جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
تشکیل انجمن حرفه ای سلامت فارس
08 آذر 1402 - 8:18
شناسه : 40362
2
در نشست خبری معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام شد ؛ گردشگری سلامت در شیراز، یکی از پررونق تربت بهش های توریسم در این کلانشهر است که نیازمند توجه بیشتر می‌باشد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، فارس علاوه بر امکان تاریخی ، مذهبی و همچنین طبیعت چهار فصل ظرفیت بالایی را در جذب گردشگران حوزه سلامت دارد، چراکه سالانه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری به قصد استفاده از خدمات درمانی شیراز را شهر هدف خود انتخاب می کنند.

بیمارستان ها ، مراکز درمانی ، کلینیک های زیبایی و نازایی ، مراکز انجام عمل های پیوند و…از جمله اهداف گردشگران برای حضور در این استان و کلانشهر شیراز می باشد.

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، در یک نشست خبری با اصحاب رسانه از تشکیل انجمن حرفه‌ای سلامت در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: برخی شرکت ها در این حوزه از میراث فرهنگی تبعیت نمی‌کردند و بعضی دیگر در سیستم بهداشت راه داده نمی‌شوند، بر این اساس به منظور ساماندهی و هماهنگ کردن این شرکت ها و آژانس ها، شرکت های تسهیل گر علوم پزشکی را مکلف کردیم که اقدام به ثبت آژانس بند ب کنند که هم اینک این اتفاق افتاده و همه آنها یک دست شده‌اند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه انجمن حرفه‌ای سلامت با ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب شکل گرفت،اعلام کرد: به دنبال دفاتر جدید در عراق و آوراسیا هستیم.

وی به با بیان اینکه به دنبال تامین و تقویت زیرساخت های مورد نیاز برای جذب گردشگر سلامت در استان هستیم ،به شماره شبانه روزی mcmc مرکز پایش سلامت مربوط به علوم پزشکی استان فارس که به زبان انگلیسی و عربی مجهز است نیز اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سال ۱۴۰۰ پذیرای ۱۰ هزار و ۴۸۲ گردشگر سلامت در استان بودیم که به طور رسمی به بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی مراجعه کردند.

فرخ زاده با بیان اینکه این تعداد در سال گذشته به ۱۵ هزار و ۶۸۹ نفر رسیده ، اعلام کرد: در هفت ماهه سال جاری پذیرای هشت هزار و ۵۶۰ گردشگر سلامت در استان بوده‌ایم که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد گردشگران سلامت نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بیشترین مراجعه کنندگان از کشورهای عمان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، بحرین، افغانستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس هستند ،بیشترین عمل‌های انجام شده در حوزه عمل پیوند اعضا، عمل چشم، پوست، مو و زیبایی عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: یکی از بازارهای دیگر برای جذب گردشگر سلامت کشور نیز عراق است که این مساله را نیز با جدیت در دستور کار داریم.

مجوز فعالیت برای مترجمان و راهنمایان گردشگران سلامت صادر خواهد شد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فعالیت برخی افراد به عنوان مترجم و راهنمای گردشگران سلامت در استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوه فعالیت برخی از این افراد موجب نارضایتی برخی گردشگران بود، لذا ساماندهی این افراد در دستور کار قرار گرفت.

فرخ زاده با تصریح اینکه در مسیر ساماندهی این افراد نگاه ما به آنها منفی نیست ، تاکید کرد: بلکه نگاه تسهیل گرانه به مساله داشتیم که در نهایت پس از شناسایی و انجام مصاحبه، برای ۳۰۰ نفر کارت فعالیت صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال آن به تمام بیمارستان های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی در استان و همچنین اداره کل فرودگاه‌های فارس نیز ابلاغ کرده‌ایم که فقط افرادی اجازه فعالیت در این زمینه و همراهی با گردشگران سلامت را دارند که دارای کارت شناسایی باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استان فارس با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد ۲۰ بیمارستان و مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی فعالیت دارند ، افزود: استان فارس در زمینه دارا بودن اینگونه مراکز جزو استان های برتر کشور است.

مسائل و مشکلات هتل‌های نیمه تمام خلیج فارس و آسمان شیراز پیگیری خواهد شد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در جهت تعیین تکلیف هتل خلیج فارس و هتل آسمان شیراز هم با اشاره به اینکه در بحث هتل خلیج فارس مالک هتل در سال های اخیر تقاضای دریافت یک وام ۳۵۰ میلیارد ریالی از بانک ملت کرده که ۱۲۷ میلیارد ریال آن توسط بانک به وی پرداخت شده است، گفت: پس از اینکه روند پرداخت اقساط این وام توسط مالک هتل متوقف می شود، بانک چهار و هشت دهم از ۶ سهم این ملک را به نام خود منتقل می کند و مابقی نیز در اختیار مالک می ماند.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری های متعدد بانک ملت را به نقطه ای رساندیم که برای چهار و هشت دهم سهم خود مزایده برگزار کند، اعلام کرد: بانک در سه نوبت این کار را انجام داد اما هیچ خریدار یا سرمایه گذاری تا کنون مراجعه مراجعه نکرده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استان فارس با تصریح اینکه به دنبال آن نیز مالک پروژه از بانک شکایت کرده که بانک از مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی فقط ۱۲۷ میلیارد ریال آنرا پرداخت کرده است ، اذعان داشت: این در حالیست که شکایت بانک از مالک پروژه بر اساس بدهی ۳۵۰ میلیارد ریالی صورت گرفته و تصاحب چهار و هشتم دهم سهم هتل بیش از رقم پرداختی بانک به هتل و بدهی مالک آن است.

فرخ زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر در این زمینه یک پرونده حقوقی تشکیل شده است که تلاش می شود هرچه سریع تر تکلیف این پروژه مشخص شود و کار به سرانجام برسد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در خصوص هتل آسمان شیراز نیز با اعلام اینکه این هتل هم اینک حکم توقف گرفته و هیچ فعالیتی بر روی آن انجام نمی شود، گفت: با پیگیری های انجام شده، به جز دو سه مورد، سایر مسائل و مشکلات مربوط به این هتل تاکنون حل و فصل شده و در تلاش هستیم که مباحث باقیمانده را نیز به سرعت حل و فصل کنیم تا پروژه پس از رفع توقف فعالیت به سمت مقاوم سازی و تکمیل برود.

وی ادامه داد: با تکمیل و راه اندازی این هتل ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و علاوه بر این افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم در آن صورت گرفته است.

او فزود: ما ضمن اینکه به منافع استان و مردم توجه خاص و دقیق داریم، در کنار مالک و سرمایه گذار بخش خصوصی هم هستیم تا تا مشکلات و مسائل آنها را نیز با در نظر گرفتن منافع مردم حل و فصل کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامطلوب ترمینال خارجی فرودگاه شیراز، گفت: ۲۰ ایراد در ترمینال خارجی این فرودگاه شناسایی شد، در سفر هیئت دولت به استان نیز ترمینال خارجی نیمه کاره فرودگاه شیراز مورد بررسی قرار انجام گرفت.

وی اعلام کرد: پیمانکار قبلی خلع ید و پیمان جدید به‌زودی بسته می‌شود و از شهرداری نیز انتظار داریم علائم ترافیکی، پارکینگ‌ها وتاکسی‌های قدیمی را نیز ساماندهی کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.