مخبر: از مهمترین ویژگی های امام خمینی تحول خواهی ایشان بود
14 خرداد 1403 - 8:46
شناسه : 47960
0
در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)؛ مدیر قوه مجریه و سرپرست ریاست جمهوری اسلامی گفت: از مهمترین ویژگی های حضرت امام خمینی (ره) تحول خواهی ایشان بود.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و معاون اول شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی سخنرانی کرد.

سخنرانی مخبر یکشنبه شب مطابق با ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ مقارن با شب سالگرد ارتحال امام عظیم الشأن، بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر امام راحل که با حضور خانواده حضرت امام، اعضای هیات دولت و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا روحانیون اقشار مختلف مردم وفادار به انقلاب اسلامی و دوستدار امام و رهبری همراه بود ساعتی پیش آغاز شد.

مخبر درباره ویژگی های شاخص حضرت امام گفت: اولین مشخصه حضرت امام خمینی ره، باور و اعتماد به خدا بود، ایشان به وعده های الهی اعتقاد داشت، امام به معارف اسلامی قرآن و احادیث مسلط بود.

وی افزود: امام به وعده های خدا اعتماد داشت و به وعده های الهی هم رسید.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: امام در هر حرکتی که ورود کرد مقتدرانه وهوشمندانه وارد آن شده است.

مخبر: مقاومت امروز در غزه، یادگار امام خمینی (ره) است

سرپرست ریاست جمهوری افزود: جریان مقاومت، فرهنگ مقاومت و مکتب مقاومت یادگار حضرت امام است و پیش از ایشان، هیچ بحثی از این موارد نبوده است.

وی ادامه داد: مقاومت و جریان آن در فلسطین از زمانی شکل گرفت که امام (ره)، موضوع فلسطین را مساله اول جهان اسلام اعلام کرد.

مخبر گفت: امروز همان جریان، مساله فلسطین را به مساله اول دنیا بدل کرده است.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: امام، فقیه، فیلسوف، متکلم، عارف و سیاستمدار بود اما ویژگی‌هایی در امام بود که این ویژگی‌ها امام را نه تنها در ذهن و اندیشه جهان اسلام بلکه در جهان استضعاف نمونه و بارز کرد.

امام فوق العاده اهل مشورت بود

وی بابیان اینکه امام فوق العاده زمان شناس بود اظهار داشت: امام در تصمیمات و حرکتش ترس نمی دیدو امام ذاتا روحیه نترسی داشت.امام نمی توانست با ظالم بسازد. امام نمی توانست ظلم رضا شاهی و محمد رضا شاهی را تحمل کند.

مخبر گفت: امام به مستضعفان عشق داشت. در ابتدای انقلاب همه آمده بودند؛ همه زیر پرچم امام بودند، اما آن کسانی که عشق امام بودند همه از مستضعفین بودند.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: روزی که امام نابودی شوروی سابق را پیش بینی کرد، هیچکس باور نمی کرد .امام پیش بینی کرده بود که چه به سر صدام می آید؛ همان هم شد. روزی که آمریکایی ها صدام را از سوراخی بیرون کشیدند، در ذهنم متبلور شد که امام چه گفته بود و چه شد. کشورهایی به صدام همه چیز دادند و امام فرمود که اینها خودشان گرفتار صدام می شوند.

مخبر ادامه داد: الان در رادیو یک سخنرانی از حضرت امام پخش می کرد که می فرموند باید دانشگاه ها متحول شود، اقتصادمان متحول شود، فرهنگ مان متحول شود، همه ابعاد کشور را می فرمود که باید متحول شود؛ نه تنها در وقتی که رهبر انقلاب بود بلکه پیش از انقلاب هم تمام ساحت های اولیا را در امام می بینیم؛ امام، امام تحول بود.

امام دشمن شناس بود خیلی خوب تشخیص می داد

سرپرست دولت تصریح کرد: هیچ دشمنی نتوانست امام را فریب دهد. این را خودش فرمود. می گفتند می خواست دشمن من را فریب دهد این در حالی بود که برخی بزرگان کشور یا دانشمندانی که درگیر مسائل معارفی بودند فریب خوردند. امام گوشه نجف نشسته بود این دانشمندان با او عجین بودند، اما آنها متوجه نشدند که دشمنان دارند فریب کاری می کنند، اما امام متوجه شدند.

تشییع پیکر امام را که ببینید مانند تشییع جنازه شهید رئیسی و شهید سلیمانی است

مخبر افزود: شهادت آیت الله رئیسی و همرانش که رخ داد، چیزی در ذهنم متبلور شد.رابطه امام با مردم ویژگی هایی داشت که آدم آنها را در تشییع شهید رئیسی دید؛ همه مردم آمده بودند. مثل تشییع جنازه شهید سلیمانی. شما تشییع جنازه امام را که ببینید، تشییع جنازه شهید رئیسی و شهید سلیمانی را که ببینید شباهت ها فوق العاده هستند. ویژگی های آنها هم همین طور است. همان خداباوری، همان صلابت.

وی با بیان اینکه یکی از برجسته ترین شاگردهای مکتب امام مقام معظم رهبری است گفت: راهی که امام شروع کرد، به بهترین وجه مقام معظم رهبری ادامه داد. امروز تقریبا تمام قدرت های بلامنازع در منطقه گیر تفکر امام و رهبری افتاده اند. جمهوری اسلامی به جایی رسیده که نمی توانند در منطقه تصمیمی بگیرند مگر اینکه نظر جمهوری اسلامی را در نظر بگیرند.

