یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
دانش‌بنیان‌کردن اقتصاد در دستور کار است
13 بهمن 1402 - 12:22
شناسه : 43083
2
استاندار همدان: استاندار همدان در جلسه‌ی ستاد توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان استان همدان گفت: دانش‌بنیان‌کردن اقتصاد در دستور کار است.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور انلاین، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ی ستاد توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان استان، اظهار کرد: مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها در استان همدان انجام شده و  دانش‌بنیان‌کردن اقتصاد در دستور کار است.

وی افزود:در سال ۱۴۰۱ توانستیم رتبه‌ی اول اقتصاد دانش‌بنیان کشور را کسب کنیم.

قاسنی فرزاد ادامه داد: تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان انجام شده و دستاوردهای این حوزه را در نمایشگاه‌های تخصصی شاهد هستیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در استان همدان به جهت برخی محدودیت‌ها مانند بحران آب باید به سمت افزایش بهره‌وری و تولید محصولات کم‌آبر حرکت کنیم گفت:دستگاه‌های اجرایی دستاوردها و اقدامات خود را در زمینه‌ی افزایش بهره‌وری به طور منظم گزارش می‌دهند.

وی افزود: توجه بیشتر به زنجیره‌ی ارزش و ارتباط پارک علم‌و‌فناوری با صنایع و کارخانجات مورد تأکید است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: تمامی فرایندهای تولید مبنی بر زنجیره‌ی ارزش و افزایش بهره‌وری در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان قرار گیرد.

*مدیران در دانش‌بنیانی‌کردن اقتصاد اهتمام

در مراسم افتتاح فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم‌و‌فناوری همدان، گفت: در استان همدان تمامی مدیران تلاش می‌کنند مسیر دانش‌بنیانی‌کردن اقتصاد را هموار کنند و به این مهم اهتمام ویژه دارند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان باعث افزایش بهره‌وری و خلق ثروت می‌شود اظهارکرد: حمایت‌های معاون‌ محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه مؤثر خواهد بود.

قاسمی فرزاد افزود: با حمایت‌ها از طریق اعتبارات لازم در راستای مسیر دانش‌بنیانی‌کردن اقتصاد می‌توانیم در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات به نتیجه‌ی مطلوب برسیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.