جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
عبور طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس از چراغ سبز وزارت کشور
04 اسفند 1401 - 11:07
شناسه : 30940
4
 اگر طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات مراحل خود را طی کند، حتما به انتخابات اسفند سال آینده می‌رسد و قابلیت اجرایی دارد.
ارسال توسط : نویسنده : محسن فرامرزی منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، «احمد وحیدی»؛ وزیر کشور، درباره وضعیت بررسی لایحه جامع انتخابات در دولت اظهار کرد: این لایحه هنوز به صحن دولت نیامده است.

وی ادامه داد: طرحی هم در زمینه اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که اگر آن طرح در مجلس مراحل خود را طی کند، حتما به اسفند سال آینده می‌رسد، چون هنوز فرصت برای بررسی، تصویب و اجرای آن وجود دارد. از سویی لایحه‌ای هم در دولت وجود دارد که وقتی به مجلس برود اگر در نوبت لوایح و طرح‌ها بماند، ممکن است طول بکشد و به انتخابات نرسد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و  وزارت کشور موظف به فراهم سازی تمهیدات لازم برای برگزاری آن در کشور است.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور در این خصوص گفت: بر اساس مکاتبه بعمل آمده با شورای محترم نگهبان، دو زمان برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد شد که شورای نگهبان موافقت خود را با برگزاری آن در روز جمعه مورخ ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ اعلام کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.