یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری با خرید زمین
23 خرداد 1403 - 7:56
شناسه : 48334
2
در نشست خبری رئیس و اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد ؛ نشست خبری رئیس و اعضا کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار شیراز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال های گذشته برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه بودجه را مبتنی بر برنامه و به صورت مقایسه‌ای جدول بندی و کار زیرساختی برای ۲۰ سال آینده شیراز در حوزه برنامه انجام گرفت، گفت: در این راستا سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی شد و وظیفه شورا در ارتباط با شهر مشخص شد؛ درواقع این سند زیرساختی است و در دستور کار شهرداری و کمیسیون برنامه بودجه است که ظرف دوماه آینده برنامه ۲۰ ساله شورا وشهرداری براساس این سند بازنگری و عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) مورد تایید استاندار فارس، تولیت سومین حرم ونماینده ولی فقیه در استان است و به تصویب شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان رسیده است، تصریح کرد: در سال اول شورا برای ۴ سال چشم انداز تعیین و ۷۲ رویکرد تعیین و برمبنای آن برنامه شیراز ۱۴۰۴ را رونمایی شد و برنامه ۵ ساله اول باید جنبه عملیاتی پیدا کند.

حسینی با اشاره به اینکه آنچه تحت عنوان برنامه و بودجه است حاصل تلاش در همه بخش‌های شهرداری و عملکرد همه کمیسیون‌هاست و کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان مادر کمیسیون‌هاست، عنوان کرد: درواقع این کمیسیون منویات دیگر کمیسیون‌ها را در بودجه می‌بیند و تکلیف کار برای دیگر کمیسیون‌ها مشخص می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در حوزه بودجه نیز گام اول این است که بودجه مبتنی بر برنامه باشد، یادآور شد: امروز بودجه ما به لحاظ شاکله، نگاه برنامه‌ای و دقت در درآمد وهزینه در حوزه توزیع درآمد در بخش‌های هزینه‌ای قابل مقایسه با بودجه ۱۴۰۰ نیست.

حسینی افزود: در حوزه درآمد به لحاظ درصدی آنچه به سمت آن رفته ایم حوزه درآمد‌های پایدار است و دوم درآمد‌هایی که بیشتر جنبه سرمایه‌گذاری داشته است.

به گفته وی شهرداری در حوزه درآمد‌ها زمین‌هایی را که به فروش می‌رساند باید زمین‌هایی را وارد کند که به سرمایه شهر بیفزاید، در ۲ حوزه درآمد‌های پایدار و واگذاری املاک ورود کرده ایم و ورود املاک به سرمایه شهرداری هم جز کاربوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان شهرداری مکلف شده است تا زمین خریداری و برمبنای آن در آینده درآمد ایجاد کند.

به گفته وی در حوزه بدهی‌ها یکی از جدوال الزامی پیوست بودجه بدهی‌های شهرداری است و در تمام بودجه‌های سالانه ۱۵ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۰ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

حسینی تصریح کرد: همچنین توزیع متوازن نیز مدنظر بوده است و در چند حوزه فرهنگ، خدمات شهری و مدیریت بحران رشد خوبی ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شیراز نیز با اشاره به اینکه در توزیع بودجه سعی شده است توزیع متناسب با تعریف ۶ ماموریت مهم شهرداری رقم بخورد، عنوان کرد: در حوزه ماموریت‌های شهری و کالبدی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ رقم ۵۶۱ درصد رشد بودجه ای، در حوزه محیط زیست و خدمات ۴۲۹ درصد رشد بودجه‌ای، در حوزه‌های ایمنی و مدیریت بحران نیز رشد ۵۷۱ درصدی، در حوزه حمل و نقل ترافیک رشد ۳۱۵ درصدی، حوزه خدمات مدیریت رشد ۲۴۸ درصدی و در بخش فرهنگی و اجتماعی نیز رشد یکهزار و ۳۸۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته ایم.

