جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
گرایش های سیاسی در انتخاب نامزدهای دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیر نداشت
21 آبان 1402 - 10:17
شناسه : 39687
2
فرماندار شیراز در گفتگو با جمهور مطرح کرد ؛ شیبانی گفت: هیچ یک از نامزدهای انتخابات در شهرستان شیراز و زرقان به علت تفکرات و گرایش‌های سیاسی رد یا تایید صلاحیت نشده است.
ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : جمهور
پ
پ

به گزارش جمهور آنلاین، لطف الله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز در گفتگو با خبرنگار جمهور پرس در تشریح آخرین وضعیت انتخابات در استان فارس اظهار داشت: در تاریخ ۱۱ اسفند سال جاری دو انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پیش است .
شیبانی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله بررسی صلاحیت ها در هیئت نظارت استان است ، خاطر نشان کرد: تا تاریخ ۱۸ آبان ماه سال جاری بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی در حوزه انتخابی شهرستان شیراز و زرقان انجام می شود.
وی ادامه داد: تا کنون در حوزه انتخابی شهرستان های شیراز و زرقان ۵۳۱ نفر ثبت نام قطعی و نهایی انجام دادند که در هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه بررسی صلاحیت شدند .
شیبانی اعلام کرد: از این تعداد ۴ نفر ، ۳۵۷ نفر تأیید صلاحیت ، ۷۲ نفر عدم احراز و ۹۸ نفر عدم تأیید شدند ‌.
فرماندار شیراز دلیل اصلی عدم تأیید و احراز افراد در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتن سابقه ۵سال فعالیت اجرایی ، آموزشی ، قضایی ، پژوهشی عنوان کرد.
وی ادامه داد: براساس استعلام از مراجع ۵ گانه که در قانون پیش بینی شده برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی صلاحیت آنها تأیید نشده است.
فرماندار شیراز با اعلام اینکه نتایج بررسی صلاحیت های مربوط به هئیت های اجرایی به هئیت های نظارت استان منعکس شده است ، افزود: کاندیداهای معترض که صلاحیت آنها تأیید با احراز نشده می توانند از تاریخ ابلاغ به مدت چهار روز فرصت دارند که به هئیت نظارت اعتراض و مدارک و مستندات خود را ارائه دهند.
شیبانی خاطر نشان کرد: هئیت های اجرایی به مدت ۵۰ روز فرصت دارند به اعتراض ها و بررسی صلاحیت ها رسیدگی و بعداز آن با ابلاغ نتایج نهایی به فرمانداری شهرستان ادامه روند انتخابات انجام خواهد شد.
وی در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز این چنین گفت: تاریخ۲۰ آبان ماه آخرین فرصت ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود که تا کنون ۱۲ نفر ثبت نام کردند ، که فرمانداری شهرستان در این انتخابات فقط وظیفه ثبت نام کاندیداهای را به عهده دارد.
فرماندار شیراز اظهار داشت: بعد از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرونده های ثبت نامی در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد و بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی هم در حیطه وظایف شورای نگهبان است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه سن قانونی انتخابات ۱۸ سال تعیین شده است ، اعلام کرد: آمار نهایی افراد واجد شرایط انتخابات از سمت ثبت احوال تایید و قبل از انتخابات رسماً اعلام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.