یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
نصب ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی در ۱۵ نقطه همدان
21 بهمن 1402 - 12:41
شناسه : 43523
2
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان: همدان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از نصب ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی در ۱۵ نقطه همدان خبرداد.
ارسال توسط : نویسنده : فتانه ازانی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، حسن پیمانی در جمع خبرنگاران، به ۴۰ میلیون دلاری در زمینه تولید خودروهای برقی در سال آتی اشاره کرد و گفت : این خودروها برای اولین بار در کشور با مشارکت چینی ها درهمدان تولید می شود.

وی افزود: شش مجوز سرمایه‌گذاری خارجی ۱۲۷ میلیون دلار با پیش‌بینی اشتغال ۳۵۷۸ نفر صادر شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه پروژه خودرو برقی در مجموع به ۱۰۰ هکتار زمین نیاز دارد، خاطرنشان شد: مجوز ۱۰ هکتار صادر شد و مقرر گردید ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ۱۵ نقطه در داخل شهر همدان ایجاد شود.

ویادامه داد: تجهیزات خودرو برقی از امروز وارد استان شده و تا نیمه شعبان نصب این ایستگاه‌ها را خواهیم داشت.

پیمانی هدف را تولید خودروهای برقی عنوان کرد و نه واردات آن، خاطرنشان کرد: بر همین اساس قراردادی با دانشگاه صنعتی همدان برای تربیت نیروهای متخصص بسته شده است، همچنین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت بسته‌اند که برای سال آینده رشته‌ای درباره این موضوع راه‌اندازی کنند تا آموزش نیروی انسانی داشته باشند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اولویت نخست را تولید خودروهای سواری عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار برای تحویل زمین اعلام آمادگی کرده و تا پایان امسال به طور قطع این طرح اجرایی خواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ بیان کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا پایان امسال و شهریورماه سال آینده جذب می شود، ۱۳۵۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد و اسناد خزانه به استان داده شده تا این لحظه ۲۵۸ میلیارد جدب اعتبارات تبصره ۱۸ داشته ایم .

وی به تشکیل کارگروه استانی به دبیری اقتصاد و دارایی استان و عضویت سازمان برنامه و بودجه و حوزه معاونت اقتصادی استانداری همدان اشاره کرد و افزود: از اول دی ماه ۱۳۳۵ طرح در کمیته استانی به مبلغ ۱۹۶۵ میلیارد تومان مصوب شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خاطر نشان شد: از ۱۳۵۶ میلیارد سهم استان باید دو نیم برابر طرح در کمیته استانی مطرح شود و دو نیم برابر به بانک معرفی شود که در این راستا ۱۳۳۵ طرح در کمیته به مبلغ ۱۹۶۵ میلیارد تومان یعنی دو همت تایید شد ۲۵۸ میلیارد تومان پرداخت شد و بیشترین پرداختی را بانک کشاورزی داشته است .

پیمانی با عنوان اینکه در نهضت احیا( طرح های راکد یا نیمه راکد) ۷۱ میلیارد تومان سهم استان بوده که در جذب اعتبارات در کشور مقام نخست را داریم، افزود: ۱۳۱ میلیارد تومان طرح آماده داریم تا اگر استانی از سهم خود نتوانست استفاده کند ما بهره بگیریم.

وی به ارزیابی بانک های استان در حوزه های مختلف پرداخت و اضافه کرد: در زمینه تسهیلات ازدواج در ۹ ماهه امسال ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند که به ۱۴ هزار و ۳۶۹ نفر مبلغ ۲۹۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان تصریح کرد: در حوزه فرزندآوری ۱۷ هزار و ۲۰۸ نفر ثبت‌نام کردند که به ۱۴ هزار و ۷۶۱ مورد ۸۸۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با اعلام اینکه در حوزه فرزندآوری بانک ملی با ۲۱۷ میلیارد تومان، بانک ملت با ۱۵۸ میلیارد و بانک صادرات ۱۰۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده اند.

پیمانی به تسهیلات ازدواج اشاره کرد و با اعلام اینکه بانک ملی با ۷۵۱ میلیارد تومان بیشترین پرداختی تسهیلات را داشته، افزود: بانک صادرات با ۴۱۳ میلیارد تومان و بانک ملت ۳۸۹ میلیارد تومان پرداخت کردند که بیشترین عملکرد را در بین بانک‌های استان دارند.

*۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد

وی با اظهار اینکه ۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد، تصریح کرد: بانک ملی ۵۲ میلیارد تومان، بانک مسکن ۱۶ میلیارد تومان و بانک صادرات ۱۱ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ و بالاترین میزان مرداختی را بانک ملی داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه بانک های استان در سال گذشته ۳۴ همت پرداخت کرده اند، افزود: در ۹ ماهه امسال ۳۱ همت پرداخت کردند و باید اصافه کنم بانک های خصوصی در بحث پرداختی وضعیت مطلوب نداشتند و منابع در کشور هزینه می شود .

وی در ادامه به دستاورد سفر رئیس‌کل بیمه کشور به استان همدان اشاره کرد و افزود: دو همت سرمایه‌گذاری در راه‌آهن همدان- ملایر در سفر رئیس‌کل بیمه به استان مصوب شده است.

پیمانی به بحث بیمه نامه ها اشاره کرد و ادامه داد: در هشت ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۸۹۰ بیمه‌نامه با ۱۷۳۷ میلیارد تومان حق بیمه صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان شد: در هشت ماهه امسال شرکت‌های بیمه استان همدان ۸۷۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند.

وی با عنوان اینکه ۲۱ شرکت بیمه با ۷۱۸ بیمه گذار در کل استان وجود دارد، افزود: در ۸ ماهه مجموع بیمه نامه صادر شده ۶۷۸ و ۸۹۰ مورد بوده است

وی به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان همدان اشاره کرد و افزود: زمین برای تولید فلت خودرو در ملایر تحویل شد و کارخانه فرنچ فرایز تویسرکان با پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری قبل از پایان سال انجام خواهد شد.

*سرمایه گذاری در خصوص تولید غذای کودک و مادر

وی به سرمایه گذاری در خصوص تولید غذای کودک و مادر با ۷.۶ دلار سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری ۱۰ فرصت، حوزه کشاورزی ۱۰ فرصت و در حوزه صنعت و معدن ۱۶ فرصت در سامانه سرمایه‌گذاری خارجی کشور ثبت نام انجام شد.

پیمانی کل سرمایه‌گذاری استان را ۲۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: ظرف مدت دو سال گذشته ۱۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر سرمایه‌گذاری در دست پیگیری است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.