هیچ محکوم متواری در فارس وجود ندارد
03 تیر 1403 - 12:47
شناسه : 48935
1
رئیس کل دادگستری فارس : رئیس کل دادگستری فارس استان فارس را یکی از امن ترین استان ها در کشور دانست و عنوان کرد: با توجه به جمعیت 5 میلیونی هیچ محکوم متواری در استان نداریم، از خداوند باید شاکر قدردان نعمت امنیت باشیم.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در نشست رسانه ای با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه با توجه به شهادت رئیس جمهور و همراهان تغییراتی در هفته قوه قضائیه رقم خورده است، اظهار کرد: یاد و خاطره شهید رجایی، رئیس جمهور و همراهان را گرامی می داریم، شهید بهشتی بنیانگذار دستگاه نوین قضائی است و خدمات ماندگاری را داشته اند.

وی در ادامه با تصریح اینکه برگزاری نشست رسانه ای بهانه ای برای دیدار با اصحاب رسانه است، اضافه کرد: خبرنگاران مجموعه قضائی انصاف را رعایت می کنند، برخی از سوالات ممکن است پرسیده شود اما به دلیل اینکه نباید رسانه ای شود پاسخ داده نشود.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی مطلوبی میان دادگستری و سایر ادارات وجود دارد که این هماهنگی موجب شده کارها بهتر پیش رود، نمی گوییم نقصی وجود ندارد اما سمت و سوی دادگستری برطرف کردن مشکلات مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچمنین ضمن تبریک عید غدیر خم، گفت: باید از رسانه برای ترویج عید غدیر استفاده کرد، هرچه داریم از ولایت است بنابراین باید نعمت ولایت را قدر بدانم.

وی در خصوص انتخابات نیز افزود: انتخابات را باید از مدار انصاف تبلیغ کرد، نباید کاری کرد که مردم بی اعتماد شوند، در خصوص انتخابات امنیت نیز فراهم است، شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی آغاز به کار کرده و تاکنون جرمی نیز رویت نشده است.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: در دادگستری فارس در سالی که گذشت فعالیت های خوبی انجام شد، یکی از دادگستری هایی که در اجرای سند تحول قضایی توفیقات خوبی داشت و کامل اجرا کرد و رتبه اول کشور را کسب کرد دادگستری فارس بود، دادگستری فارس برنامه محور است هیچ کاری بدون برنامه صورت نمی گیرد.

وی یاداور شد: در کاهش اطاله دادرسی که رئیس قوه فرمودند ابر چالش است دادگستری فارس تقربا قالب شده است، شعبه نامتعارف وجود ندارد، پرونده های قدیمی به حداقل رسیده است، کمتر از ۲ هزار فقره پرونده قدیمی در شعبه ها وجود دارد، از این حیث نیز دادگستری فارس فائق آمده است، یکی از فعالیت های دیگر خوب الکترونیکی شدن محاکم است، هرکسی که شبهه ای دارد دعوت به الکترونیکی شدن می کنیم.

عالی ترین مقام قضائی فارس گفت: هر پرونده ای که اعلام کنند حاضر به علنی برگزار کردن آن دادگاه هستیم، هیچ حرفی برای علنی برگزار کردن دادگاه ها نداریم، در مقابله با فساد یکی از دادگستری های پیشرو هستیم، نظارت سنگینی بر مجموعه قضائی خود داریم، محال است کوچکترین موضوع به ما گفته شود و کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: کسی حق ندارد از ابزار دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند، همچنین ابلاغیه کاغذی در دادگستری فارس تمام شده است، ۱۵ درصد دعاوی نیز بدون کاغذ است، اراضی ملی رفع تصرف حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار است، اراضی ملی سند دار قریب ۹۹ درصد است، استان فارس استان کم آبی است در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ چاه پر و منع مصرف شد، در حوزه اقتصاد مقاومتی امید شرکت ها به اقتصاد مقاومتی است، بیشترین دیدار مردمی متعلق به دادگستری فارس بوده که حدود ۱۲ هزار دیدار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: احکام جایگزین حبس حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ مورد بوده است، پرونده هایی که در شورای حل اختلاف ۴۳ درصد منتهی به سازش شده است، ۵۶ فقره پرونده قتل منتهی به سازش شده است، در حوزه پژوهش دادگستری فارس رتبه برتر را داشته ایم، ۲ هزار و ۱۲۹ زندانی با کمک خیریه و پویش های مختلف آزاد کرده ایم.

مانع از تصرفات غیر مجاز خواهیم بود

دادستان انقلاب فارس نیز در این نشست گفت: یکی از معضلات در ارتباط با باغات شیراز تخلفات احداث بنا غیر مجاز است، مانع از تصرفات غیر مجاز خواهیم بود.

سید مصطفی بحرینی با اشاره به اینکه حوزه ورود دادستانی بسیار است، اظهار کرد: آنچیزی که حائز اهمیت است در حوزه دادستانی در بحث برنامه های راهبردی قوه و اجرای سند تحول چند اولویت را در دستور کار خود داریم که یکی از این اولویت ها حوزه پیشگیری از جرائم است.

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه پیگیری حقوق عامه و صیانت از آن یک معاونت در مرکز استان داریم که علاوه بر آن در شهرستان ها نیز دادستان ها به ان می پردازند.

دادستان انقلاب شیراز در خصوص حوزه محیط زیست و بستر رودخانه ها و موانع آبی نیز تصریح کرد: تغییر کاربری غیر مجاز باید گفت که متاسفانه از ۲۵ سال گذشته شاهد آن بوده ایم، در اطراف شیراز و نقاط دیگر استان درگیر این پدیده نا متعارف بوده ایم، از این حیث آسیب هایی نیز به حوزه منابع آبی و راه های دسترسی نیز مشکل داریم، هدر رفت سرمایه نیز بزرگترین آسیب است، در شورایی که تشکیل شده مصوبات عدیده ای وجود دارد، حداقل در طول سال شش الی هفت جلسه مهم داریم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون محدودیت های انشعابات آب، برق و گاز را داریم، از سه سال گذشته یک مورد نبوده که یک باغ شهری انشعاب گرفته باشد، در ارتباط با عدم انشعاب آب، برق و گاز محدودیت ایجاد کرده ایم، در ارتباط با خدمات رسانی به باغ شهری به جد مورد پیگیری قرار گرفته است.

بحرینی عنوان کرد: شاهد راه اندازی یک مجموعه باغ شهری در این چند سال نبوده ایم، مگر توسعه هایی نسبت به مجموعه قبلی که ورود کرده ایم، در ارتباط با جریمه در یک باغ شهری حدود ۸۵۰ میلیارد تومان منجربه پرداخت شده است، یکی از معضلات در ارتباط با باغات شیراز تخلفات احداث بنا غیر مجاز است، مانع از تصرفات غیر مجاز خواهیم بود.

دادستان انقلاب مرکز فارس بیان کرد: در ارتباط با برخورد افراد نسبت به جرائن خشن حساسیت داریم و با قاطعیت برخورد می شود، در ارتباط با سرقت حتی یک روز به سارق مرخصی نمی دهیم، در عین حال جرائمی که سبکتر است نهایت تلاش به سازش می کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.