جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
17 اسفند 1400 - 22:20
شناسه : 16546
2
سخنگوی دولت گفت: با اقدامات جهادی دولت سیزدهم، موانع اجرایی شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برداشته شده است.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

جمهور آنلاین/ سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده اما متاسفانه کوتاهی‌های زیادی برای اجرایی شدن آن صورت گرفته است.

بهادری جهرمی گفت: صرفا در حوزه مشاغل خانگی وزارت کار صدور ۵۰۹ عنوان مجوز کسب و کار را صددرصد الکترونیکی کرده است. ۳۵۰ عنوان صرفا ثبت‌ مجوز است و به محض ثبت، مجوز در لحظه صادر می‌شود و ۱۵۹ حوزه نیز تنها مجوزمحور است که پس از ثبت مدارک که آن هم کاملا الکترونیکی است، نهایتا تا سه روز مجوز صادر می‌شود.

بهادری جهرمی گفت: از ۲۸ بهمن ماه تا روز گذشته ۴۰۷۸۶ نفر مجوز کسب‌وکار خود را به صورت الکترونیکی دریافت کرده‌اند. ۳۹۶۱۲ به صورت لحظه‌ای مجوز گرفته‌اند و ۱۱۶۴ نفر هم پس از ثبت و در مهلت سه روزه مجوز خود را دریافت کرده‌اند.

قیمت برنج خارجی کاهش خواهد داشت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره مصوبات مهم دولت گفت: پیرو دستور مکرر رییس جمهور مبنی بر کنترل قیمت‌های بازار جلسه فوق العاده ای را ستاد تنظیم بازار برگزار کرد. این جلسه در جهت کنترل قیمت‌ها و تصمیماتی برای ارزهای مورد نیاز و قیمت برنج بوده است.

به گفته بهادری جهرمی مصوب شد قیمت برنج خارجی کاهش قیمت داشته باشد و همچنین این کاهش قیمت برای گوشت هم مصوب شد‌.در این جلسه مقرر شد وزارت کشاورزی ۱۵۰۰ قلم کالا را به طور سهل تر در اختیار مردم قرار دهد و همچنین قیمت برنج و گوشت در این جلسه مشخص شد مثلاً برنج هندی به قیمت ۲۰هزار ۵۰۰ و برنج پاکستانی به قیمت ۱۸هزار تومان و گوشت ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

با وجود ریزش قیمت دلار در چند ماهه اخیر، کالا‌ها و خدمات به ویژه کالا‌های اساسی مانند برنج هنوز روند کاهشی به خود نگرفته اند.مثلا قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک از ۲۴ هزار و ۳۹۶ تومان به ۲۸ هزار و ۵۳۵ تومان ۱۷ درصد افزایش یافته است.

سود سهام عدالت تا پایان اسفند واریز خواهد شد

سخنگوی دولت گفت که «بعد از فرمایشات رهبر انقلاب جلساتی در دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده تا اقدامات لازمی جهت ساماندهی بازار انجام شود که در هفته‌های اخیر شاهد قیمت‌ها ۵الی ۱۳درصد کاهش داشتند.»

وی گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته سود سهام عدالت تا پایان اسفند واریز خواهد شد و این سود امسال دو برابر سال گذشته خواهد بود و افرادی که سهام خود را تکمیل کرده یک میلیون تومان و افرادی که تکمیل نکرده بودند حدود ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. تا پایان سال شاهد افزایش دوبرابر شدن سود سهام عدالت و پرداخت آن به سهامداران خواهیم بود. این مبلغ از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان خواهد بود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم دیروز گفته بود «سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند امسال از حساب مردم قرار می‌گیرد.»

هزینه آب، برق، گاز برای دهک های پایین رایگان شده است

به گفته بهادری جهرمی، در جلسه اخیر شورای عالی رفاه گزارشی در زمینه رفع فقر مطلق ارائه شد و رئیس جمهور دستورات لازم را در سطوح مختلف و در زمانبندی مشخص جهت رفع فقر دادند که این برنامه و زمانبندی در سه سطح است.

وی گفته که « در خصوص سطح فقر مطلق رئیس‌جمهوری گفتند قابل پذیرش نیست که کسی شب سر گرسنه بر بالین بگذارد، برای آنها باید برنامه فوری‌تری انجام شود. همچنین برای آن افرادی هم که وضعیت مناسب ندارند همزمان برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفته است و برای کارمندان و کارگران شریفی که کف دریافتی دارند نیز  اقداماتی انجام خواهند گرفت.»

بهادری جهرمی این را هم گفت که « هزینه آب، برق، گاز برای سطوح و دهک های پایین که الگوی مصرف را رعایت کرده اند رایگان شده است. در زمینه مسکن مهر هم زمین های رایگان به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تحویل خواهد شد. همچنین توزیع بسته های نقدی و غیرنقدی ادامه خواهد داشت.»

رئیس جمهور در سفر به گلستان از فراهم شدن سازوکار تشکیل شورای عالی جهاد در دولت برای مبارزه با فقر و استفاده از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی خبر داده بود.

