هدفگذاری برای تحقق شعارسال و بانکداری قرض الحسنه
08 تیر 1403 - 14:29
شناسه : 49179
2
مدیر شعب بانک کشاورزی فارس عنوان کرد: مدیر شعب بانک کشاورزی فارس یکی از مهمترین رسالت های این مجموعه را تحقق شعارسال برشمرد و از بسترسازی برای بانکداری قرض الحسنه خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، عباس قائدی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نود و یکمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی و چهلمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد با تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت به تشریح عملکرد یکساله بانک پرداخت و اظهار داشت: کل غرامت بیمه محصولات کشاورزی در استان پهناور فارس به میزان ۳۱۰۰ میلیارد ریال طی سال گذشته پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول، بانک کشاورزی در استان فارس ۱۴۲ شعبه فعال دارد که بزرگترین شبکه شعبه‌ای در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی از سیاستگذاری به منظور پیشگیری از مهاجرت روستاییان و گسترش حاشیه نشینی خبر داد و افزود: بانک کشاورزی فارس از لحاظ کیفیت عملکرد شعب و با داشتن ۲ شعبه ممتاز، جزء مدیریت‌های برتر بانک کشاورزی کشور است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس تصریح کرد: پراکندگی شعب بانک در استان به گونه‌ای است که تقریبا در تمام بخش‌های استان و حتی بعضی از روستاها و مناطق محرومی که بانک دیگری وجود ندارد در حال ارایه خدمت هستیم.

قائدی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به حوزه اعتبارات، اشاره و عنوان کرد: این بانک مکلف به تخصیص ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی است که این نسبت در سال ۱۴۰۲ برابر ۹۲ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف به ۴۳۷۳۲ متقاضی در قالب ۴۸۴۵۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی فارس، در بخش زراعت نیز بیش از ۱۰۰۵۰ میلیارد ریال در قالب ۶۲۰۹ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

قائدی‌زاده ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۳۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نیز به ۱۸۴۴ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی به پرداخت ۵۵۴۲ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۵۸۶۴ فقره تسهیلات در بخش باغداری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۳۲۷ فقره تسهیلات مکانیزاسیون (تراکتور، کمباین، پهباد و سایر ماشین آلات و ادوات کشاورزی و دامپروری) با مبلغ ۲۵۶۱ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس از پرداخت معادل ۳۹۲ میلیارد ریال تسهیلات صنایع تبدیلی در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: بیش از ۲۸۴۰۰ فقره انواع ضمانت نامه بانکی به مبلغ ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال هم برای پشتیبانی از فرآیندهای مختلف اقتصادی به صورت تأمین مالی بدون پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

قائدی‌زاده، میزان تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی در سال گذشته را ۱۶۲۵ میلیارد ریال در قالب ۴۲۶ فقره تسهیلات اعلام کرد و افزود: برای ساخت گلخانه نیز مبلغ ۴۷۹۷ میلیارد ریال به ۳۹۵ طرح پرداخت شده است.

وی به پرداخت بالغ بر ۱۴۴۴۴ میلیارد ریال در قالب ۹۰۳۷ فقره تسهیلات در زیربخش دام، طیور و زنبورداری نیز اشاره و بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۲۱ فقره بالغ بر ۷۱۳۸ میلیارد ریال تسهیلات بذور گواهی شده پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس گریزی هم به بخش بیمه کشاورزی استان زد و در این خصوص عنوان کرد: از ۱۴۲ شعبه استان، ۵۴ شعبه بیمه‌ای و ۹ شرکت بیمه‌ای با ۱۰۰ دفتر اصلی و فرعی و ۱۹۱ نفر کارگزار بخش خصوصی در حال خدمت به کشاورزان هستند.

قائدی‌زاده ادامه داد: برای بیش از ۴۰۵ هزار راس انواع دام به تعداد ۸۵۰۰ نفر بیمه گذار نیز بیمه صادر شده است.

وی از صدور بیمه برای بیش از ۹۵ میلیون قطعه طیور نیز خبر داد و اعلام کرد که ۳۱۰۰ میلیارد ریال غرامت در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیز پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس به صدور تعداد ۸۰ هزار فقره بیمه نامه تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار هکتار باغات به تعداد ۲۲۰۰۰ بیمه گذار نیز بیمه صادر شده است.

قائدی‌زاده با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از پورتفوی (سبد سرمایه گذاری) سطح بیمه کشور در استان فارس انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای ۳۳۲ هزار هکتار محصولات زراعی به تعداد ۵۸۰۰۰ بیمه نامه صادر شده است.