افسانه خواست خدایی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با همکاری شهرداری در سه سال گذشته اتفاقات بی نظیری را رقم زده است و با برنامه ریزی شورای شهر و مطابق با اسناد بالادستی بودجه براساس سیاست‌ها تدوین شد، تصریح کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه نظم بخشی و نظام بخشی به عملیات و بودجه ریزی شکل گرفت که نظم و انضباط بودجه ای، بودجه ریزی براساس برنامه و افزایش بودجه به شکل منطقی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۰ رقم ۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان بود که در متمم بودجه همان سال به ۹ هزار و ۲۷۴ میلیاردتومان رسید، یادآور شد: در سال بعد نیز رشد بودجه‌ای و تحول مدنظر داشتیم که به عدد ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان و در متمم همان سال نیز به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید؛ در سال ۱۴۰۲ نیز بودجه به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و از این عدد در متمم بودجه به ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و تغییر زیادی حاصل نشد وبا ثبات و رشد منطقی پیش رفت.

به گفته خواست خدایی هرچه بودجه صحیح‌تر باشد در متمم کمتر افزایش خواهد داشت و امسال نیز پیشنهاد ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه بود که بخشی مرتبط با هزینه جاری و هزینه‌های عمرانی است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است در حوزه فرهنگی به نقطه مطلوب برسیم و هرچقدر در این حوزه هزینه شود سرمایه گذاری خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شیراز گفت: در حوزه نظم بخشی به برنامه‌ها تا پایان مردادماه سند ۲۰ ساله شهرداری تا ۱۴۲۰ نیز اصلاحیات براساس سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) انجام و تا مهرماه برش برنامه ۱۴۰۴ نیز براساس سند بالادستی و برنامه ۲۰ ساله شهرداری اصلاحات انجام وبازنگری می‌شود.

به گفته خواست خدایی در دی ماه ۱۴۰۳ متمم بودجه ارائه می‌شود و تا پایان بهمن بودجه ۱۴۰۴ تقدیم شورا خواهد و در حوزه درآمدی نیز رشد درآمد پایدار شهرداری داشته ایم.

وی یادآور شد: در کمیسیون برنامه و بودجه بودجه ریزی عملیاتی وبرمبنای عملکرد؛ کارگروه تخصصی و اجرایی و راهبردی تشکیل و قرارداد‌هایی با مشاور و طراح نسبت به سامانه بودجه ریزی براساس عملکرد دیده شده است.

کمبود نیروی تخصصی در حوزه شهرداری در دستور کار است

رئیس کمیته نیروی انسانی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت:۵ پروژه در حوزه سرمایه انسانی در کمیته نیروی انسانی مطرح و به شکل پروژه‌ای مدنظر قرار گرفته است.

مسعود زارعی افزود: موضوع در حوزه انسانی ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری است و کار به صورت تخصصی دنبال می‌شود و در نحوه ساماندهی نظارت تخصصی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی رسمی و ۳ هزارو ۵۰ نیرو شرکتی، یک هزار و ۳۰۰ راننده استیجاری و ۵ هزارو ۲۰۰ نیروی حجمی در شهرداری داشه‌ایم، خاطرنشان کرد: عدالت در پرداخت‌ها مدنظر است، اما باید متناسب با قوانین وضوابط باشد.

زارعی افزود: کمبود نیروی تخصصی در حوزه شهرداری نیز در دستور کار است و عدم ورود نیرو به شهرداری در این حوزه باید بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه در ۸ حوزه تخصصی از جمله تخلفات شهری، سد معبر، بایگانی و دبیرخانه کمبود نیرو داریم، خاطرنشان کرد: این موضوع و نیاز سنجی باید به صورت دقیق انجام شود در کمیسیون تلفیق باید در مورد جذب این نیرو‌ها تصمیم گیری شود.

زارعی گفت: ساختارو تشکیلات شهرداری باید بروزرسانی شود وتناسب ماموریت‌ها با پست‌های مورد نیاز براساس ابلاغ وزارت کشور خواهد بود.

رئیس کمیته نیروی انسانی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در حوزه مسکن کارکنان تعاونی‌های متعددی وجود دارد، عنوان کرد: نسبت به دیگر دستگاه‌ها در این زمینه کمبود‌هایی داشته ایم و باید در این حوزه تصمیمات واتفاقات خوبی رقم بخورد.

زارعی یادآور شد: مجتمع خدمات رفاهی و آموزش کارکنان نیز اقداماتی از قبل انجام و مکان‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بانک جامع اطلاعات اسناد کارکنان و نرم افزار جامع منابع انسانی در شهرداری نیز درحال خرید است و تمامی اطلاعات پراکنده که در نرم افزار‌های مختلف است به صورت جامع و پایه‌ای برای برنامه ریزی می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.