سرپرست دولت افزود: تشییع پیکر شهید سلیمانی یا تشییع پیکر امام و شهید آیت لله رییسی را که مقایسه کنید، مشابهت ها فوق العاده است. ویژگی های این افراد هم همین گونه است در شهید سلیمانی همان خداباوری همان اقتدار و صلابت و همان توکل و توسل کاملا در شهید سلیمانی دیده می شود در شهید آیت الله رییسی هم دیده می شد، شهید رییسی هیچ وقت دعای کمیلش قطع نمی شد دعای ندبه و سماتش هیچ گاه قطع نشد.

این در حالی است که رییس جمهور شده بود و با همه گرفتاری هایی که داشت به این توسلات ادامه می داد و یکی از رؤسای جمهور پر کار بود.

ما امروز از نظر نظامی مقتدر هستیم؛ امروز درگیری نظامی با ایران در سر هیچ کس نیست

سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد: یک زمانی رئیس جمهور آمریکا هر روز صبح از خواب که بیدار می شد می گفت این گزینه روی میز است، آن گزینه زیر میز است؛ تهدید جنگ مطرح می شد. امروز اصلا چنین تصوری ندارند.

به یمن تفکر امام یکجانبه گرایی در دنیا به پایان رسید.

امروز معادلات جهان تغییر کرده است

سرپرست ریاست جمهوری گفت: در مذاکراتی که با یکی از سران یکی از کشورها داشتم وی صریح گفت که معادلات قدرت با همکاری جمهوری اسلامی با سایر کشورها کاملا تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: کار بزرگی که شهید آیت الله رئیسی کرد ساماندهی ارتباطات بین المللی بود. هیچ قوتی در جمهوری اسلامی نیست که ریشه آن از امام نباشد.

مخبر: از مهمترین ویژگی های حضرت امام خمینی تحول خواهی ایشان بود

سید روح الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) (متولد ۱۲۸۱- رحلت ۱۳۶۸ ه.ش.) فقیه، عارف، فیلسوف، مرجع تقلید، رهبر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودند. ایشان به اصل ولایت فقیه در جامعه اسلامی و در زمان غیبت امام معصوم(ع) اعتقاد داشتند و بنا براین اصل مبارزه با ظلم و تلاش برای برپایی نظام جمهوری اسلامی با حاکمیت ولی فقیه را از تکالیف مهم مسلمانان می دانستند.

مخبر: از مهمترین ویژگی های حضرت امام خمینی تحول خواهی ایشان بود

از ایشان بیش از چهل عنوان کتاب و هزاران سند مکتوب و غیر مکتوب (تالیفات – تقریرات) در زمینه های مختلف فقهی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و …، مجموعه اشعار و تقریرات درس های ایشان که توسط شاگردانش گردآوری شده اند، به یادگار باقی مانده است.

رحلت امام خمینی

سیزدهم خرداد، بیماری قلبی امام خمینی حاد شد و با آمادگی تیم پزشکی موقتاً ضربان قلب و تنفس آغاز به کار کرد؛ اما ایشان بی هوش بود، و بعد از ظهر تنها برای لحظاتی ایشان به هوش آمد؛ اما سرانجام در ساعت ۲۳: ۲۲ دقیقه شب، قلب ایشان از حرکت باز ایستاد و روح ملکوتی ایشان به لقا الله پیوست.

خبر رحلت امام خمینی بی درنگ در صدر خبرهای جهان قرار گرفت و بازتاب گسترده ای در منطقه و جهان داشت و مسلمانان زیادی در جهان، اعم از شیعه و سنی، اقدام به برپایی مجالس سوگواری کردند. رهبران، مقامات، شخصیت ها، سازمان ها و گروه های جهانی نیز با حضور یا فرستادن پیام، درگذشت امام خمینی را تسلیت گفتند.

مراسم های بزرگداشت امام خمینی ره

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در بیانیه‌ای برنامه‌های این ستاد را به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و کمیته‌های مختلف آن ضمن آمادگی برای برگزاری با شکوه این گردهمایی عظیم سالانه در حرم مطهر آن حضرت از عموم مردم شریف و قدرشناس و اقشار مختلف ملت برای حضور و مشارکت در این همایش سالانه بزرگ و معنوی دعوت نموده و مقدم یکایک زائران عزیر امام راحل را در مراسم ١۴ خرداد در حرم مطهر آن حضرت که به شرح زیر برگزار خواهد شد گرامی می‌دارد:

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳، شروع مراسم ساعت ۸ صبح در حرم مطهر امام خمینی، تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، خیرمقدم و سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی حضرت امام و سپس همه شیفتگان و زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله) گوش جان می سپارند.

حضور بیش از ۳۵۰ میهمان خارجی از حدود ۵۰ کشور جهان

این در حالی است که معاون بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) گفت: برنامه ریزی جهت حضور بیش از ۳۵۰ میهمان خارجی از حدود ۵۰ کشور جهان با همکاری نمایندگی های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دیگر سازمان ها و دستگاه های مرتبط و حضور آن ها در چندین روز قبل از ۱۴خرداد و شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل انجام پذیرفته است.

محمدرضا عبداللهی فرد یکشنبه درباره فعالیت های انجام پذیرفته در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) افزود: برگزاری اجلاس بین المللی غزه،مظلوم مقاوم در حمایت از مردم شریف، شجاع و قهرمان فلسطین و انزجار از نسل کشی صهیونیسم با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در روز ۱۲خرداد در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و همچنین شرکت در نشست های تخصصی و بازدید از مراکز فرهنگی، علمی، دفاعی و حضور در رویداد ۱۴ خرداد در حرم مطهر از برنامه های صورت گرفته در این ایام است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.