یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی
24 آذر 1402 - 23:17
شناسه : 40912
2
استاندار همدان خبر داد: همدان - استاندار همدان گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای احداث یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی از اعتبارت سفر رئیس جمهور تخصیص یافت.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور انلاین ، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ی هیأت‌امنای بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی، اظهار کرد: پنج میلیارد تومان از اعتبارات فرهنگی سفر رئیس‌جمهور محترم برای احداث یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی و تملک املاک واقع در طرح یادمان به صورت صددرصدی تخصیص یافت.

وی افزود: در سفر پرخیر و برکت رئیس‌جمهور محترم بیست میلیارد تومان اعتبار فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده بود که پنج میلیارد تومان آن به اسدآباد واگذار شد و پنج میلیارد تومان دیگر نیز برای این شهرستان پیش‌بینی شده است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: ز اقداماتی که سال گذشته در راستای معرفی و تجلیل از سیدجمال‌الدین اسدآبادی انجام شد، قدردانی می‌کنم.

استاندار همدان گفت : ریشه‌ی حرکتی که در کشورهای اسلامی وجود دارد و حتی در تفکرات انقلاب‌ شکوهمند اسلامی ایران نیز دیده می‌شود؛ از تفکر و شخصیت گران‌قدر سیدجمال‌الدین اسدآبادی آغاز شده است.

وی ادامه داد: تدوین دانشنامه مفاخر استان همدان و معرفی شخصیت‌های برجسته و اثرگذار در تاریخ همدان، بسیار حائز اهمیت است و می‌توانیم با همراهی بنیاد ایران‌شناسی و انجمن آثار و مفاخر کشور، یک دانشنامه از مفاخر برجسته‌ی استان همدان تهیه و تدوین کنیم.

*تفکر ضداستعماری سیدجمال‌الدین اسدآبادی تبیین شود

دبیر شورای فرهنگ‌عمومی کشور در جلسه‌ی هیأت‌امنای بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی، نیز اظهار کرد:سفرها، دیدارها و تعاملاتی که سیدجمال‌الدین اسدآبادی در دیگر کشورها داشته باید به زبان آثار هنری و نمایشنامه بیان شود تا حرکت سیدجمال برای مبارزه با تفکر استعماری تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه پژوهشی بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی باید فعال شود افزود:جایزه علمی بین‌المللی سیدجمال هر دو یا سه سال به پژوهشگران در حوزه‌ی جهان اسلام اعطاء شود.

دکتر سیدمجید امامی ادامه داد: سیدجمال‌الدین اسدآبادی در رویش اسلام در شمال آفریقا مؤثر بوده است، وپدر فکری جریان اخوان‌المسلمین سیدجمال‌الدین اسدآبادی است اما افکار کنونی اخوان‌المسلمین را نمی‌توان به سیدجمال‌الدین منتسب کرد.

*پیشینه‌ی تاریخی ملت‌ها در هویت‌سازی و تربیت دینی آن‌ها مؤثر است

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده معزز ولی‌فقیه در استان در جلسه‌ی هیأت‌امنای بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی، نیز اظهار کرد:افکار شخصیت‌های متفکر توسط اطرافیان و شاگردان آنها گسترش یافته، همانطور که تفکر حضرت امام‌خمینی(ره)؛ توسط شهید مطهری و شهید بهشتی و دیگر شخصیت‌های برجسته توسعه یافت.

وی افزود: در کشور ما به گسترش افکار سیدجمال‌الدین اسدآبادی توجه کمتری شده که این بنیاد باید به حوزه‌های نگاه تمدنی و جنبه‌های اصلاحی این شخصیت توجه ویژه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی اقداماتی که برای توسعه تفکر و گسترش شناخت شخصیت سیدجمال‌الدین لازم است را احصا و انجام دهند.

شعبانی ادامه داد: استان همدان تاریخ برجسته‌ای به ویژه در هزاره‌ی اخیر دارد و شخصیت‌های فاخری در همدان بوده و هستند که لازم است دانشنامه‌ای برای شناخت این مفاخر تهیه شود.

وی گفت : تولیدات پژوهشی بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی به مسائل اجتماعی نسل حاضر تبدیل شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.