جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی، نقض تمامی تعهدات جهانی است
13 دی 1401 - 16:34
شناسه : 28039
4
دکتر ذوالقدر در دیدار با سفیر عراق: انتظار ملت و دولت ایران و همه آزادیخواهان جهان، آن است که با پیگیری مجدانه دولت عراق و اقدامات مؤثر، رسیدگی به پرونده مذکور، به سرعت به نتیجه برسد
ارسال توسط : منبع : مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، دکتر ذوالقدر در این دیدار که در محل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ضمن تبریک آغاز به کار دولت جدید عراق و تشکر از ملت و دولت عراق در برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، پیگیری حقوقی و قضائی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و جدیت و سرعت در رسیدگی به آن را مورد تأکید قرار داد .

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن یادآوری و تأکید بر مناسبات برادرانه بین ملت ایران و عراق و روابط راهبردی و تاریخی بین دو کشور، در خصوص فاجعه ترور شهید قاسم سلیمانی گفت: مسأله واضح است، آمریکا یک مقام عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران را که مهمان رسمی دولت عراق بوده است را به همراه یک شخصیت برجسته عراقی و ده نفر از همراهان ایشان، ترور کرده و مسئولیت آن را رسماً به عهده گرفته است. این جنایت نقض آشکار حاکمیت ملی عراق، نقض تمامی تعهدات بین المللی و کنوانسیون های موجود در مناسبات جهانی است.

 

دکتر ذوالقدر تصریح کرد: انتظار ملت و دولت ایران و همه آزادیخواهان جهان، آن است که با پیگیری مجدانه دولت عراق و اقدامات مؤثر، رسیدگی به پرونده مذکور، به سرعت به نتیجه برسد. در جمهوری اسلامی ایران اقدامات حقوقی و قضائی مناسبی در این خصوص صورت گرفته است و کیفر خواست آمران و عاملان این جنایت بزرگ بزودی صادر خواهد شد، لیکن از مسئولان و برادرانمان در دولت عراق انتظار داریم که روند رسیدگی به این پرونده را تسریع کنند.

 

وی در ادامه افزود: در دولت جمهوری اسلامی ایران، اراده جدی برای توسعه روابط به ویژه روابط اقتصادی و تجاری و کمک به بازسازی و اصلاح زیرساخت های عراق وجود دارد و امیدواریم این روابط بیش از گذشته، توسعه یابد و موانع موجود در گسترش روابط اقتصادی به ویژه موانع مالی و بانکی مرتفع گردد.

 

سفیر عراق در این دیدار، در خصوص پرونده ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: بیش از دو سال است که کمیسیون مشترکی بین دو کشور برای پیگیری این پرونده تشکیل شده و رفت و آمد هیئت ها در این خصوص ادامه دارد و به نتایج خوبی دست یافته است. اعضای این کمیسیون، متخصصین امور حقوقی و قضائی هستند و اقدامات و بررسی های آنان به صورت محرمانه پیگیری و دنبال می شود.

 

نصیر عبدالمحسن عبدالله اظهار امیدواری کرد که با تلاش قوه قضائیه و دستگاههای ذی ربط در عراق، پرونده ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

 

وی در ادامه این دیدار روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی دو کشور ایران و عراق را استثنائی دانست و افزود: نخست وزیر عراق بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور تأکید دارند و در این راستا هیئت های سیاسی و اقتصادی متعددی به ایران سفر کرده و در آینده نزدیک نیز، وزیران نفت و برق عراق به ایران خواهند آمد.

 

سفیر عراق افزود: تفاهم نامه های متعددی در بخش های دولتی، خصوصی و دانشگاهی بین دو کشور به امضا رسیده که بیانگر گسترده بودن روابط ایران و عراق است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.