جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
«پیروز» تلف شد
09 اسفند 1401 - 11:00
شناسه : 31211
1
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن پیروز خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : مطهره بستان جوادی منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، «غلامرضا ابدالی»؛ سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست، در حالی از تلف شدن «پیروز» خبر داد که این گونه دیروز عصر به علت شرایط نامساعد کلیوی برای دیالیز صفاقی به اتاق عمل رفت اما نتوانست طاقت بیاورد.

«پیروز» به همراه دو توله یوز دیگر ۱۱ اردیبهشت ماه به روش سزارین از «ایران» – ماده یوز در اسارت – در پارک ملی توران متولد شد و تنها او زنده ماند که در پارک پردیسان از او نگهداری می‌شد. پنجشنبه شب (۴ اسفندماه) بود که دستگاه گوارش «پیروز» دچار مشکل شد و دفع نداشت بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان برگشت اما شنبه (۶ اسفند) دوباره به علت وضعیت نامساعدی که داشت به بیمارستان منتقل شد.

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.

لازم به ذکر است چندی پیش دکتر امید مرادی در ویدئویی که در سایت سازمان حفاظت محیط زیست منتشر شده است، اظهار کرد: دیالیز حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در برخی شرایط امکان‌پذیر است و یکی از گزینه‌ها برای آنها همودیالیز است که قابلیت انجام این کار در کشور ما وجود دارد. این امکانات از جمله دستگاه همودیالیز، فیلترها و غیره برای پیروز نیز در دسترس است اما شرایط حیوان برای انجام این کار نیز باید سنجیده شود. بر اساس بررسی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که دیالیزکردن پیروز او را به سمت مرگ سوق می‌دهد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.