واکنش وزارت خارجه به تحریم‌های جدید علیه ایران
12 خرداد 1403 - 10:44
شناسه : 47856
1
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی مقامات و نهاد‌های ایرانی را شدیدا محکوم کرد.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش جمهورآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا که طی ماه‌های گذشته در خصوص نحوه مواجهه با فاجعه انسانی در غزه و فلسطین دچار انفعال و بی‌عملی بوده و بر همین اساس مورد انتقاد افکار عمومی اروپا و مردم سراسر دنیا قرار گرفته است، بار دیگر به جای تمرکز بر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و تنبیه و تحریم این رژیم جنایتکار، برخی مقامات و نهاد‌های ایرانی پیشرو و مؤثر در مقابله با تروریسم و تأمین امنیت پایدار در منطقه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: جای تأسف است که اتحادیه اروپا با توسل به بهانه‌ها و اتهامات تکراری، پوچ و بی اساس و با چشم‌پوشی از واقعیات میدانی غرب آسیا و در ادامه رویکرد شکست خورده و ناکارآمد خود، بار دیگر به ابزار منسوخ و ناکارآمد تحریم علیه ایران مقتدر متوسل شده و تأمین رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا  را بر منافع اتحادیه و ملت‌های اروپا ترجیح داده است.

کنعانی با تاکید بر استمرار سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران بویژه در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و انتقاد شدید از رفتا‌های دوگانه اتحادیه اروپا، تصریح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخ به این رویکرد مخرب اتحادیه اروپا محفوظ می‌داند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.