سیدحسن نصرالله: ایران ثابت کرد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است
07 تیر 1403 - 23:14
شناسه : 49134
2
در مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی؛ دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از حادثه تلخ شهدای خدمت سربلند و عزتمند خارج شد و الگوی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ایران ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی که در مصلی تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: به مناسبت چهلمین روز حادثه بزرگ و دردناکی که در آن آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهان گرامی و بزرگوار ایشان به شهادت رسیدند از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می‌کنم.

وی گفت: بار دیگر از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت همبستگی همدردی و تسلیت خود را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع گران‌قدر در ایران و خارج ایران و حوزه‌های علمیه و مسئولان محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و به ویژه خانواده‌های گرامی و شریف پدران مادران همسران سران دختران بستگان و دوستان آنها عرض می‌کنم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: واقعاً از همان لحظه نخست که این اتفاق رخ داد و در پیگیری امیدواری دعا و نهایتاً در درد اندوه و همچنین تسلیم شدن در برابر اراده و خواست خداوند بودیم، بدون شک این حادثه بسیار دردناک بزرگ و تاریخی بود.

نصرالله گفت: اما در نهایت ما و شما اهل ایمان و توکل و تسلیم مشیت و حکمت خداوند هستیم، ما از این حکمت اطلاع نداریم و ممکن است در همین دنیا برای ما آشکار شود و ممکن است آشکار نشود و این هم منوط به حکمت و اراده خداوند است.

وی ادامه داد: اما قاعده این است که باید آن‌گونه که همیشه رهبری معظم انقلاب تاکید می‌کنند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم ما در سال‌های اخیر با حوادث بزرگ و خطرناک مواجه شده‌ایم به عنوان نمونه می‌توان به حادثه ترور دو فرمانده عزیز حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اشاره کنیم که حادثه بزرگ خسارتی عظیم و در عین حال تهدید بود.

نصرالله گفت: اما این تهدید به فرصت تبدیل شد این خون‌ها خیزش قیام و زندگی دوباره‌ای را برای انقلاب مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران و همه جنبش‌های مقاومت در منطقه رقم زد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: همه این‌ها به برکت رهبری حکیمانه و مدیریت و مسئولیت‌پذیری در ایران و منطقه بود. امروز این حادثه نیز نمونه‌ای است که نتیجه یا نتایج آن به رفتار همگی ما بستگی دارد. الحمدلله ملت ایران از طریق حضور مستقیم خود و در ابتدا نحوه برخورد با این حادثه و آرامش عمومی و ثبات در ایران به الگویی برای تمام جهان تبدیل شد.

وی گفت: دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند و از وقوع ناآرامی‌ها در اینجا و آنجا سخن می‌گفتند. با چشمان خود دیدند که ایران با وجود تمام شرایط سختی که به علت این حادثه با آن مواجه بود آرام با ثبات یکپارچه و متحد است.

نصرالله تصریح کرد: همچنین مراسم تشییع میلیونی در شهرهای مختلف برای شهدا به خدمت آیت‌الله سعیدی و شهید امیرعبداللهیان و سایر عزیزانی که با ایشان به شهادت رسیدند، جهان شاهد آن بود. این حضور عظیم حامل پیام قوی برای دوستان و دشمنان بود، دوستانی که نگران بودند هنگامی که این حضور میلیونی را مشاهده کردند به اطمینان و اعتماد رسیدند و دشمنانی که دل خوش کرده بودند فهمیدند که با ملتی آگاه و حاضر مواجه هستند که از بصیرت و وفاداری عالی برخوردار هستند این تشییع بیانگر این وفاداری بزرگ و عظیم بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: کادر رهبری و مدیریت جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را به صورت معمول ادامه داد و نهادها و مسئولان جایگزین و انتخاب شدند. در جهان و در هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها نگرانی‌ها و تهدیدات خطرناک در بخش‌های سیاسی اقتصادی روانی منجر شود، اما الحمدالله به برکت رهبری و مسئولان و ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران از این حادثه سربلند و عزتمند خارج شد و الگوی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ایران ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است.

وی ادامه داد: اینکه چگونه بر سختی‌ها غالب می‌شود؛ پیروز می‌شود و به فعالیت و راه خود ادامه می‌دهد و اکنون همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب آن در حضور بزرگ مردم در مراسم تشییع شهید رئیسی و سایر شهدا تجلی کرد حضوری که در انتخابات ریاست جمهوری نمود پیدا خواهد کرد. ما از خداوند بزرگ مسئلت داریم که این ملت عزیز، مجاهد، مبارز، فداکار، کربلایی و دوستدار و پشتیبان واقعی همه مستضعفان و ستمدیدگان این جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق گرداند و رئیس جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امیدها را محقق سازد.

نصرالله افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران و این نظام مقدس فقط مسیر ملت ایران را تعیین نمی‌کند، بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و آینده تحولات و رویدادهای دیگر جمهوری اسلامی ایران وابسته است. تصور کنید اگر مثلاً مصر وارد کمپ دیوید نمی‌شد و از نزاع برای مسئله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام پیروز نمی‌شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: تصور کنید رژیم صهیونیستی به لبنان تجاوز نمی‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی و سپس رهبری معظم انقلاب اسلامی وجود نداشت. نیازی به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان مختصر اکتفا می‌کنم که پس از عرض تسلیت و همدردی دوباره در غم از دست دادن این رهبران عزیز و بزرگ و شهدای گرامی به ملت عزیز ایران می‌گویم که مسیر، حضور و تحمل شما به سرنوشت کل منطقه و همه ملت‌های منطقه بستگی دارد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست؛ بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل طاغوتیان ظالمان غارتگران استعمارگران و سلطه‌جویان است که سرزمین و منطقه ما را از ظلم، ستم و فساد پر کرده‌اند. ما پس از خداوند به این کشور اسلامی مبارک، رهبری، ملت، مسئولان، مراجع، دانشمندان و حوزه‌های علمیه امیدواری بزرگی داریم و از خداوند متعال مسئلت داریم که همه آنها را حفظ کند.

نصرالله در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت می‌گویم و با آنها ابراز همدردی می‌کنم آنها به خوبی می‌دانند این شهدا برای ما برادر دوست و نزدیک بودند و ما نیز برای آنها این‌گونه بودیم و از خداوند متعال مسالت دارم که آنها را با رسول خدا و اهل بیت ایشان محشور نمایند و درجات عالی را در کنار پیامبران نصیب آنها کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.