورزش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد
وی با بیان اینکه از فعالیت‌های بدنی امروز به عنوان طب جانبی و مکمل نام برده می‌‌شود، اذعان داشت: از آنجا که مشخص شده که این فعالیت‌ها در درمان بیماری‌های غیرواگیر همانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، برخی از سرطان‌ها، چاقی و …بسیار موثر است، لذا وظیفه داریم که اطلاعات نوین را در اختیار جامعه قرار دهیم و به همین دلیل اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ملی “مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت” شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.