براساس آخرین گزارش وزارت کار و رفاه اجتماعی، «خط فقر مطلق» در سال ۱۳۹۹ برای خانوار سه‌نفره ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان و برای خانوار چهار نفری ۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تزریق دز سوم واکسن کرونا از اولویت‌های دولت است

سخنگوی دولت درباره سفرهای نوروزی گفت:  تدبیر دولت این بوده که با همیاری مردم بحران کرونا را مدیریت کند. آنچه مهم است و در اولویت قرار دارد تزریق واکسن کرونا از جمله دوز سوم است. در طرح مدیریت هوشمند برای سفرهای نوروزی تدابیری اندیشیده شده که در آن تزریق واکسن یا تست پی سی آر منفی مورد توجه است.واحدهای اقامتی در نوروز مکلف شدند در سامانه ایران من ثبت نام کنند و با تایید در این سامانه خدمات ارایه دهند.

براساس اعلام علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران سامانه ایران من یک سایت استعلامی است و به همین دلیل نیازی به مراجعه افراد برای ثبت شماره خودرو در این سامانه نیست.

به گفته وی تاکنون ۲۴ میلیون‌و ۹۰۰ هزار دوز واکسن در این استان تزریق شده که سهم دوز سوم ۴ میلیون‌و ۹۰۰ هزار بوده است.

دولت چک سفید امضا به خودروسازان نداده است

بهادری جهرمی  در پاسخ به پرسشی در زمینه هشت فرمان رئیس جمهور به خودروسازان گفت که « دستورات رئیس جمهور مبتنی بر تصمیمات کارشناسی است.  هشت دستور رئیس جمهوری زمانبندی‌های مختلف دارد و دولت مصمم به انجام این تصمیمات از سوی خودروسازان است و در این زمینه مماشات نخواهد کرد.»

حجت الاسلام رئیسی یازدهم اسفند از شرکت ایران خودرو بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل صنعت خودرو قرار گرفت. پس از آن ۸ دستور برای جبران عقب ماندگی‌های صنعت خودروسازی ایران صادر کرده بود.

دولت کشور را تک گزینه‌ای اداره نخواهد کرد

بهادری جهرمی درباره مذاکرات وین هم گفت: این دولت هرگز کشور را تک گزینه ای اداره نخواهد کرد و سرمایه گذاری ها در حوزه نفت، افزایش تولید نفت و افزایش میزان تجارت خارجی و ثبات بازار ارز نشان از این موضوع دارد.

سخنگوی دولت گفت: دولت مردمی حتما از عبرت ها و تجربه های گذشته استفاده خواهد کرد. تا کنون حدود ۹۰ میلیارد دلار صادرات به خارج کشور داشتیم که بیش از ۴۰ درصد ارزش صادرات ما سقف ۴۵ میلیارد دلار را رد کرده است. مطابق برنامه ریزی سازمان توسعه تجارت ۷۳ درصد ارز صادرات به کشور بازگشته است.

حجم تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه اخیر حدود ۹۰ میلیارد دلار  بوده است. همچنین کشور‌های عمده مقصد صادراتی ایران در زمان یاد شده به ترتیب شامل چین، عراق، ترکیه، امارات و افغانستان بوده است.

تاکنون امضای طلایی ۹۴۴ مجوز اعم از مشاغل خانگی و غیرخانگی حذف شده است

به گفته سخنگوی دولت تا عصر دیروز ۱۵ دستگاه مرجع صدور مجوز، به طور ۱۰۰ درصدی امضای طلایی را حذف کرده اند. یا به سامانه ملی مجوز‌ها متصل شدند و یا درحال اتصال هستند.

بهادری جهرمی گفت: حذف امضای طلایی سایر دستگاه‌ها نیز دائما در حال پیشرفت است و امیدواریم تا موعد مقرر قانونی این روند با سرعت بیشتری پیش رود. اکثر دستگاه‌های دولتی در این زمینه فعال شده اند و برای تسهیل کسب و کار‌ها فعال و دغدغه‌مند هستند.

به گفته وی: البته این یک تکلیف قانونی هم هست و همه دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط به انجام آن مکلف هستند و دایره شمول این قانون هم فقط دولت و قوه مجریه نیست و سایر دستگاه‌ها مثل قوه قضائیه، صداوسیما و … را نیز شامل می‌شود.

بارها مخالفت با جنگ از سوی مقامات ایران اعلام شد

سخنگوی دولت گفت: بارها مخالفت با جنگ از سوی مقامات ایران اعلام شد. تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور قبل از شروع جنگ در دستور کار بود و هماهنگی های لازم برای انجام آن قبل از آغاز جنگ صورت گرفته بود و مربوط به موضوعات سفر روسیه، مذاکرات رفع تحریم و همکاری های فی مابین بود.

بهادری جهرمی یادآور شد: در این تماس رئیس جمهوری از صدمه دیدن مردم و تخریب شهرها و خانه ها و آسیب های ناشی از جنگ و از گسترش ناتو به شرق هم اظهارنگرانی کرد، البته این تماس در اخبار به درستی پوشش داده نشده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هم سخنگو و هم معاون سیاسی دفتر و هم وزارت خارجه مخالفت با جنگ و اقدامات تحریک آمیز آمریکا و ناتو را اعلام کردند.

وی گفت: یعنی ریشه این بحران باید خشک بشود و ریشه تمامی اینها سیاست های بحران ساز مافیایی آمریکا است. با توجه به آغاز جنگ در زمان انجام مکالمه تلفنی، مواضع جمهوری اسلامی ایران نیز منعکس شد که مواضعی متوازن، منطقی و مبتنی بر اصول سیاست خارجی حمهوری اسلامی ایران است و نباید به معنی طرفداری از یکی از طرف ها تعبیر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.