وی از رشد ۴۰ درصدی بیمه ۱۱۷ هزار هکتار دیم‌زارها در طرح جهش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این بانک موفق به کسب رتبه اول در بخش دام، رتبه دوم در محصولات باغی و رتبه سوم در بخش ابنیه شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس همچنین به اقدامات حوزه تجهیز منابع و بانکداری الکترونیک طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال کارت هدیه به فروش رفته، بیش از ۶۹۰ هزار فقره کارت الکترونیکی صادر شده و بیش از ۵۷ میلیون دلار حواله ارزی صادر شده است.

قائدی‌زاده؛ فعالیت بیش از ۱۹۳ دستگاه خودپرداز و ۵۶ هزار دستگاه پایانه فروش را از دیگر اقدامات بانک متبوع در سال گذشته عنوان کرد و از استقبال عموم مردم از کارت های هدیه بانک کشاورزی خبر داد.

وی از پرداخت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وجه گندم در استان خبر داد و به وصول مطالبات اشازه کرد و گفت: در اجرای بند «خ» ماده ۳۳ قانون بودجه، بیش از ۶۸۲۰۳پرونده با اصل بدهی برابر ۱۵۲۹۰ میلیارد ریال با استفاده از۷۲۲۹ میلیارد ریال یارانه دولتی تمدید شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس تصریح کرد: ۳۳۶۰ فقره تسهیلات با استفاده از قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران تعیین تکلیف شده است. همچنین تعداد ۱۶۱۰۸ فقره به مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال مشمول بخشودگی وجه التزام شده و تعداد ۲۱۵۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۴۶۳ میلیارد ریال تمدید شده است.

قائدی‌زاده در خاتمه سخنانش به جایگاه مدیریت بانک کشاورزی فارس در ارزیابی عملکرد مدیریت‌ها در سال ۱۴۰۲ اشاره و از رشد ۲۰ پله‌ای نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 

در ادامه این نشست خبری، معاون امور مشتریان و توسعه کسب و کار بانک کشاورزی استان فارس از سیاستگذاری به منظور رونق سنت نیکوی قرض الحسنه در جامعه خبر داد.

مازیار نوری از ارایه خدمات نوین در بانک کشاورزی خبر داد و افزود: طرح احسان در حوزه سپرده پذیری و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه براساس مدت سرمایه گذاری سپرده گذاران آماده ارایه خدمات به مشتریان گرانقدر بانک کشاورزی هستیم.

او نرخ تسهیلات طرح احسان را صفر یا چهار درصد عنوان کرد و افزود: سقف این تسهیلات سیصد میلیون تومان است که قابلیت واگذاری امتیاز نیز در آن دیده شده است.

نوری به نیکوکاران و خیران پیشنهاد کرد با سپرده گذاری در طرح احسان بانک کشاورزی نسبت به واگذاری امتیاز تسهیلات به نیازمندان اقدام کنند و از برکات معنوی آن بهره مند گردند.

به گفته معاون امور مشتریان بانک کشاورزی استان فارس، طرح احسان برای سازمان های بخش خصوصی و ادارات دولتی نیز کارایی لازم را دارد و با سپرده گذاری در این طرح می توانند از مزایای تسهیلات قرض الحسنه بانک کشاورزی برای کارکنان خود بهره مند گردند.

او با یادآوری قرعه کشی ویژه برای حساب های قرض الحسنه در بانک کشاورزی افزود: ۱۰۰۰ جایزه دوییست و پنجاه میلیون تومانی برای این قرعه کشی در نظر گرفته شده و تا ۲۲ مردادماه فرصت افتتاح حساب قرض الحسنه و افزایش یا تکمیل موجودی باقی است.

 

در ادامه این نشست خبری، معاون خدمات بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی استان فارس از گسترش چتر حمایتی به منظور رشد تولید و افزایش بهره وری فعالان این عرصه خبر داد.

پژمان پزشکی از اقدام راهبردی صندوق بیمه بانک کشاورزی در حوزه حمایت از محیط زیست و گونه های جانوری خبر داد و افزود: چنانچه کشاورزان با خسارت ناشی از حمله حیوانات به مزارع روبرو شوند می توانند از پوشش های حمایتی این طرح بهره مند شوند.

او از تشکیل بیش از ۲۱۰ پرونده در این حوزه خبر داد و افزود: برخی از این پرونده ها در بر دارنده خسارت های سنگینی به کشاورزان و دامداران است که تحت پوشش خدمات ممتازبیمه بانک کشاورزی قرار می گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.