صادرات ۲ و نیم میلیون دلار صنایع‌دستی فارس /  اشتغال ۴ هزار و ۷۵۸ نفر در حوزه صنایع‌دستی
07 تیر 1403 - 11:12
شناسه : 49003
1
مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فارس: ثابت اقلیدی گفت: از شهریورماه 1400 تا 1402 دو میلیون و 548 میلیون دلار صنایع‌دستی استان صادرشده است.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین،محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در جمع خبرنگاران به عملکرد معاونت صنایع‌دستی این اداره کل از شهریور ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت : پیشرفت‌های مناسبی در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم در استان فارس صورت گرفته است که برای نمونه می‌توان به اشتغال ۴ هزار و ۷۵۸ نفر در این حوزه اشاره می‌کرد. او گفت : اشتغال صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۸۸ نفر رسید که این رقم با ۵۶ درصد افزایش در بازده زمانی شهریور ۱۴۰۲ تا خرداد ۱۴۰۳ به ۲ هزار و ۵۰۵ نفر رسیده است.

ثابت اقلیدی همچنین رشد ۳۲ درصدی برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت : از شهریور ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳ ، دو هزار و ۹۲۲ کلاس آموزش برای انواع رشته‌های صنایع‌دستی در استان فارس برگزارشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد:طی مدت مذکور ۴ هزار و۱۳۷ پروانه تولیدی انفرادی ۲ هزار ۳۸۳ کارت شناسایی به از هنرمندان صنایع‌دستی در این استان صادرشده و همچنین حدود ۱۷ پرونده کارگاهی نیز در اولویت صورت گرفته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.