جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
نقش امنیت غذایی در دیپلماسی
11 دی 1401 - 12:14
شناسه : 27951
2
دومین جشنواره کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی؛ امروز کشورهای قدرتمند دنیا به غذا به عنوان ابزار استیلا نگاه می‌کنند و از این رو مقام آمریکایی می‌گوید ما ملت‌ها را با غذا و دولت‌ها را با ارز کنترل می‌کنیم
ارسال توسط : منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی امروز(۱۱ دی ماه) در دومین جشنواره «کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» با اشاره به بحث امنیت غذایی در جهان گفت: امروز کشورهای قدرتمند دنیا به غذا به عنوان ابزار استیلا نگاه می‌کنند و از این رو مقام آمریکایی می‌گوید ما ملت‌ها را با غذا و دولت‌ها را با ارز کنترل می‌کنیم.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا ذخایر غذایی خود را دو برابر کرده‌اند، اظهار داشت: امروز غذا نقش مهمی را در دیپلماسی ایفا می‌کند و اگر کشوری به کشور دیگری غذا بدهد، امنیت خود را تامین می‌کند.

وی با اشاره به درگیری میان ترکیه و سوریه، افزود: قدرت نظامی در مقابل قدرت غذایی زانو زده است.

 

کشاورزی قراردادی از ۹۶۰ هزار تن گذشت

وزیر جهادکشاورزی با ارایه آماری از اقدامات این وزارتخانه برای تامین امنیت غذایی کشور اظهار داشت: امروز حجم کشاورزی قراردادی در کشور از رقم ۹۶۰ هزار تن گذشته و در ۱۰ ماه گذشته صدور سند اراضی کشاورزی ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم هیچ زمین کشاورزی بدون سند نباشد.

ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد وزارت جهاد کشاورزی بتواند حاکمیت غذایی در منطقه را از آنِ خود کنیم و با توجه به کشاورزی قراردادی بتوانیم به خودکفایی در تولید گندم برسیم.

 

شهید سلیمانی مدافع امت اسلام و ملت ایران بود

ساداتی نژاد در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی اظهار داشت: امروز نقش‌آفرینی شهید سلیمانی بیشتر از زمان حیاتش مورد توجه است و استیلا دارد. او هم مدافع امت اسلام و هم مدافع ملت ما بود.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تاکید حاج قاسم سلیمانی، وحدت است. امیدواریم بتوانیم با تکیه بر این مکتب بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.