سه گلخانه تابع اقلیم در استان فارس به بهره برداری رسید
27 خرداد 1403 - 15:16
شناسه : 48604
0
به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح یک واحد گلخانه تابع اقلیم محصولات سبزی و صیفی در شهرستان‌ شیراز خبر داد و گفت: این گلخانه‌ به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال آورده شخصی به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، مجتبی دهقان‌پور در آیین افتتاح این طرح که با حضور کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان کرد: تولید سالانه این گلخانه ۷۵۰ تن محصول گوجه فرنگی است و با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۳۰ نفر فراهم شده است.

به گفته این مقام مسئول؛ دو گلخانه تابع اقلیم دیگر نیز در شهرستان های مرودشت و فسا به ترتیب به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع با تسهیلات ۵۸ میلیارد ریالی و آورده شخصی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و دیگری به مساحت هزار و ۳۰۰ مترمربع با هزینه شخصی دو‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ایام گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده اند که زمینه اشتغال ۱۱ نفر را فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه سطح گلخانه های احداث شده در استان فارس در حال حاضر ۹۶۸ هکتار است، افزود: این سطح شامل ۷۲۸ هکتار گلخانه های با پوشش پلاستیک و تابع اقلیم و ۲۴۰ هکتار سایبان است.

این مقام مسئول به تولید محصولات متنوع در گلخانه ها اشاره کرد و گفت: انواع سبزی و صیفی جات، میوه‌های مناطق گرمسیری، قارچ خوراکی، نشاء و نهال و گیاهان دارویی و گل و گیاهان زینتی در این فضا تولید می شوند.

دهقان پور، راه اندازی پایانه گل استان فارس در شهرستان شیراز را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه باغبانی و گلخانه ها عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این مجموعه و واگذاری غرفه به گلخانه داران گل و گیاهان زینتی، انواع گل های تولیدی استان فارس در این پایانه عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، خاطر نشان کرد: احداث گلخانه تابع اقلیم در مناطق معتدل بهترین کارایی را دارد با این مزیت که هزینه احداث آن کمتر از یک سوم گلخانه های با پوشش پلاستیک است و با حداقل سرمایه‌گذاری، بیشترین بهره‌وری و حجم تولید را در پی دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.