20 فروردین 1400 - 14:50
شناسه : 738
5
جمهور آنلاین/ نامزد داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری، اصلاح قانون انتخابات را موضوعی ملی و تعویق در تصویب آنرا نقص مجالس مختلف ارزیابی کرد و گفت: افراد فاقد صلاحیت زیادی برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی می‌کنند بعد در جامعه می‌گویند چرا به آنها اجازه ثبت‌نام داده می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

محمد عباسی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نمایندگان مجلس حق دارند با تصویب طرح‌ها و لوایح از سوی مردم در موضوع انتخابات وارد شوند، گفت: نظرات متفاوتی درباره لوایح و طرح‌های مرتبط با انتخابات وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس یازدهم، گفت: همواره در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس طرحی را ارائه می‌دهند و در نهایت انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و این طرح به آن دوره نمی‌رسد و به بعد موکول می‌شود.

عباسی تعویق در تصویب قانون انتخابات را نقص مجلس ارزیابی کرد و  ادامه داد: این طرح باید در یک دوره‌ای به جد پیگیری شود و نمایندگان هم نظرات شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و دیگر نهادها را درباره این طرح جویا شوند.

وی، تصویب قانون انتخابات را موضوعی ملی توصیف کرد و یادآور شد: افراد زیادی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی می‌کنند که واجد شرایط لازم نیستند و از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نمی‌شوند و بعد در جامعه می‌گویند چرا به افراد فاقد صلاحیت اجازه ثبت‌نام داده می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری هم درباره سیاست‌های کلی فرموده‌اند که ضوابط دقیق‌تری باید برای ثبت‌نام نامزدها در نظر گرفته شود. بنابراین اگر در پی تغییر در قانون انتخابات هستیم باید به جد دنبال آن باشیم تا دست‌کم وقت مردم گرفته نشود.

وزیر تعاون دولت نهم درباره حضور نامزدهای نظامی گفت: منعی برای حضور نامزدهای نظامی در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد. در دوره های متعدد هم افرادی داشتیم که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند و ممکن است در برخی از دوره‌ها از جمله این دوره ثبت نام چهره‌های نظامی بیشتر باشد. اینکه چرا در این دوره تعداد داوطلبان نظامی زیاد است ممکن است برای جامعه سوال برانگیز باشد. بنابراین دوستان مراعات کنند تا برای مردم شبهه‌ ایجاد نشود.

 

 

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.