یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
حضور حداکثری مردم ضامن سلامت و حفظ امنیت کشور است
25 دی 1402 - 15:40
شناسه : 42229
1
استاندار همدان: همدان- استاندار همدان گفت: حضور حداکثری مردم ضامن سلامت و حفظ امنیت کشور است و نماینده منتخب این احساس را پیدا می‌کند که برای پیشبرد بهتر قوانین و اهداف پشتوانه محکمی دارد و با جسارت بیشتری آن را دنبال می‌کند.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش  جمهور آنلاین، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست شورای فرهنگ عمومی همدان تاکید کرد: تمام ظرفیت های مردمی و دستگاه های اجرایی برای افزایش مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در یازدهمین اسفندماه به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای کاهش مشارکت انتخاباتی به کار گرفته است و از هیچ کاری در این خصوص فروگذار نیست،ادامه داد: یک نمونه از آن اقدامات تروریستی در کرمان بود و برهمین اساس باید همه توان برای دعوت همگانی، روشنگری و جهاد تبیین به کار گرفته شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه مطالبه گری ها و روشن گری ها در ایام پیش رو باید با رویکرد امید آفرینی انجام شود،افزود: حضور حداکثری مردم ضامن سلامت و حفظ امنیت کشور است و نماینده منتخب این احساس را پیدا می‌کند که برای پیشبرد بهتر قوانین و اهداف پشتوانه محکمی دارد و با جسارت بیشتری آن را دنبال می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به تلاش های فراوان دشمنان برای ضربه به نظام و کشور، گفت: وقتی از بیرون به کشور نگاه می کنیم امیدوار می‌شویم که با وجود داشتن رهبری پر صلابت در مقابل طوفان دشمنان به خوبی ایستاده ایم و حتی از کشور های مظلوم نیز حمایت می کنیم.

قاسمی فرزاد در ادامه تاکید کرد: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و صدا و سیما و سایر نهادهایی که به جلب مشارکت باشکوه مردم در این رخداد بزرگ کمک می کنند باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه همه وظیفه داریم تا در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم نهایت تلاش و توان خود را به خدمت بگیریم، گفت: مشارکت حداثکری در انتخابات افزایش اقتدار کشور و ارتقای امنیت و همچنین یاس دشمنان را در پی دارد.

وی با قدردانی از ستاد انتخابات استان و دستگاه‌های ذیربط در زمینه آماده کردن بستر برگزاری انتخابات،گفت: یکی از راهکارهای افزایش مشارکت انتخاباتی پرداختن به داشته ها و نکات مثبت است.

*مردم به راحتی از ظرفیت صدا وسیما استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید منعکس کننده صدا و مطالبات مردم باشد،گفت: مردم به راحتی از ظرفیت صدا وسیما استفاده کنند،و باید احساس کنند که می‌توانند در صدا و سیما حرف خود را بزنند و این مسئله به شکل گیری انسجام اجتماعی و وحدت کمک می‌کند.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: مردم باید احساس کنند اگر گله‌مندی دارند می‌توانند به راحتی از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنند و از این جایگاه برای انتقال مطالبه گری مردم استفاده شود.

وی افزود: سخنرانان و مبلغان باید گره‌های ذهنی جامعه را به درستی شناسایی و آن را برطرف کنند و برای فردی که احساس می‌کند رای او تأثیری ندارد، صحبت کردن از جای دیگر فایده‌ای نخواهد داشت و باید به درستی به تبیین مسائل و بیان نیاز مخاطب بپردازیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان ادامه داد: گره‌های ذهنی مردم باید باز شود و یکی از نکاتی که امروز در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد پاسخ و تبیین درست این سوال است که آیا رأی دادن، تأثیر دارد یا خیر؟

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه آخرین انتخاباتی که در کشور انجام شد، انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دولت منتخب بود افزود: با وجود انتقادات و نقدهایی که در زمینه‌های مختلف نسبت به برخی اقدامات دولت داشته‌ایم، اما باید انصاف را رعایت کنیم و تغییر و تحولات در حوزه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دولت قبل زحمات و خدماتی داشته اما شاهد برخی تحولات جدی در این دولت هستیم.

وی یادآور شد: توجه به جنبه مردمی، تلاش در سطح کلان اقتصادی، حضور در عرصه سیاست خارجه و ارتباطات بین الملل، تسهیل صادرات و واردات در سطح استان و نیز آبرسانی و ساخت مسکن از اقدامات شاخص دولت مردمی از زمان روی کار آمدن آن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصریح کرد: با توجه به تمام این مسایل می‌توان گفت مشارکت انتخاباتی در افزایش انگیزه دولت ها تاثیر دارد و زمنیه ساز تحول است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: مردم اگر انتقاد دارند حتی این قدرت را در انتخابات دارند که تمام نماینده‌های فعلی را تغییر دهند و مجلس جدیدی را طراحی کنند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بهترین بستر برای مسئله تحول شرکت در انتخابات است.

*مطالبات عمومی مردم در سطح استان را در افزایش مشارکت انتخاباتی راه گشا

نماینده ولی فقیه در استان همدان، توجه به مطالبات عمومی مردم در سطح استان را در افزایش مشارکت انتخاباتی راه گشا دانست و افزود: در تمام طول سال باید نسبت به مطالباتی که توسط مردم مطرح می‌شود توجه و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مطالبات عمومی در سطح استان وجود دارد که متولیان باید به آنها رسیدگی کنند و اگر مساله ای تبدیل به مطالبه عمومی شد باید توسط متولیان پیگیری شود و دستگاه‌های متولی صحت و سقم را با دقت و به درستی استخراج کنند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه در بحث جهاد تبیین باید به سراغ مخاطبی برویم که شاید کم‌تر دسترسی به این مطالب داشته باشد،ابراز کرد: جمع حاضر نیاز به جهاد تبیین ندارد، جهاد تبیین در جایی باید باشد که گره ذهنی وجود دارد و برای رفع آن تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: این مسئله در سطح جامعه تبیین شود که رای و انتخابات تنها تغییر یک مسئول نیست بلکه در امنیت کشور نیز اثر گذار است.

آیت الله شعبانی موثقی خواستار توجه به مسائل اخلاقی در ایام انتخابات شد و اظهار کرد: نسبت به زیست اخلاقی در ایام انتخابات توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: یکی از بسترهای مشارکت حداکثری حضور همه جریان‌های سیاسی است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مهم تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز کرد: شورای نگهبان طبق قانون اقدامات مطلوبی تاکنون داشته است که البته برخی اعتراض‌هایی نیز وجود دارد که طبیعتا شورای نگهبان با نگاه مبتنی بر برائت به این مسائل نگاه خواهد کرد.

آیت الله شعبانی موثقی با تبریک ایام ماه مبارک رجب، اظهار کرد: لازم است از لحظات این ماه مبارک بهره ببریم و به آن توجه داشته باشیم، به خصوص مسوولان و فعالان اجتماعی به لحاظ شرایط و اقتضائاتی که دارند بیشتر باید به مسائل معنوی توجه کنند.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.