پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در همدان افتتاح شد
19 آذر 1402 - 23:40
شناسه : 40787
3
همدان- مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان از افتتاح صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) درهمدان خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور
پ
پ

گزارش جمهورآنلاین، دکتر احمد شانیان درافتتاح این مراسم اظهارکرد: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مجموعه ای پشتیبان و حامی تولید است و امیدواریم در همدان منشا خیر و برکات فراوان باشد.

وی با اشاره به وجود حدود ۷۵  شرکت دانش بنیان و فناور در این منطقه گفت : هدایت نقدینگی به سمت تولید بهترین راه حمایت از رونق تولید است و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می‌تواند به سهم خود نقش ارزشمندی را در این حوزه ایفا کند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان افزود: با تدابیر استاندار همدان و عزم جدی تیم اقتصادی استان دستاوردهای ارزنده ای در عرصه تولید به ثمر نشسته و شاهد تحول و توسعه صنعتی در سطح استان هستیم.

شانیان گفت: حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی، صدور انواع ضمانت‌نامه و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات صحا است.

*آمادگی حمایت و سرمایه گذاری در صنایع پیشرفته همدان را داریم

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: این صندوق موفق به افزایش میزان تسهیلات ارائه شده به شرکت های فناور و پیشرفته شده است بطوریکه سال گذشته این رقم به ۱۰ هزار میلیارد ریال و امسال تاکنون نیز به ۱۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

محسن نادری منش در ستاد اقتصاد توسعه دانش بنیان استان همدان افزود: سرمایه صندوق را درسال جاری به پنج همت افزایش داده ایم و تلاش می کنیم تا سال آینده این مبلغ را به ۲۰ همت افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده سهم صنایع پیشرفته در صادرات کشور باید ۲۰ درصد باشد، ادامه داد: این میزان هم اکنون چهار درصد است که این عقب ماندگی را باید جبران کنیم.

نادری منش با اشاره به تلاش برای ارائه تسهیلات مالی به سایر استانهای کشور گفت: تاکنون در ۱۳ استان نماینده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با هدف ارائه خدمات راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: استان تهران بیشترین سهم از تسهیلات دریافتی را داشته است که با توجه به رویکرد استانی صندوق، سهم صندوق استانها از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد رسیده سات.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با بیان اینکه در ۱۳ حوزه صنایع پیشرفته خدمات تسهیلاتی و حمایتی ارائه می شود، تاکید کرد: سود این تسهیلات بین ۹ تا ۲۰ درصد و سقف آن تا ۲۵۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: برای ارائه تسهیلات به شرکت های فناور و پیشرفته، این شرکت ها نباید سپرده ای نزد ما داشته باشند.

نادری منش، صندوق نوآوری را شریک استراتژیک صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته خواند و یادآور شد: با ارائه تسهیلات از سرمایه گذاری در زمینه های هوش مصنوعی، مایکرو الکترونیک و موتور هواپیما حمایت خاص انجام می شود.

وی با یادآوری اینکه همدان ظرفیت لازم برای صنایع پیشرفته را دارد و می تواند جایگاه خوبی در زمینه صنایع پیشرفته و فناور در کشور داشته باشد تاکید کرد: آمادگی حمایت و سرمایه گذاری در صنایع پیشرفته همدان را داریم.

نادری منش افزود: این صندوق از سال ۷۶ با وظیفه حمایت از شرکت های مرتبط با صنایع پیشرفته تاسیس شده است و در همه زمینه ها از شروع کار آزمایشگاهی تا تبدیل شدن به محصول و حتی بازاریابی را برعهده دارد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.