پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
وزیر صمت برکنار شد
10 اردیبهشت 1402 - 15:00
شناسه : 34334
1
با رأی نمایندگان؛ پس از حواشی چند روزه، سید رضا فاطمی‌امین وزیر صمت با رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سمت خود برکنار شد.
ارسال توسط : منبع : جمهور آنلاین
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تقاضای جمعی از نمایندگان برای استیضاح سید رضا فاطمی‌امین وزیر صمت در دستورکار قرار گرفت.

روز گذشته، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه درخواست دولت به هیأت رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری خبر داده بود اما مورد موافقت مجلس قرار نگرفت.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این جلسه همراهی می‌کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس دیروز از دعوت رئیس‌جمهور برای حضور در این جلسه خبر داده بود اما جلسه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد و ساعاتی بعد رئیس‌جمهور نیز وارد جلسه شد.

استیضاح فاطمی امین در روزهای اخیر با حرف و حدیث‌ها و حواشی زیادی همراه بود که اصلی‌ترین آن به ادعای یک نماینده مجلس درمورد رشوه خودرویی وزارت صمت در موعد قبلیِ استیضاح برمی‌گردد؛ ادعایی که با اصرار این نماینده و تکذیب دولت و هیات رئیسه مجلس همراه بود.

در نهایت پس از استماع نظرات نمایندگان موافق و مخالف و توضیحات وزیر صمت، نمایندگان به فاطمی‌امین رأی اعتماد ندادند و وی از سمت خود برکنار شد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.