پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
رئیس جمهور پنجشنبه به شیراز سفر می کند
17 مهر 1402 - 14:32
شناسه : 38549
6
استاندار فارس مطرح کرد؛ ایمانیه با اعلام این موضوع که رئیس جمهور پنجشنبه ۲۰ مهر ماه به شیراز سفر می کند، گفت: سفر آیت الله رییسی به استان فارس از ۲۰ مهر ماه شروع و تا پایان روز جمعه ۲۱ مهر ماه ادامه دارد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ
به گزارش جمهور آنلاین، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با هدف تشریح برنامه های دومین سفر ریاست جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان فارس، با بیان اینکه سفر رییس قوه مجریه به فارس با افتتاح آزاد راه شیراز _اصفهان آغاز می شود ،اظهار کرد: ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه ۲۰ مهر ماه ساعت ۱۵:۳۰ در حرم شاهچراغ (ع) با مردم استان دیدار عمومی خواهند داشت.
ایمانیه با اشاره به اینکه دیدار دوم مردمی رئیس جمهور روز جمعه در شهرستان رستم است اعلام کرد: برای دیدار مردمی رئیس جمهور نیاز به دریافت کارت ورود نیست.
سخنرانی ابراهیم رئیسی به مناسبت یاد روز حافظ در مکان حافظیه
وی ادامه داد: رئیس قوه مجریه پنجشنبه شب در مکان آرامگاه حافظ به مناسبت یاد روز خواجه راز با پخش مستقیم سخنرانی خواهند داشت.
ایمانیه خاطرنشان کرد: آرامگاه حافظیه در عصر پنجشنبه ۲۰ مهرماه تعطیل می باشد، لذا حافظ دوستان و اهالی استان در روز جمعه ۲۱مهر ماه و شنبه ۲۲مهرماه می توانند به صورت رایگان از این مکان تاریخی دیدار کنند.
مقام ارشد استان با اشاره به بازدید رئیس جمهور از غرفه های صنایع دستی در مکان حافظیه شیراز ، از دیدار این مقام عالی دولت با شعرا، هنرمندان و… خبر داد.
ایمانیه با اشاره به کلنگ زنی شهرک صنعتی صنایع دستی در سفر ریاست جمهوری برای اولین بار در فارس، اعلام کرد: این شهرک در فضایی به وسعت ۲۰ هکتار جنب نمایشگاه بین‌المللی احداث خواهد شد.
دیدار رئیسی با دانشجویان جدیدالورود در آغاز سال تحصیلی
ایمانیه همچنین با اشاره به دیدار رییس جمهور با دانشجویان دانشگاه های استان در مکان دانشگاه شیراز ، اظهار کرد: مراسم دیدار رئیس قوه مجریه با دانشجویان تازه ورود که هرساله در تهران برگزار می شد، امسال در شیراز برگزار خواهد شد.
وی همچنین از دیدار مقام عالی دولت دانشمندان ، نخبگان و اساتید دانشگاه ها نیز خبر داد.
افتتاح آزاد راه شیراز _اصفهان در سفر ریاست جمهوری
ایمانیه با اعلام اینکه رئیس جمهور در بدو ورود به فارس، شش قطعه کلان پروژه آزادراه شیراز-اصفهان به طول ٢١١ کیلومتر را افتتاح می‌کند، خاطر نشان کرد: همچنین رئیس جمهور کلنگ قطعه هشت این آزادراه که شروع آزادراه شیراز-بوشهر خواهد بود را به زمین می زند.
استاندار فارس ادامه داد: در این سفر سه بزرگراه شیراز-فسا، داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لا-بندرعباس و شیراز-کوار-فیروزآباد-عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد و توافقنامه احداث ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد خواهد شد.
ایمانیه اضافه کرد: از یکهزار روستای درگیر تنش و کم آبی فارس، تاکنون مشکل ۲۰۰ روستا حل شده و ۷۰۰ روستای دیگر استان نیز طی قرارداد انجام شده میان آبفا، بسیج و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مدار رفع تنش آبی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر قطعات آزادراهی، افتتاح پروژه‌های مختلف در بخش‌های راه‌سازی، مسکن، آبرسانی، بهداشت، درمان و خدمات شهری، پیشرفت پروژه خط ریلی شیراز بوشهر، افتتاح پروژه‌های بزرگراهی، آغاز عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن که جایگاه فارس را جزو استان‌های برتر کشور قرار داده، بهره‌برداری از ورزشگاه شهید سلیمانی در هفته آینده در خلال دومین سفر هیأت دولت سیزدهم به استان فارس، افتتاح و اجرایی شدن چندین مرکز درمانی و بیمارستان از جمله بیمارستان فسا و مصیری از جمله دیگر پروژه‌هایی بود که ایمانیه به آنها اشاره کرد و آماده حضور رئیس جمهور خواهند بود.
ایمانیه همچنین به جشن احیای ۳۰۰ واحد کارخانه، کلنگ‌زنی خط چهار متروی شیراز با حضور وزیر کشور که با اتصال خط یک و دو به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) ظرفیت معنوی شیراز را ارتقا می‌دهد،اشاره و از راه اندازی بازار پروتئین شیراز، جذب اعتبارات برای تداوم پیشرفت تالار بزرگ شیراز به عنوان پروژه‌ای مهم و فرهنگی، جهاد آبرسانی به شهر و روستاهای مختلف و تکمیل خط دوم سد درودزن، بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهر کازرون و شبکه فاضلاب آباده خبر داد.
ایمانیه شرکت در شورای اداری، نشست خبری با اصحاب رسانه و بازدید از کارخانه آی‌تی‌آی را از دیگر برنامه‌های حضور دو روزه رئیس جمهور در فارس اعلام کرد.
استاندار فارس یادآور شد: در این سفر توافقنامه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال ۲۷ هزار نفر منعقد خواهد شد.
او عنوان کرد: تاکنون ۲۸ هزار میلیار تومان مصوبه برای سفر دوم ریاست جمهوری به فارس پیش‌بینی شده ۴ برابر میزان مصوبات سفر نخست ایشان است.
به گفته استاندار فارس، ۸۵ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به این استان اجرایی شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.