جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
وزیر فرهنگ: با محدودسازی سینما حتما مخالفیم
12 دی 1402 - 14:21
شناسه : 41504
1
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مخالف محدودسازی سینما هستیم گفت:نگاه ما در سینما توسعه‌ای، گشایش و انفتاح است و با نگاه‌هایی که به دنبال محدودسازی سینما و کار هنری است حتما مخالفیم.
ارسال توسط : نویسنده : محمدی منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین پایانی ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درباره نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سینما اظهارداشت: اتفاق‌های خوبی در سینما افتاده است؛ سینمای ایران سال بی‌نظیری را به لحاظ میزان مخاطب و فروش و نیز کارهای زیرساختی که در حال انجام است، تجربه می‌کند.

وی گفت: در آستانه رسیدن به ۹۰۰ سالن سینما هستیم. آن هم در یک شرایط دشوار در طول دو سال و نیم اخیر بیش از ۳۰۰ سینما به مجموعه سینماهای کشور اضافه شده که این افتخار همه اهالی سینماست.

اسماعیلی افزود: نگاه ما در سینما توسعه‌ای، گشایش و انفتاح است و با نگاه‌هایی که به دنبال محدودسازی سینما و کار هنری است حتما مخالفیم.

وزیر فرهنگ گفت: در عین حال از اصحاب سینما و همه افراد خواسته ما این است که از دستاوردها حمایت کنند.

در سینمای ایران، فیلم پویانمایی ما بالای ۵۰ میلیارد تومان فروخته است که داستان مذهبی دارد و مردم علاقه دارند و این‌ها مایه افتخار جامعه هنری ماست.

اسماعیلی گفت: امیدوارم همه دلسوزان صنعت سینما و هنر سینما کنار هم باشند و با خوش‌خلقی و انعطاف به تعالی سینما کمک کنند.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایرنا در خصوص نظارت در وزارت فرهنگ برای ورود برخی کارگردان‌ها بدون دانش سینما به عرصه فیلمسازی گفت: سازمان سینمایی بر ورود کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها نظارت دارد و اگر مشکلی هست باید این سازمان و همکاران من در اینجا پاسخگوی این مساله باشند.

وی گفت: سابقا نظام اعطای گواهی تهیه‌کنندگی و کارگردانی دچار اشکالاتی بود که برطرف شده و باید اگر وضعیت نادرستی است به زودی اصلاح شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.