جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
ایجاد زنجیره ارزش محور توسعه و از نیازهای اساسی کشور است
29 مرداد 1402 - 14:59
شناسه : 37112
2
وزیر صمت: همدان- وزیر صمت در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا گفت: ایجاد زنجیره ارزش محور توسعه و از نیازهای اساسی کشور است.
ارسال توسط : نویسنده : یوسفی منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، دکتر عباس علی آبادی در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا با تاکید بر ایجاد زنجیره ارزش در نفت و گاز گفت: پتروشیمی ابن سینا نمونه ای از این راهبرد است که در صنعت همدان آغاز شده است.
وی گفت: جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر به جای سوخت فسیلی از نیازهای کشور در مسیر توسعه صنعتی است.
علی آبادی اظهار داشت: محور توسعه کشور زنجیره ارزش است و باید این موضوع مهم در صنایع مورد توجه قرار گیرد.
وزیر صمت با بیان اینکه دولت از سرمایه گذاران بخش تولید حمایت می کند افزود: پروژه پتروشیمی ابن سینا از پشتیبانی دولت بهره مند است و مجریان طرح نیز با قاطعیت و جدیت این پروژه را به سرانجام برسانند.
علی آبادی با ابراز خرسندی از وفاق و همدلی مسئولان در استان همدان خاطرنشان کرد: امروز خوشحالم که دست در دست همدیگر برای موفقیت استان همدان تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه در سطح کشور ۶۰ میلیارد یورو پروژه اجرا کرده ام افزود: این طرحها به فضل الهی به ثمر می نشیند و پتروشیمی ابن سینا هم که سالها توقف داشت با جدیت اجرا خواهد شد.
افتتاح شهرک صنفی کارگاهی، آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا، بازدید ازچند طرح تولیدی و صنعتی و دیدار و گفت و گو با فعالین اقتصادی از برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهن دیار همدان است.
*شهرک بنکداران همدان به الگوی کشوری تبدیل شود.

وزیر صمت گفت: شهرک صنفی بنکداران همدان به عنوان یک پایلوت و الگوی معرفی شود.
عباس علی‌آبادی، درآئین بهره‌برداری صنفی-صنعتی بوعلی همدان اظهار کرد: زنجیره تکمیل ارزش افزوده در صنایع کوچک شکل می‌گیرند.
وی افزود: اینجا شهرک‌های صنفی هستند که کالا را عرضه می‌کنند و نقش مهم در تکمیل چرخه دارند.
وزیر صمت با بیان اینکه شهرک صنفی همدان در کشور بی نظیر است، گفت: به همدان تبریک می‌گویم که اولین شهرک صنفی کشور را راه‌اندازی کرده‌اند و ما در تهران هم به دنبال این موضوع هستیم.
علی‌آبادی خاطرنشان کرد: شهرک صنفی همدان باید به عنوان یک الگو و پایلوت در کشور شناخته شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پروژه بیان کرد: در دولت اسلامی بخش دولتی و خصوصی نداریم به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم نباشند هیچ چیز نیست.
وزیر صمت عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی یعنی همه مردم بخش دولتی و خصوصی همه مردم هستند.
علی‌آبادی با توصیه به بازاریان گفت: نگاه بازاریان ما باید علاوه بر بازار داخلی به خارج از مرزها هم باشد.
*بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان صنایع را در اولویت داریم
دکتر عباس علی‌آبادی در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران واژه ما می توانیم را برای خود تداعی کرده و سرمشق قرار دهند.
وی افزود: برای حل و فصل مشکلات و موانع باید خودمان وارد میدان عمل شده و
بن بست و محدودیتی نداریم و ثابت کردیم توان حل مسائل را داریم.
وزیر صمت با بیان اینکه در مصرف انرژی، اصراف می‌کنیم افزود: با تمام ظرفیت‌های علمی که داریم در مدیریت این مسئله ناتوانیم در حالی که راه حل های بهینه سازی مردم پسند برای این موضوع داریم.
علی آبادی با اشاره به واحدهای فرسوده کشور گفت: برای حل این مشکل واحدهای سیکل ترکیبی را جایگزین کنید تا تبدیل به واحدهای با راندمان بالا شوند.
وی از استاندار همدان خواستار افزایش سهم آب صنعت استان شد و گفت در بحث برق نیز سهم خاموشی ها صنایع بازنگری شود.
وزیر صمت افزود: فعالسازی صنایع و معادنی غیرفعال را در برنامه داریم و به سمت این راهبرد حرکت می کنیم.
وی عدم سرمایه گذاری در بخش معدن را چالشی بزرگ دانست و گفت: فرسودگی ماشین آلات بخش معدن ناشی از این موضوع و دغدغه بهره برداران معدن است.
افتتاح شهرک صنفی صنعتی، آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا، بازدید ازچند طرح تولیدی و صنعتی و دیدار و گفت و گو با فعالین اقتصادی از برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به همدان است.
*شاهد رخدادهای خوب صنعتی در استان هستیم
حاجی بابایی در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا گفت: با حمایت استاندار همدان امکانات زیربنایی مانند گاز، آب و پست ویژه برق تامین شده است که احداث این پروژه را تسریع می کند.
وی تاکید کرد: احداث پتروشیمی می تواند این منطقه را از محرومیت خارج کرده و شاهد مهاجرت مکوس به شهرستان فامنین باشیم.
حاجی بابایی افزود: استان همدان در حال جهش اقتصادی و صنعتی است وافتتاح و کلنگ زنی دو ابر پروژه پتروشیمی و شهرک صنفی کارگاهی در همدان گواه این جهش اقتصادی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خاطرنشان کرد: با همت مدیرکل صمت شاهد رخدادهای خوبی در عرصه صنعت و اشتغال استان هستیم که حاصل انتصاب مدیران جوان و کاردان در دولت سیزدهم است.
افتتاح شهرک صنفی کارگاهی، آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا، بازدید ازچند طرح تولیدی و صنعتی و دیدار و گفت و گو با فعالین اقتصادی از برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهن دیار همدان است.
*افتتاح و کلنگ‌زنی ۱ هزار و ۲۴۹ پروژه در هفته دولت در همدان
دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی شرکت صنایع پتروشیمی ابن‌سینا همدان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: از مجموع ۱ هزار و ۲۴۹ پروژه آماده افتتاح و کلنگ‌زنی، ۱ هزار و ۹۰ پروژه به افتتاح و ۱۵۹ پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.
وی افزود : آغاز عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی ابن‌سینا اقدام مهم و ارزشمندی است که مردم شریف فامنین و استان همدان چشم انتظار آن بودند.
قاسمی فرزاد گفت: به همت دولت مردمیِ ایران قوی شاهد حرکت در مسیر رشد و توسعه مناطق محروم هم هستیم.
وی بیان کرد:در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱ هزار هکتار زمین سال‌ها بلاتکلیف بود که ۱۰۰ هکتار به عملیات ساخت شرکت پتروشیمی ابن‌سینا تخصیص یافته است و زمین این مجموعه به دلیل عدم احداث در طول سال‌ها خلع ید شده بود که با عزم و اراده‌ در استان و پیگیری در سطح ملی و با مساعدت دستگاه قضایی مجدداً راه‌اندازی و احیا شد.
قاسمی فرزاد گفت: ایجاد زیرساخت‌ها پیش‌بینی شده و آب این مجموعه از طریق پساب تأمین می‌گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.