تجهیز منابع طبیعی فارس به دستگاههای دمنده مقابله با آتش سوزی در عرصه ها
29 خرداد 1403 - 21:43
شناسه : 48706
0
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس خبر داد: مرادی با اشاره به تدابیر و اقدامات انجام گرفته در راستای پیشگیری از حریق در عرصه های منابع طبیعی فارس از بکارگیری ۱۵۰ قرقبان فصلی در اراضی ملی استان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و پیگیریهای صورت گرفته تعداد ۳۷ قرقبان به شهرستانهای نورآباد ممسنی و رستم اختصاص یافته که از این تعداد در حال حاضر ۲۳ قرقبان در شهرستان نورآباد و۱۴ قرقبان نیز در شهرستان رستم در جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بکار گرفته و مشغول به فعالیت شده اند.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، حجت اله مرادی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با اشاره به تامین تجهیزات اطفای حریق مورد نیاز برای مناطق جنگلی و مرتعی مستعد آتش سوزی در فارس از اختصاص تعداد۳۸ دمنده اطفای حریق توسط سازمان منابع طبیعی کشور به فارس خبر داد و  افزود: از این تعداد ، ۱۳ دمنده در اختیار نیروهای عملیاتی مقابله با حریق منابع طبیعی در دوشهرستان جنگلی نورآباد و رستم توزیع شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: ۲۵ دمنده در شهرستان نورآباد و ۱۶ دمنده دیگر نیز در شهرستان رستم توزیع گردیده که تعدادی ازاین دمنده ها نیز با مشارکت خیرین وتوسط زندانیان محکوم به مجازات جایگزین حبس خریداری و تامین شده است.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس تصریح کرد: این دستگاه‌ها با هدف جلوگیری از حریق احتمالی و نیز پیشروی و کنترل دامنه آتش در اراضی جنگلی و مراتع در اختیار نیروهای منابع طبیعی، دهیاران و بسیج قرار داده شده است.
مرادی از مردم و شهروندان طبیعت دوست استان خواست در صورت بروز هرگونه مشکل، تخریب، آتشسوزی و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را سریعا به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴و یا ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.