پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ ساعت تعداد دیدگاهها : 4×
26 آبان 1400 - 12:23
شناسه : 11942
3
جمهور آنلاین/ عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ رشد تولید ناخالص ملی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فقط دو درصد بوده در حالی که بایستی طبق برنامه ششم توسعه این میزان 8 درصد باشد.
ارسال توسط : نویسنده : شکیبا منبع : فارس
پ
پ

مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۶ آبان ) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص‌های اقتصادی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: رشد تولید ناخالص ملی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فقط دو درصد بوده در حالی که بایستی طبق برنامه ششم توسعه این میزان ۸ درصد باشد.

وی افزود: در ۸ ساله دولت یازدهم و دوازدهم شاهد رشد قیمت مسکن به میزان ۹۸۰ درصد بودیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: میانگین تورم سالانه در دولت‌های آقای روحانی به ۲۱ درصد رسید در حالی که طبق برنامه ششم توسعه باید ۸٫۸ درصد باشد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بحران بیکاری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به صورت میانگین به منفی ۴٫۴ درصد رسید در حالی که باید طبق قانون برنامه ششم توسعه ۲۱٫۴ درصد باشد.

وی تصریح کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مدیران و مسؤولان فقط نگاه به خارج داشتند در حالی که ما با ۱۵ کشور و با جمعیت ۷۰۰ میلیون نفر همسایه هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: متأسفانه فقط ۹  درصد جمعیت کشور در استان‌های جنوبی و در اطراف ساحل زندگی می‌کنند که اکثر آنها محروم هستند در حالی که ۳۵ درصد جمعیت کشورهای ساحلی در اطراف دریا زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌اقتصاد ایران را با ۵ک شور دنیا شرطی کرده‌اند و اقتصاد کشور را به بیماری هلندی و برجام دچار کردند در حالی که راه اقتصاد کشور فقط پیگیری اقتصادی مقاومتی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.