جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
متهم با رسید جعلی گوشی می خرید
12 تیر 1403 - 8:36
شناسه : 49340
1
رئیس پلیس فتا استان: رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری جوانی 22 ساله که با ارائه رسیدهای جعلی بانکی 10 گوشی موبایل از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، سرهنگ امیرحسین سلیمانی اظهار داشت: مردی ۴۲ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت پس از ثبت آگهی فروش گوشی موبایل خود در یکی از سایتهای فضای مجازی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال، فردی با من تماس گرفت و پس از توافقات اولیه و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم، که مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسیهای فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویتهای جعلی برای دریافت کالای درج شده در سایت آگهی محور به درب منزل افراد مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آنان بوده کالا را تحویل و محل را ترک میکرده است.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: کارشناسان با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: متهم برای ناشناس بودن از سیم کارتهایی با هویت جعلی استفاده میکرده است.

این مقام سایبری بیان داشت : با بررسیهایی که تا کنون صورتگرفته متهم با همین شگرد اقدام به کلاهبرداری ۷ میلیارد ریالی از ۱۰ شهروند کرده که هم استانیهای عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداریها میبایست سامانه پیامکی حسابهای خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir )بخش گزارشات مردمی( و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰با همکاران در میان بگذارند.

دپو ۴ میلیاردی کالای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف محموله قاچاق ۴ میلیارد ریالی از درون ۳ دستگاه خودرو در شهر صدرا خبر داد .

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،ماموران کلانتری” ۲۸ صدرا” با انجام اقدامات پلیسی از دپو کالای قاچاق درون چند دستگاه خودرو در شهر “صدرا” مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از پارکینگ یک انبار، ضمن توقیف ۳ خودرو پژو ۴۰۵ و پژو پارس ،موفق شدند از درون آنها اقلامی از جمله ۱۷ بطری ۴ لیتری حاوی سرکه ،۶ کارتن پودر مخمر کیک ،۳۱ کارتن بیسکوئیت و ۸ کارتن کاغذ کادو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش محموله قاچاق کشف شده برابر با نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.