یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
سفر سه روزه‌ استاندار و فعالان اقتصادی همدان به بخارا
23 دی 1402 - 14:10
شناسه : 42046
0
همدان- استاندار همدان با دعوت رسمی استاندار بخارا در صدر هیأتی از مدیران اقتصادی استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به ازبکستان سفر کردند.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان با دعوت رسمی استاندار بخارا در صدر هیأتی از مدیران اقتصادی استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به ازبکستان سفر کردند.

این سفر پس از حضور رئیس جمهور ازبکستان در ایران و دیدار با حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور مردمی و محبوب جمهوری اسلامی و تبادل تفاهم‌نامه‌های مشترک در زمینه‌ی ارتقاء سطح مبادلات اقتصادی و تجاری و دستور رئیس جمهور محترم مبنی بر توسعه‌ی تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو که از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی و#دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی است، انجام شد.

دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در این سفر با استاندار بخارا دیدار و در خصوص راه‌های تقویت روابط تجاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی میان همدان و بخارا گفت‌وگو کرد که معاون اول و معاونین اقتصادی و گردشگری استانداری و شهردار بخارا نیز در این دیدار حضور داشتند.

استاندار همدان و هیأت همراه همچنین نشست‌های متعددی در زمینه‌ی تعاملات اقتصادی و گردشگری با همتایان ازبک خود و سایر مقامات این استان ازبکستان داشتند.

همراهی و حضور تمام وقت دکتر محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ازبکستان در جریان سفر استاندار همدان و جلسات برگزار شده، از نکات مثبت و قابل توجه این سفر بود.

با تأکید دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان و برای پربارتر شدن دستاوردهای سفر، اعضای اتاق بازرگانی استان نیز با هدف معرفی ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان، نماینده عالی دولت در همدان را همراهی کرده و نشستی با تعدادی از بازرگانان ازبک داشتند.

در این سفر جلسات مختلفی به صورت فشرده از جمله میان استانداران و فعالان اقتصادی این ۲ استان انجام و تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه توسعه همکاری میان بخش‌های صنعت، کشاورزی و صدور و تبادل خدمات فنی و مهندسی میان دوطرف منعقد شد.

انعقاد قراردادهایی به منظور صادرات برخی کالاهای تولیدی به بخارا و ایجاد خط تولید واحدهای صنعتی همدان در این استان و صادرات محصولات از این نقطه به دیگر مناطق جهان از دیگر نکات مثبت سفر بود.

گفتنی است پیمان خواهرخواندگی همدان و بخارا در سال‌جاری میان وزرای امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان منعقد شده بود.

جزییات بیشتر دستاوردهای این سفر بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.