جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
سه شهید فرودگاهی کشور در فرودگاه آیت‌الله دستغیب شیراز به شهادت رسیدند / فاصله تریبون تا میدان باید کم شود
24 مهر 1402 - 9:58
شناسه : 38711
3
در مراسم رونمایی از تمثال شهدای فرودگاه آیت الله دستغیب شیراز: کشاورز گفت: در حادثه تلخ بمباران فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز در ۲۳ مهر ماه سال ۱۳۶۵ به سه تن از همکاران ما به شهادت رسیدند.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، فخرالدین کشاورز مدیر کل اداره کل فرودگاه های استان فارس یکشنبه بیست و سوم مهرماه در آیین رونمایی از تمثال مبارک سه شهید والامقام فرودگاهی کشور، تصویر سازی واقعه و گرامیداشت جمعی از هموطنان در حادثه بمباران ۲۳ مهر ماه سال ۱۳۶۵ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ، اظهار داشت: همه ما در تمام مراحل زندگی و مسئولیت های خود قدردان خون شهدا هستیم.
کشاورز یادآور شد: در غروب ۲۳ مهر ماه سال ۱۳۶۵ فرودگاه شهید آیت الله دستغیب توسط جنگنده های ژریم بعث عراق مورد حمله قرار گرفت که در آن زمان با اقدامات به موقع نیروهای فرودگاهی تلفات انسانی نداشتیم و به هیچ کدام از مسافرین آسیبی وارد نشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه این حادثه تلخ باعث به شهادت رسیدن سه تن از همکاران ما شد، اعلام کرد: سه شهید والامقام شهید خداداد اسماعیلی پلیس فرودگاه، شهید غلام عباس سلیمی سپاه حفاظت فرودگاه و شهید کارمند آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در این حادثه بمباران هوایی فرودگاه شهید دستغیب توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی سه قهرمان صنعت فرودگاهی کشور و به خاک و خون کشیده شدند.
جانباز رضا علامه زاده، مشاوره ایثارگران فرودگاه ها و ناوبری هوایی نیز در این مراسم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: اگر تمام عمر را برای یه تصویر یا به قلم کشیدن رویدادهای مختلف در جنگ حق علیه باطل و دوران دفاع مقدس کار کنیم باز هم برای نشان دادن رشادت های این بزرگمردان کم است.
علامه زاده با بیان اینکه این آثار گرانقدر باید به نسل جوان و نسل های بعد نیز انتقال پیدا کند ، اظهار کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم متوجه می شویم که حتی در کشور های مسکتبر نیز یاد و خاطره شهدای خود را گرانقدر می دانند و آنها را تکریم می کنند.
وی با تاکید بر اینکه در این مهم علی رغم کارهای بزرگی که انجام شده است غفلت نیز وجود دارد، گفت : وظیفه و رسالت همه ما به خصوص هنرمندان است که به میان آیند و زندگی این سه شهید را روایت کنند.
این جانباز دوران دفاع مقدس اعلام کرد: کشور ماه در معرض تهدید است، آنچه که این کشور عزیز را سرافراز نگه داشته فرهنگ ایثار ، شهادت و مقاومت مردم است .

علامه زاده با تصریح اینکه به ازای هر صندلی مدیریتی چندین شهید جان دادند ، خاطر نشان کرد: وظیفه مسئولین است که فاصله تریبون تا میدان را کوتاه کنند و مجاهدانه در میدان برای رسیدگی به مسائل مردم بجگند، چرا که ما امروز ادامه دهنده راه شهدا هستیم.
در پایان این مراسم علاوه بر تکریم یاد و خاطره این شهدای گرانقدر ، از خانواده های آنها نیز تکریم و همکاران آنها نیز به خاطره گویی با این شهدا پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.